Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Brak mocy w turbinie ..


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 kwiecień 2017 - 16:32

Witajcie.
Nie wiem już co z moim PT. Mechanik już rozkłada ręce bo po sprawdzeniu Wszystkiego dalej Turbina nie pracuje. Myśleliśmy dziś o EGR ...
Czy może ktoś się orientuje czy w moim PT jest zawór EGR i gdzie ewentualnie go znaleźć. Nie ma mocy turbina nie wykazuje żadnego błędu na komp. Przewody wszystkie sprawdzone turbina kolektor i gruszka też ... A ciągle brak w niej mocy .. może coś ktoś tak miał? Tak jakby nie miała siły zakręcić.
2003 PT 2.4 GT 231KM

Użytkownik PTIG edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 17:39


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:03

Umów się z innym użytkownikiem i porównaj podłączenie przewodów sterowania turbo i podciśnienia - już ktoś wcześniej walczył z podobna awaria i były zamienione dwa przewody .

#3 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:13

Dziękuję ...chętnie bym umówiła się z kimś kto ma takiego samego PTka ...Czy jest ktoś z Łodzi? I miałby czas na chwilkę podjechać do warsztatu? Jesli tak to bardzo poproszę ...



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:16

Mayhem - pisz do niego , 2,4gt w automacie - but jak cholera i to właśnie on miał kiedyś problem z turbo na którym z spotów przekładaliśmy przewody sterujące .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 19:19

  • PTIG lubi to

#5 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:22

Może wastegate cały czas otwarty? Podłącz jakikolwiek zegar ciśnienia i obserwuj przy przyspieszaniu na wyższych biegach z gazem w podłodze.



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:25

Wszystko do pomierzenia pod testerem , łącznie z informacjami co włącza sterowni a nie wykonuje poleceń

#7 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:30

Może wastegate cały czas otwarty? Podłącz jakikolwiek zegar ciśnienia i obserwuj przy przyspieszaniu na wyższych biegach z gazem w podłodze.

hmmmm..a co to jest Wastegate ? gdzie to się znajduje ?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:32

Zawór regulacji ciśnienia w turbo

#9 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 kwiecień 2017 - 19:35

Zawór regulacji ciśnienia w turbo

Jutro sprawdzą wszystko jeszcze raz. Bardzo dziękuję za pomoc ...każda informacja jest pomocna.



#10 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 kwiecień 2017 - 20:11

hmmmm..a co to jest Wastegate ? gdzie to się znajduje ?

 

W dużym uproszczeniu tak, jak Andrzej napisał. Dokładniej - nie ciśnienia, a przepływu spalin, które napędzają turbinę, a ona w konsekwencji generuje ciśnienie w dolocie dzięki kompresorowi. Wewnętrzny WG (a taki masz) znajduje się zabudowany w części gorącej (turbinie). Jak jest otwarty - gros spalin idzie bokiem w wydech nie napędzając turbosprężarki tak, aby miała jakąkolwiek wydajność. Podłącz byle jaki zegarek ciśnienia (może być techniczny, byle zakres był odpowiedni dla max boost'a auta) pod byle jaki króciec podciśnienia za przepustnicą i obserwuj wskazówkę przy bucie na wyższym biegu.


  • PTIG lubi to

#11 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 kwiecień 2017 - 20:30

W dużym uproszczeniu tak, jak Andrzej napisał. Dokładniej - nie ciśnienia, a przepływu spalin, które napędzają turbinę, a ona w konsekwencji generuje ciśnienie w dolocie dzięki kompresorowi. Wewnętrzny WG (a taki masz) znajduje się zabudowany w części gorącej (turbinie). Jak jest otwarty - gros spalin idzie bokiem w wydech nie napędzając turbosprężarki tak, aby miała jakąkolwiek wydajność. Podłącz byle jaki zegarek ciśnienia (może być techniczny, byle zakres był odpowiedni dla max boost'a auta) pod byle jaki króciec podciśnienia za przepustnicą i obserwuj wskazówkę przy bucie na wyższym biegu.

Bardzo dziękuję :) A czy jakieś poglądowe zdjęcie ? WG ?

Ja przepraszam ze tak pytam ...już mam mętlik w głowie.


Użytkownik PTIG edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 20:33


#12 giorgio

giorgio

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 136
  • Dołączył:  16 sty 2017
  • Rok Produkcji:2 x 2004
  • Silnik:2 x 2,4GT, M
  • Imię:grzegorz
  • Skąd::Niemiecka wieś
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwiecień 2017 - 08:38

Schemat w załączeniu

Załączone pliki



#13 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwiecień 2017 - 11:49

Schemat w załączeniu

Dziękuję
Walczymy dalej Ale coś mi się zdaje że muszę zmienić mechanika ...
Czy ktoś zna warsztat w Łodzi na ul. Brukowej 16 ? Dziś byłam termin na 12 kwietnia dopiero dużo pracy mają. Opinie bardzo dobre. Zobaczymy.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwiecień 2017 - 11:54

Masz właściwy schemat :

Załączone pliki



#15 PTIG

PTIG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  05 lis 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 GT TURBO A
  • Imię:Ilona
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwiecień 2017 - 15:52

Bardzo chciałabym podziękować za pomoc i Dobre rady 😊
Przyczyna znaleziona - uszkodzony katalizator ..
PT już zdrowy!! Wręcz więcej mocy jakby 😊
Jeszcze raz dziękuję Wszystkim.

Załączone pliki



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwiecień 2017 - 17:29

No widzisz jakie te "bydle" pokrętne jest ...... ważne ze zdrowy i znowu pomyka .
  • PTIG lubi to

#17 JeePiter

JeePiter

    VIP

  • Grafik PTClub
  •   
  • Posty: 2409
  • Dołączył:  24 maj 2014
  • Rok Produkcji:2012
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Skąd chcę
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwiecień 2017 - 18:47

:gt







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych