Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zmiana biegów - sprzęgło?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2017 - 00:16

Witam!

W moim Pt [2005 1,6] coś dziwnego zaczyna się dziać podczas zmiany biegów. Może zacznę od początku. Pt'ka mam od ubiegłych wakacji. Po tygodniu od zakupu zrobiliśmy trasę wakacyjną +/- 1500km i prawie ok. W jedną stronę kilka razy był problem z wrzuceniem 1, 2 biegu. Dopiero jak gdyby kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła dawało rezultat.  W drodze powrotnej problem ustał. Jesień, zima ok. Teraz znów problem się pojawia, jednak nieregularnie. Biegi raz wchodzą ok, raz bardzo ciężko. Sprawdzałem płyn i nie ma ubytków. Sprzęgło nie ślizga. Przeczytałem chyba wszystkie wątki na forum na podobny temat, lecz nie bardzo mam na swój problem rozwiązanie. Miałem kiedyś 2,4 gt - tam sprzęgło zdechło, płynu ubywało i po wymianie wysprzęglika samochód zaczął żyć. W tej sytuacji nie wygląda mi to na wysprzęglik, chyba że jego wczesne stadium choroby daje znać o sobie:) Nie zanm się za bardzo na tych sprawach, ale mam pytanie czy ktoś stawiałby na zapowietrzony układ? Wybieram się do znajomego mechanika, ale chciałbym mieć jakiś pogląd na sprawę. Mam jeszcze pytanie, czy po rozkręceniu potrzebnych części mechanik kjest w stanie postawić słuszną diagnozę? Muszę z tym zrobić do końca lipca, bo czeka mnie trasa 3000 km.



#2 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2017 - 07:04

Jestem na świeżo po wymianie kompletnego sprzęgła i jak u Ciebie miałem chwilowe problemy z wrzucaniem 1 i potem też 2 + coraz twardszy pedał. Na końcu zaczęło się ślizgać, ale tylko w górnych zakresach obrotów, bo przy spokojnej jeździe nie było żadnych niepokojących objawów.

 

Podejrzewam, ze musisz się szykować na wymianę, ale niech się Doktor wypowie.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2017 - 09:10

90 % problemów jest w pompie sprzęgła - to jednozaworowa prosta pompa i zaczyna przepuszczać na sekcji , co nie wyklucza samego sprzęgła ale to wyczujesz będzie znacznie twardszy pedał w końcówce wciskania pedału ...... aż noga zaczyna bolec podczas jazdy .

#4 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:24

Witam!

Bardzo Wam dziękuję za sugestie. W czwartek wybieram się do mechanika. Napiszę jak z diagnozą. Pozdrawiam



#5 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwiec 2017 - 00:45

Witam!

Po wizycie u mojego zaprzyjaźnionego mechanika wróciłem mega zadowolony.

Powodem opisywanego wyżej problemu z wrzucaniem biegów był. (nie pamiętam fachowej nazwy - łącznik :))kawałek metalu, taka spinka,  która łączy pedał sprzęgła  z podajże pompą sprzęgła. Na pedale był spory luz i nie za każdym razem pompa spełniała swoją rolę przez to, że te dwa elementy nie były ze sobą trwale połączone. Tak na chłopski rozum - nie znam się na mechanice.

 

Z pewnością andreeas7 nazwie tę część i usterkę poprawnie:)

 

Cóż, pozdrawiam wszystkich PT'kowców, dziękując za wsparcie i szybką reakcję, życząc Wam (jak już coś) samych takich mikroskopijnych usterek:)

 

Z pozdrowieniami, i do następnego...

Greezy

 

#6 Goniabajer

Goniabajer

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 18
  • Dołączył:  19 sty 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2 M Gaz
  • Imię:Małgorzata

Napisano 26 czerwiec 2017 - 15:44

Dzień dobry, ile kosztuje nowe sprzęgło do silnika 2 2002r i ile powinno mieć grubości.Doradźcie czy można kupić używane?



#7 Lodzermen(EL)sz

Lodzermen(EL)sz

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 623
  • Dołączył:  08 kwi 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::LDZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwiec 2017 - 17:39

Użytkuje z silnikiem 2.0 sprzęgło bluprint, nowe kompletne, od stycznia tego roku 2000 tys za chwilę będzie na nim przejechane, uwag brak. Cena uzależniona od miejsca zakupu.

Użytkownik Lodzermen(EL)sz edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 17:48


#8 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwiec 2017 - 20:00

.Doradźcie czy można kupić używane?

 

Sprzęgło to nie klocki  i musi swoje przehulać, więc szkoda moim zdaniem takiego ryzyka. Tarczę jeszcze jako tako da się ocenić, ale jak sprawdzisz resztę? Szukaj nowego i zafunduj sobie święty spokój na długi czas, bez sraczki, że za chwilę znowu dasz porządnie zarobić mechanikowi.



#9 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:06

Nie chcę uchodzić za podważacza opinii fachowców, ale z mojego doświadczenia z PiTi 1.6 np. wynika, że nie jest prawdą, że jak pedał bierze u góry, to sprzęgło jest jeszcze dobre - u mnie bierze u góry, pedał nie jest twardy, a ślizgawica następuje na wyższych biegach w czasie jazdy, gdy chcę przyspieszyć, dodaje gazu, a obroty rosną nagle, a auto sunie bez zmiany prędkości, czasem śmierdzi nadpalanymi okładzinami jak dam po garach w czasie ruszania pod górkę. ...także szykuje się wielka przeprawa ze sprzęgłem.



#10 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:32

U mnie brało gdzieś w połowie, ale pedał był twardy, przy wrzucaniu jedynki zaczęły się już siłowania z lewarkiem i przy wyższych zakresach obrotów następowała ślizgawka. Po wymianie to całkiem inne auto.



#11 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:36

U mnie brało gdzieś w połowie, ale pedał był twardy, przy wrzucaniu jedynki zaczęły się już siłowania z lewarkiem i przy wyższych zakresach obrotów następowała ślizgawka. Po wymianie to całkiem inne auto.

Twardy w taki sposób, że dopchać nie mogłeś? - bo ja u siebie w Pitku tego nie zauważam, a sprzęgiełko ślizga się na bank.



#12 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:43

Nie, nie aż tak. Sprzęgło dawało się wcisnąć do końca, ale trzeba było użyć siły. Kiedy w maju jechałem w góry, to po dotarciu na miejsce gicz trochę bolała ;)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych