Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

P0300, P0301.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 108
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2019 - 18:00

Witajcie i wszystkiego w nowym roku.

 

Jakieś dwa tyg temu zatankowałem i się zaczęło...

Szarpanie, delirka, zgasł ze dwa razy i CHECK na desce. Wyłączyłem gaz - sam w sobie wymaga przeglądu i chciałem sprawdzić na benzynie.

 

Silnik przestał się telepać, ale check wciąż mi towarzyszył. Najpierw było to P0301. Teraz na zmianę P0300 i P0301. Sprawdzałem świecę na 1 cylindrze. Nie wzbudziła moich zastrzeżeń. Kable wyglądają ok - nie poparciałe. Cewka sucha, nie popękana.

 

Świece wymienię i tak i tak - nie wiem kiedy  były wymieniane do tego są wkręcone BOSCH. Kupię zgodne z naklejką. Sprawdzę cewkę stroboskopem.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?Idę w dobrym kierunku?

 

Dodam,że silnik obecnie nie szarpie, nie odczuwam żadnych objawów poza tym, że się świeci check  czasem miga...

 

Z góry dzięki za pomoc!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2019 - 23:28

zamień  przewod zapłonowy z 1 na 2 cylinder i zobacz czy  zmieni sie błąd , jak nie zmieni to taka sama podmiana z świecą z 1 na 4 cylinder 

 

P0300 to ogólny błąd wypadania zapłonu

P0301 to konkretnie 1 cylinder 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 styczeń 2019 - 23:29


#3 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 108
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2019 - 21:01

Andrzej, dzięki za wskazówki.

Nim odczytałem Twoją odpowiedź zadziałałem sam.

 

Kupiłem nowe świece - NGK, symbol zgodny z tym co na naklejce pod maską.

Stare świece wyglądały fatalnie - ślady przebić, pordzewiałe etc.

 

Kable są fabryczne MOPAR. Producenta cewki  nie ustaliłem.

Kable wyglądają dobrze - nie poparciałe, nie widziałem przebić.

 

Obecnie P0301 pojawia się na ciepłym silniku i przy dodawaniu gazu lub przy zmianie biegu przez automat.

 

Cewka? Razem z nią am zamiar wymienić również kable...



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2019 - 21:42

NGK nigdy nie było na naklejce bo to kiebski niszowy zamiennik ? - ale skoro już nabyłeś to 10 tys max wytrzymują na gazie - zamień kable i nie oceniaj na oko ?

#5 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 108
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:23

Co do świec to miałem na myśli oznaczenie LZTR4A-11.

Wsadziłem NGK aby były nowe świece i te akurat mogłem mieć od ręki. Na potrzeby testów wystarczą.

 

Zamieniłem kable jak rdziłeś. Oczywiście check wrócił. P0300 czyli ogólni wypadanie zapłonów. Sprawdziłem metodą kluczykową i był własnie P0300 aktywny. Ale na skanerze miałem zapamiętany P0304, którego wcześniej nie było wogołe. 

Zamieniłem kable między 1 i 4 cylindrem.

 

Wnioskuję, że kable do wymiany?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 styczeń 2019 - 00:02

Dokładnie wymien kable i będzie ok 



#7 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 108
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2019 - 19:02

Wszystko wymienione.
Przy okazji mając zdjęty kolektor wyczyścilem przepustnice, zrobiłem wąż odmy bo był popękany i sprawdziłem stan przewodów i wiązek. Silnik mam do mycia bo po tamtym wycieku uwalane wszystko...
Póki co problem ustąpił.

Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka

#8 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 październik 2019 - 18:39

Podobny ja mam przypadek.

Co chwile jest błąd P0304 a raz był P0300.

Zamontowałem świece NGK oraz przewody też tej firmy i przejechane z tysiąc kilometrów.

Dziś zamieniłem świece i przewód 1 z 4 cylindrem i dalej to samo.

Czy pozostaje mi wymienić cewkę?

Tylko jak dziś pytałem w sklepie to do tego silnika są dwie cewki np NGK U2044 , U2041 i podobnie innych producentów podaje po dwa modele ?

 

Świece są na chwile obecną NGK LZTR4A-11 takie mi dobrał sprzedawca jak nie dawno kupowałem.

Na przednim pasie mam tez podane NGK ale już troche inne LZTR5A-13 , oraz RE14MCC5 (champion)

Na benzynie auto super pracuje, na gazie szarpie podczas przyspieszania. Dwa razy gazownik robił regulację, wymieniłem też parownik na nowy i nic nie pomogło.

Czy kupować świece champion czy to wina cewki?



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 październik 2019 - 19:02

P0300 to błąd ogólny wypadania zapłonu - konkretnie masz określony P0304 czyli 4 cylinder , jesli mechanicznie jest wykluczona usterka zaworów i ciśnienia na 4 cylindrze to pozostaje wymiana cewki . Usterkę instalacji wykluczam - było by wypadanie na dwóch cylindrach cewka jest podwójna.

 

Była stosowana tylko jedna cewka o numerze 04609103AB do wszystkich wersji 2,0 ,2,4 , 2,4 GT  inna cewka była tylko do 1,6  i różnica dotyczyła tylko mocowania do pokrywy zaworów : podkładki gumowe i śruby z ogranicznikiem zbyt mocnego dokręcenia .

Elektrycznie wszystkie cewki można podmieniać  z każdej wersji silnikowej .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 październik 2019 - 19:05


#10 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2019 - 17:39

Dziekuję Andrzeju, zakupiłem używaną cewkę od Dodge Neon 2.0 , o oznaczeniu jakie mi podałeś.

Jak podmienię to napisze czy pomogło.



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2019 - 20:07

Jeśli wszystko sprawdziłeś jak jest napisane - to musi pomóc 



#12 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2019 - 16:51

A więc tak panie Andrzeju, nie pomogło.

Zakupiłem świece nowe Champion i zamieniłem z poprzednimi NGK które zrobiły dopiero 2tyś kilometrów.

Wymieniłem też cewkę na taką o tych numerach co mi podałeś wcześniej nawet jest napis USA.

Przewody są te same ale tyle razy były zdejmowane że jak by był tylko jeden uszkodzony to zawsze bym ni trafiał w 4 cylinder?

Przewody są NGK i mają 2000 km przebiegu.

Zmierzone ciśnienie na cylindrach i wszystkie mają taką samą równą wartość.

Na benzynie auto jedzie normalnie, a na gazie to podczas przyspieszania strasznie szarpie a nawet strzeli.

Wczoraj było to wszystko zrobione a dziś po 100 metrach już mam kontrolkę silnika i błąd P0304.

Dodatkowym objawem jaki też występuje i można powiedzieć że pojawił się równocześnie to zbyt wysokie wolne obroty. Po odpuszczeniu gazu mam 2000 , 1500 ,1200 różnie. Czasem jest 1500 i utrzymuje się przez pewien czas. Po pewnym czasie obroty spadają poniżej 1000, a czasem od razu jest dobrze.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2019 - 17:35

zaraz , zaraz co nas interesuje gaz  ? ja cały czas byłem przekonany ze temat dotyczy benzyny - jeśli na benzynie jest ok to masz uwaloną centralkę gazu lub sam wtryskiwacz od gazu 



#14 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2019 - 17:49

Rozumiem , gaz jest drugorzędną sprawą. pomijam go, tylko dziś już mi błąd wyskoczył na benzynie. Jak pracuje na benzynie to słychać pyrkanie na wydechu.

Cały czas chce ogarnąć benzynę, jak na benzynie wyskoczy błąd to auto dobrze pracuje. Ale dalej jest problem.


Użytkownik Susel_125 edytował ten post 16 październik 2019 - 17:52


#15 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2019 - 13:27

Dziś przejazdem Zajechałem do jednego mechanika to twierdził że może być zawór zawieszony dlatego wypada zapłon. Poczytałem też że może odpowiedzialne są za tą wtryski paliwa ?
Kontrolka silnika cały czas świeci a na postoju na wolnych obrotach zaczyna mrugać i cały czas pokazuje ten sam błąd

#16 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2019 - 15:28

Wyczyściłem listwę wtryskową  wtryskiwacze nawet podmieniłem 4wtrysk zamontowałem nową uszczelkę kolektora ssącego, kolejny pomiar ciśnienia sprężania, dałem inne przewody zapłonowe i dalej mam P0304. Odpala i jeździ normalnie ale słychać strzały w tłumiku i cały czas świeci się kontrolka check.

 

Mam pytanie co decyduje o kolejności zapłonu?

 

Wszędzie gdzie czytałem czy oglądałem to w przypadku wypadania zapłonu przeważnie była winna pojedyncza cewka.



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2019 - 15:39

W twoim przypadku pozostaje tylko usterka sterownika silnika lub okablowania do wtryskiwacza 4 cylindra - w przypadku usterki  sterowania układu zapłonowego problem byłby na dwóch cylindrach . 



#18 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2019 - 16:06

Andrzeju a czy mógłbyś mi podać numer sterownika do GT.

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2019 - 16:58

Nie ma takiej opcji - musisz spisać z sterownika lub serwis chrysler/Fiat

#20 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 580
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2019 - 17:19

Byłem już w serwisie to mi powiedzieli ze może być tak ze ich komputer nie połączy się z moim samochodem gdyż wiekowo jest już stare. Ale będę próbował może cos mi diagnostyka komputerowa powie.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych