Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Pitolek się zmoczył? - P0132


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 20:28

Wczoraj po przejechaniu kilku głębszych kałuż pojawił się błąd P0132, czyli:

Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE ControlledDescription

HO2S Shorted to Voltage Conditions

LocationBank 1 Sensor 1Cause

Engine running for 4 minutes, ECT over 180°F, then test started and PCM detected that the front HO2S-11 voltage was more than 1.5v.

Co mogło się zmoczyć bo lambda i przewód suche i dzisiaj po skasowaniu błędu jest wszystko OK. ...po pojawieniu się tego błędu samochód normalnie jeździł.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2018 - 23:55

może tak poprawnie a nie smieci sciagnięte z internetu "

 

P0132-O2 SENSOR 1/1 VOLTAGE HIGH
When Monitored: The engine running for 119 seconds. O2 Sensor Heater Temperature is
greater than 586°C (1086°F). Battery voltage greater than 10.99 volts.
Set Condition: The Oxygen Sensor voltage is above 3.9902 volts. One trip fault.


#3 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 10:00

Tarque PRO wyrzucił mi taki opis. ...Panie Andrzeju, to mam się bać, czy to tylko wilgoć jest tam, gdzie nie powinna? Obecnie Pitek zapierdziela normalnie.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 10:00


#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 10:04

Obserwować i nic się nie bać

#5 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 10:10

Obserwować i nic się nie bać


...to sobie poobserwuje ale dalej się raczej tym autem nie wybiorę.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 10:15


#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 10:11

Błąd bez znaczenia na odległość jazdy - spoko nie staniesz

#7 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 11:34

...no i się zaczyna. Teraz pojawił mi się błąd P0340 zapalił się przy tym piorun i check, ale auto jeździ normalnie. Po skasowaniu cisza.

Tarque wywalił taki opis dla P0340:

Powertrain - Ignition System or Misfire - ISO/SAE ControlledDescription

No Camshaft Synch Signal To PCM Conditions

Cause

Engine cranking with 32 CKP sensor pulses received, then the test started and the PCM did not detect any CMP sensor pulses for 2 seconds


...nosz kur.., znów jakiś cyrk odstawia?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 11:37


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 12:09

Uszkodzony czujnik walka rozrządu lub nie łączy instalacja od czujnika do sterownika - sprawdź czy w kostce czujnika nie ma oleju , podoginaj piny w kostce i obserwuj . Wypnij kostki ze sterownika silnika przeczyścić , tez podoginaj i obserwuj .

 

prawidłowe tłumaczenie błedu :

 

P0340-CAMSHAFT POSITION SENSOR CIRCUIT
When Monitored: Engine cranking/running. Battery voltage greater than 10 volts.
Set Condition: At least 5 seconds or 2.5 engine revolutions have elapsed with crankshaft
position sensor signals present but no camshaft position sensor signal. One Trip Fault.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 12:14


#9 Edysian

Edysian

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2233
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A + LPG
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2018 - 12:10

Tak z ciekawości...jakiego używasz skanera OBD???

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 12:19

jedyny słuszny z najtanszych Launch Easy Diag , Autel lub Witech MicroPod II

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 12:20


#11 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 13:10

ELM327 - takie najtańsze goovienko na Blutut.

No to wygląda jakby Pitek był na drogi skąpane słońcem, a nie deszczem.
Czy puszczająca uszczelka klawiatury może zaoliwiać ten czujnik położenia?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 13:11


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 13:12

Może , ale w 1,6 raczej zawsze konczy się wymiana czujnika na drugi

#13 kade

kade

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5177
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 16:11

Jak puszcza Ci uszczelka klawiatury to wymień ją szybko.W skrajnych przypadkach może dojść do samozapłonu i pt pojdzie z dymem.Olej wydostający się z pod pokrywy może zachlapać osłonę kolek.wyd.i po rozgrzaniu zapalić się.
W swoim miałem to samo i za radą naszego doktora prędziutko wymieniłem uszczelkę.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 16:33

Zgadza sie ja też wracałem z jednego spotu z dusza na ramieniu czy Pt sie nie zapali wydmuchało uszczelkę klawiatury  i olej leciał na osłone i kolektor wydechowy - dym było czuc przy kazdym zatrzymaniu auta na swiatłach : nikomu tego nie życzę.



#15 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 22:27

W taki ziąb da się tą uszczelkę pod chmurką wymienić? - pod koniec lata kupiłem komplet tej uszczelki, ale okoliczności losowe nie pozwoliły mi jej wymienić. Ta u mnie nie cieknie jakoś mocno, ale jak wymieniałem sprzęgło, to rozrusznik był spocony od oleju. Wtedy wyczyściłem ten obszar do sucha i potem miałem dalej sucho i tą wymianę odłożyłem na później, mialem zamiar wymianę zrobić na wiosnę, bo czeka mnie jeszcze robota z lewym zawieszeniem i wymianą łożyska z przodu. Jeden pożar już w Pitku przeżyłem więc za Waszą radą muszę chyba tą uszczelkę wymienić jak najszybciej, jeśli ona przepuszcza.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 styczeń 2018 - 22:30


#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2018 - 22:33

Nie dotykaj w taki ziąb - w 1,6 jest więcej roboty niż w 2,0 czy 2,4 - przeszkadzaja wiązki trzeba je odciągać .Elementy musza byc doczyszczone i odtłuszczone , przy walkach dany silikon  , obudowa klawiatury wymyta w benzynie i odtłuszczona , wymienione uszczelaniacze szklanek świec i dopiero ponownie skręcona .


  • Stefan2011 lubi to

#17 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2018 - 06:04

A kolektor dolotowy trzeba ściągać cały, czy wystarczy zdemontować jego część do czujnika mapsensora i czy listwa wtryskowa musi być zdjęta?

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13975
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2018 - 08:01

Dolnej czesci kolektora nie demontujesz , tylko górny kolektor ssący i obudowe klawiatury .


  • Stefan2011 lubi to

#19 Stefan2011

Stefan2011

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 384
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2018 - 18:26

Serdeczne dzięki.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych