Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Odcinanie obrotów 2.2 crd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Janosik_*

Bezimienny Gość.Janosik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 styczeń 2018 - 16:01

Witam.

Mam problem z jednym z Pt. Pt jest z 2006 roku(polift), 2.2 crd 150 km skrzynia manualna. Auto po wymianie sprzęgła wraz z kołem zamachowym ma nietypowy objaw odcinania obrotów. Gdy silnik jest zimny odcina obroty już przy ok.2200 obr, wraz z wzrostem temperatury dochodzi do 2900-3000 obr. (niezależnie jak dodaje się gazu).Mam wrażenie jakby turbo w momencie odcięcia ładowało za dużo, wygląda na to że odcina paliwo podczas odcięcia. Wymieniłem/podmieniłem czujnik położenia wału, wałka, przepływomierz. Sprawdzałem klapy w kolektorze, wyglądają jak nowe, siłownik pracuje. Egr według wskazań komputera otwiera zamyka się, oraz nie jest zapchany. Turbina jest w dobrej kondycji, cięgno chodzi lekko ,sterownik działa prawidłowo, dla pewności wymieniłem wszystkie uszczelki od niej. Katalizator nie jest zapchany, czujniki ciśnienia doładowania jak i temp podmieniane. Podmieniałem już nawet komputer ale bez zmian.Pompka paliwa w baku sprawna jak najbardziej.Filtry wszystkie wymienione. Podczas odcinania obrotów auto nie kopci,dymi. Dodam że auto przed wymianą jeździło prawidłowo, miało moc i nie odcinało.Moc teraz też ma ale odcina przez co ciężko jechać.Odpala od razu. Brak błędów na komputerze(2 razy pojawił się bład położenia wału). Brak mi pomysłu już do tego auta.

Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi.



#2 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 styczeń 2018 - 16:48

Witaj ja miałem z utratą mocy dwie przygody a mam pt takiego jak ty pierwsze erg zawieszał się ściągnij górną osłonę erg na wieszku zciągnij z przekładni erg plastik na dwóch zaczepach i spryskaj wd zobaczysz czy będzie zmiana pare razy ręcznie rusz przekładnią jak erg nie będzie się otwierał maksymalnie będzie obcinał moc druga przyczyna kruciec gumowy za chłodnicą z przodu połączenie turbo z kolektorem ssącym rozszczelnił się i dmuchał z turbo część ciśnienia na zewnątrz zazwyczaj pęka od strony silnika ciężko dojżeć ale jak zapalisz auto i ktoś depnie ci w gaz zauważyszi wyczujesz.

#3 Bezimienny Gość.Janosik_*

Bezimienny Gość.Janosik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 09:33

Dzięki za odpowiedź.
Egr jest sprawny w 100% i płynnie chodzi od 0-100%. Wiem o czym mówisz ale układ doładowania jest szczelny, wszystkie jakieś podejrzane przedmuchy/rozszczelnienia są usunięte. Na wskazaniach w komp turbo dmucha bardzo ładnie, i zauważyłem że komp mimo odcięcia obrotów nakręca turbo dalej(tak jakby obroty rosły dalej). Jednak też nie wyskakują błędy typu przeładowania lub zbytniej odchyłki ciśnień.
Zastanawiam się czy może koło zamachowe nie ma podgiętego zęba któregoś zęba od zczytywania obrotów wału. Ale to mi trochę nie pasuje ponieważ zakres odcinania obrotów zmienia się wraz z zmianą temp silnika. Żeby nie było wszystkie rzeczy pochodzą z sprawnego auta i w drugim aucie śmigają bez problemu.



#4 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13755
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 11:44

a wskaznik ci sie zapala? ta czerwona blyskawica jakos nie wierze ze bledu nie pokazuje, toz sterownik dostaje info ze jest nie tak i odfcina i wchodzi w tryb awaryjny,... sugestia moja taka ze sprawdz filtr powietrza jak bedziesz miec zasyfiony to moze bruzdzic



#5 Bezimienny Gość.Janosik_*

Bezimienny Gość.Janosik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 styczeń 2018 - 12:03

Nie zapala się błyskawica ani też i check ;) Brak błędów, komp czysty niestety. Filtr powietrza nowy, wskazania przepływomierza są prawidłowe. Sprawdzałem również czujniki stopu i hamulca. Potencjometr gazu również pracuje prawidłowo, brak błędów też w innych układach.



#6 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2018 - 16:37

Witam dziwne zjawisko ale jeśli przed wymianą sprzęgł i koła było dobrze to tego bym się czepiał może koło względem wału jest przestawione lub jest z innego modelu bo raczej każde odcięcie czyli stan awaryjny meldowane jest błędem.Musiał byś porównać koła zamachowe moim zdaniem.



#7 Bezimienny Gość.Janosik_*

Bezimienny Gość.Janosik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 luty 2018 - 09:00

Wieczorem wstawię film, to będzie widać że to tryb awaryjny nie jest. Auto było pożyczone na około miesiąc i wróciło z uszkodzonym dociskiem i wysprzęglikiem. Z tego co twierdzi jego użytkownik przed awarią sprzęgła było wszystko w porządku, ale jak było naprawdę ciężko stwierdzić niestety. Co do koła zamachowego nie da się inaczej założyć ponieważ jest bolec ustalający. A dwumasa była 3 razy sprawdzana przed kupnem czy posiada ten sam numer. Od Vito w639 nie pasuje. Jeśli nic nie znajdę wyciągam zestaw i będę patrzył.



#8 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2018 - 16:43

Witaj może faktycznie coś jest z kołem i kąt jest inny dla czujnika ale dziwne bo powinien pokazać jakiś błąd a on nic sprawdziłeś przepływkę turbo czujniki jak było by słabe ciśnienie paliwa to na listwie czujnik też by wywalił błąd dziwne cuda ale jestem ciekaw co znajdziesz.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych