Techniczny podstawowy
Kilka zasad, którymi będziemy się posługiwać podczas korzystania z Działu Technicznego. Proszę przeczytać uważnie - można wydrukować i przywiesić na ścianie przed komputerem.
1) Jeśli potrzebujesz pomocy w zmaganiach (nierównej walce) ze Swoim Piti'm - nie zostaniesz sam. My utaplamy się w smarze razem z Tobą.
2) Dopilnuj, żeby w Twoim avatarze widniał właściwy opis Twojego Piti'ego - rocznik, pojemność silnika, skrzynia biegów, instalacja gazowa (jest czy nie ma)
3) Opisz temat przy zakładaniu jak najszerzej - im więcej wiadomości tym lepiej dla nas - doktorków. Ograniczy to konieczność zadawania dodatkowych pytań.
4) Ponieważ Piti same się nie psują ( ), to przed napisaniem (założeniem) tematu dobrze się zastanów, po jakiej - przeprowadzonej przez Ciebie lub jakiegoś innego znachora - operacji, Twój Piti nabrał niepożądanych właściwości. Opisz, na czym polegały operacje. Znaczenie miewa czasami nawet napompowanie kół.
5) Jeśli jakaś część popsuła się szybko po wymianie - podaj producenta. Będziemy unikali takich zamienników.
6) W tym dziale obowiązują zasady wzajemnego szacunku - można kląć w przyzwoity i zawoalowany sposób, używanie słów mocniejszych niż dupa będzie moderowane. Pochodne dupy będą tolerowane (udupić, dupnąć, zdupić, zadupić, dać dupy (w znaczeniu popełnić błąd), przydupić, dupowaty). Wiemy, że wybór jest ubogi, ale znająć kreatywność naszych forumowiczów liczymy na rozwinięcie zasobu zwrotów zwalniających ciśnienie, a opartych na słowach kategorii soft.
7) Nie tolerujemy rzucania klątw na innych użytkowników Pitich i ogólnie na innych ludzi. Wypowiedzi w stylu: Ten głupi (słowo głupi można zastąpić dowolną inwektywą) mechanik uszkodził... będą moderowane.
8) Jeśli chcesz komuś złorzeczyć, możesz złorzeczyć Swojemu Pitiemu (jeśli się nie boisz zemsty) - On teoretycznie nie powinien się poczuć urażony, a Tobie może ulży i ciśnienie Ci opadnie.
9) Zanim zadasz pytanie - poczytaj dział, w którym zadajesz pytanie - zazwyczaj usterka Twojego Pitiego jest tu już opisana.
10) Jeśli nie wiesz, do którego działu Technicznego wpisać temat Swojego Piti'ego - wpisz go w Poczekalni - jak doktory przylezą i zbiorą konsylium, to przeniosą go w odpowiednie miejsce.
11) Nawet jeśli wydaje Ci się , że wiesz gdzie założyć temat i założysz go, to nie dziw się, że zostanie on przeniesiony do innego działu. Z czasem się oswoisz.
12) Unikajmy pisania postów nic nie wnoszących w temacie typu: Mój Piti też tak miał. Zaciemnia to temat, a przecież chodzi o jasną i szybką diagnozę.
13) Jeśli zakładasz temat pamiętaj: jeden temat - jedna usterka. Jeśli nie działają kierunkowskazy i grzeje się silnik - załóż dwa osobne tematy. Uszanujesz nasz czas i nie narobisz dodatkowej roboty z dzieleniem tematu.
14) Jeśli masz ochotę na off'a lub spam'a - nie ma problemu. Zapraszamy. Warunek jest jeden - musisz po sobie sam posprzątać. Jak? Każdy post ma możliwość określenia czasu ważności, po którym to czasie sam się usuwa. W dziale technicznym można założyć ważność takich offowych i spamowych postów na trzy dni. Każdy zdąży przeczytać i się pośmiać, a potem się samo usunie i nie będzie w przyszłości zabagniać tematu. Posty podpadające pod off lub spam bez określenia daty ważności będą bezwzględnie wywalane do śmieci.
15) Tematy zakładane przez Was będą rozpatrywane jak najszybciej, ale proszę wziąć pod uwagę, że mamy swoje rodziny, dzieci, pracę oraz całą masę innych obowiązków (Forum nie jest na tej liście na pewno ostatnie), które mogą spowodować lekkie opóźnienie. W razie nagłych przypadków prosimy o info na prywatnych wiadomościach (PW) lub w wyjątkowych sytuacjach o telefon. Nasze telefony podane w dziale Klubowy Assistance.
16) Ponosimy ograniczoną odpowiedzialność za udzielane rady - leczenie przez telefon jest trudne, a przez internet jeszcze trudniejsze (wbrew pozorom). Bez macanka nie ma dobrej diagnozy. Dlatego prosimy nie zniechęcajcie nas komentarzami typu: "nikt nie potrafił tutaj naprawić, a to było takie proste." To naprawdę na ekranie monitora nie jest takie proste.
17) Mierz siły na zamiary. Jeśli nie masz praktyki mechanicznej to nie oczekuj, że przeprowadzimy szybki kurs internetowy dla przyszłego mechanika. Oczywiście doradzimy, ale amatorskie interwencje w dość skomplikowany świat życia wewnętrznego Twojego Piti'ego, mogą się skończyć katastrofą. Możesz wiedzę zdobytą tutaj przekazać Swojemu Mechanikowi - w sposób, który Go nie urazi. Pomoże to w usprawnieniu Twojego Piti'ego.
18) Zanim cokolwiek sam zrobisz ze Swoim Piti'm - zapytaj. Kto pyta celnie ten nie błądzi.
Pozdrowienia
maxym72 andreeas7 czyli Max i Andrzej
oraz zespół moderatorów, administratorów, junior administratorów.
Informacje na temat automatycznej skrzyni biegówNapisany przez piotrc5 , 17 paź 2014 |
|
|
||
wymiana oleju w skrzyni manualNapisany przez Bezimienny Gość.pawelzap_* , 13 paź 2014 |
|
|
||
|
i teraz łożysko przód - jakim momentem dokręcaćNapisany przez Bezimienny Gość.pawelzap_* , 10 paź 2014 |
|
|
|
cos co mi brakuje przy skrzyniiNapisany przez Pavvcio81 , 15 paź 2014 |
|
|
||
MaglownicaNapisany przez drut4 , 08 paź 2014 |
|
|
||
Prośba o pomocNapisany przez Bezimienny Gość.czarna83_* , 13 paź 2014 |
|
|
||
słabo się zbieraNapisany przez Pavvcio81 , 10 paź 2014 |
|
|
||
Świece zapłonoweNapisany przez darayavahus , 14 lut 2012 |
|
|
||
Ogromna prośbaNapisany przez drut4 , 10 paź 2014 |
|
|
||
Przełącznik w kierownicyNapisany przez micha , 09 paź 2014 |
|
|
||
Różnice w licznikach pomiędzy 2.0 i 2.4Napisany przez mateo28 , 10 paź 2014 |
|
|
||
Ciepłe felgi przód po krótkiej jeździeNapisany przez mateo28 , 09 paź 2014 |
|
|
||
Tanie części używaneNapisany przez drut4 , 06 paź 2014 |
|
|
||
Co to? Do czego suży?Napisany przez bigmeen , 04 paź 2014 |
|
|
||
Przewody na kolektorze dolotowymNapisany przez Bezimienny Gość.krol44_* , 07 paź 2014 |
|
|
||
Ustawienie poduszek silnika 2.0Napisany przez piotruu , 25 wrz 2014 |
|
|
||
Kontrolka silnika i błędyNapisany przez anton_2006 , 10 sie 2014 |
|
|
||
wysprzęglikNapisany przez Marek Król , 06 paź 2014 |
|
|
||
MaglownicaNapisany przez Bezimienny Gość.fudix1_* , 16 wrz 2014 |
|
|
||
Gdzie się znajduje korek wlewu w skrzyni biegów - manual 2.0Napisany przez piotruu , 04 paź 2014 |
|
|
||
Hałas z silnika 1.6Napisany przez Bezimienny Gość.och.Jacek_* , 05 paź 2014 |
|
|
||
bład P-0601Napisany przez Bezimienny Gość.pawelzap_* , 05 paź 2014 |
|
|
||
Dziwne zachowanie silnika i brak błędówNapisany przez portable , 04 wrz 2014 |
|
|
||
Zaślepienie EGR CRDNapisany przez Bezimienny Gość.goago_* , 28 wrz 2014 |
|
|
||
Czy to śmierć głowicy??Napisany przez mateo28 , 19 wrz 2014 |
|
|
||
PT - dym spod kierownicy TRAGEDIANapisany przez Kelle , 14 wrz 2014 |
|
|
||
Wąż/ przewód wspomaganiaNapisany przez Bezimienny Gość.futracjusz_* , 30 wrz 2014 |
|
|
||
Kilka problemów na raz :-(Napisany przez Bezimienny Gość.Dolar_* , 29 wrz 2014 |
|
|
||
Czasem nie odpala, czasem nie przyśpiesza (2.4 turbo)Napisany przez liseczek , 23 sie 2014 |
|
|
||
wymiana szpilki w kole przód PTNapisany przez Bezimienny Gość.pawelzap_* , 20 wrz 2014 |
|
|