Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pitek nie odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 13:30

Witam wszystkich forumowiczów. Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany, uważnie przeczytałem wszystkie posty i niestety wyczerpały mi się pomysły co dalej. Po kolei : po przekręceniu stacyjki zero reakcji, słychać jedynie przekaźnik pod bezpiecznikami w kabinie. Kontrolki gasną oprócz kontrolki poduszek. Po paru sekundach gaśnie i ponownie zapala się kontrolka immo. Nie pojawia się w ogóle kontrolka świec żarowych, nie słychać pompy paliwa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki jakie znalazłem, wymieniłem wkład i kostkę stacyjki ( mam drugiego pitka ) sprawdziłem czujnik położenie pedału sprzęgła ( przynajmniej tak mi się wydaje ). Akumulator jest ok,  z resztą podłączyłem na kable drugi i bez zmian. Rozrusznik kręci po zwarciu styków w przekaźniku . Dodam, że alarm z pilotami nie jest oryginalny ale raczej też działa, przynajmniej otwiera, zamyka centralny zamek. Wobec braku dalszych koncepcji będę wdzięczny za każdą wskazówkę .Pozdrawia Wojtek.



#2 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 14:18

Czy sprawdziłeś ten nieoryginalny alarm dokładnie? Montowałem już niejeden taki zestaw i bywalo różnie. Czasem było odcięcie pompy paliwa,czasem głównej lini plusa a pare razy nawet zasilanie pętli immo w stacyjce. Prześledził bym chistorię tej centralki bo naprawdę to co ludziom do głowy przychodzi to zamontować potrafią.

#3 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 16:01

dbej, upewnij się, czy pompa paliwa pracuje i tłoczy ropę. Upewnij się też, czy pompa wysokiego ciśnienia jest szczelna. Kontrolka świec żarowych przy tej temperaturze chyba się nie zapala.



#4 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 16:11

Alarm zamontował poprzedni właściciel, posiadam tylko skróconą instrukcję. Nazywa się toto Ampio MINI. Jest nawet podany kod pin do rozbrojenia alarmu, ale za pomocą zapłonu, a zapłon nie działa więc dupa zawsze z tyłu.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 16:44

Witam wszystkich forumowiczów. Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany, uważnie przeczytałem wszystkie posty i niestety wyczerpały mi się pomysły co dalej. Po kolei : po przekręceniu stacyjki zero reakcji, słychać jedynie przekaźnik pod bezpiecznikami w kabinie. Kontrolki gasną oprócz kontrolki poduszek. Po paru sekundach gaśnie i ponownie zapala się kontrolka immo. Nie pojawia się w ogóle kontrolka świec żarowych, nie słychać pompy paliwa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki jakie znalazłem, wymieniłem wkład i kostkę stacyjki ( mam drugiego pitka ) sprawdziłem czujnik położenie pedału sprzęgła ( przynajmniej tak mi się wydaje ). Akumulator jest ok,  z resztą podłączyłem na kable drugi i bez zmian. Rozrusznik kręci po zwarciu styków w przekaźniku . Dodam, że alarm z pilotami nie jest oryginalny ale raczej też działa, przynajmniej otwiera, zamyka centralny zamek. Wobec braku dalszych koncepcji będę wdzięczny za każdą wskazówkę .Pozdrawia Wojtek.

 

 

 

kontrolka immo nie może sie zapalać swiadzczy to o problemie z sterownikiem silnika lub samym immo - do sprawdzenia na dedykowanym do auta testerze .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 maj 2019 - 17:56


#6 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:05

Jeszcze jedno pytanie, z gatunku głupich, czy jest sens przekładać sam moduł immo wraz z wkładem stacyjki, czy trzeba ingerować w komputer? 



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:07

Immo jest w sterowniku silnika - przy stacyjce to tylko czytnik

#8 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:13

Znaczy bez sensownego elektryka tematu nie rozkminię.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:35

sczytaj błędy wyświetlane na liczniku - opis procedury na forum. 



#10 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:42

Rozumie, że chodzi o test kluczykowy. Nigdy nie robiłem, ale zaraz sobie doczytam.



#11 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:45

Zapożyczone z forum.Jak sprawdzić błędy zarejstrowane przez komputer? Procedura jest następująca: wkładamy kluczyk do stacyjki i 3 krotnie przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu (to ta w której zapalają się kontrolki, gdyby ktoś nie był pewny). Po takich przekręceniach (trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko, 3 x w ciągu 5 sekund) na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się -------------, a po chwili "done".

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 20 maj 2019 - 20:45


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 20:55

Tempomat musi być wyłączony i licznik przestawiony na przebieg całkowity - dla ścisłości procedury

#13 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 21:36

Pomimo wielu prób na liczniku kilometrów pojawia się tylko przebieg, a po kilku sekundach zapala się MIL.  Wrócę do tematu jutro. Pitkowi i tak nie popuszczę, bo go zbyt lubię.



#14 Bezimienny Gość.pit 2.0 krzyś_*

Bezimienny Gość.pit 2.0 krzyś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 maj 2019 - 19:13

sprawdż immo (odcina rozrusznik ) i alarm tam jest problem,



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2019 - 19:15

Immo nie odcina rozrusznika - pozwala odpalić i wygasza po 3 s .

#16 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 18:15

Jestem po wizycie elektryka. Niewiele udało się ustalić. Po pierwsze nie jest to kwestia alarmu, jest sprawny. Po drugie po podpięciu komputera "widzi" tyko sterownik poduszek i ABS. Nie komunikuje się ze sterownikiem i woła o włączenie zasilania. Pewnie ze schematem sterownika byłoby trochę jaśniej, ale nie udało mi się znaleźć. Póki co mam jeszcze porozcinać wiązki posprawdzać stan kabli.  Wtyczki wyglądają nieźle, są suche i bez śladów upalenia czy śniedzi. Jak się pobrudzę i coś znajdę dam znać.



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 18:26

ten starownik silnika nie z każdym testerem współpracuje , schemat ci zaraz udostępnię abyś miał łatwiej , podmień przekażnik pod maską auto shut z przekażnikiem od sygnalu dzwiękowego  - ten przekażnik do głowne zasilanie systemów auta 

 

podaje ci jeszcze linki - są w lepszej rozdzielczości , forumowy skrypt niszczy jakość i rozdzielczość

 

https://ibb.co/NNvnnyX

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 maj 2019 - 18:30


#18 dbej

dbej

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  03 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:wojtek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 19:23

Dzięki za schematy, przekaźniki podmienione, stan bz. Jutro wyciągnę wiązki i dokładnie posprawdzam. Martwi mnie perspektywa wymiany sterownika, trochę ten temat mnie przerasta.



#19 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 19:44

Z doświadczenia elektryka dozorowego nawet powiem tak jak mój majster,pamiętaj zawsze jak coś się zjebie to weź głęboki wdech i zacznij jak byś wszystko zaczynał od nowa i idź od źródła zasilania aż do miejsca problemu. Niby banalne ale już nie raz uratowało mi dupa zanim mi żyłka stresowa pękła.


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 22 maj 2019 - 19:46


#20 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 20:31

przegląd bezpiecznika zasilającego pcm - wygląda, jakby nie miał zasilania stałego lub po stacyjce. Jeśli zasilania i masa jest a nie ma komunikacji, a szyna jest sprawna, to znaczy że sterownik umarł..... fuse nr 13 w skrzynce pod maską, pin 22 sterownika po kluczyku run start włączonym na zapłon, pin 19 stały plus. Trzy masy 1,2,20 pin. sprawdź, czy nie jest zjarany przewód bezpiecznika liniowego (czerwony) w okolicach grodzi nad skrzynką bezpieczników pod maską. Często zwarcie świec żarowych podgrzewacza płynu chłodzacego powoduje uwalenie tego bezpiecznika co może skutkować brakiem zasilania stałego sterownika b+ na pinie 19. Pozdrawiam P.S. - w temacie podgrzewacza polecam temat ze zdjęciem https://ptclub.pl/in...spalone-złącze/


Użytkownik maxym72 edytował ten post 22 maj 2019 - 20:39






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych