Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Ubytek płynu chłodniczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwiecień 2018 - 12:15

Witam,

 

Od kilku miesięcy - PT mojego taty zmaga sie z ubytkami płynu chłodniczego.
Olej w normie, temperatura w normie, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym...w normie.

Mimo ubytku w chłodnicy - nie ubywa go w zbiorniczku.

 

Był dziś u mechanika - nic nie widać, ''pouszczelniał'' węże i tyle...

Wczoraj w trasie - trzeba było wlać 1l, w drodze powrotnej - już nie pobrał ani grama płynu.

 

Samochód jest do sprzedaży - więc zanim pójdzie w inne ręce - problem chce usunać (na wszelki wypadek - obniżyłem też cenę).

 

Dziękuje



#2 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6506
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 03 kwiecień 2018 - 12:20

oleju przypadkiem nie przybywa???

 

U mnie znowu jest odwrotnie... w chłodnicy full a w zbiorniczku prawie nic,,,


Użytkownik Edysian edytował ten post 03 kwiecień 2018 - 12:21


#3 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwiecień 2018 - 12:23

Właśnie - nie...

Olej - w normie, w zbiorniczku - w normie...
W chłodnicy ubywa.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2018 - 21:52

to nie świadczy dobrze o kondycji silnika - płyn ze zbiorniczka musi być pobierany zwrotnie jak jest ubytek , jeśli tak się nie dzieje świadczy o ciśnieniu w układzie chłodzenia a to wiąże się z usterką uszczelki  pod głowicą - sprawdź szczelność węża od korka do zbiorniczka wyrównawczego .


  • midelharnis lubi to

#5 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 kwiecień 2018 - 06:40

Dziękuje.
Ale uszczelka objawiałaby się spadkiem mocy, kopceniem itd (??)

Zastanawiam się nad korkiem - mechanik wczoraj kazał sprawdzić reduktor od LPG (?)



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2018 - 06:41

Niczym nie musi się objawiać na początku - może być tylko ubytek płynu

#7 Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*

Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 kwiecień 2018 - 06:47

Dziwi mnie tylko jeden fakt - dmuchnąłem w otwór wlewu w chłodnicy - i podniósł sie płyn w zbiorniczku (bulgot) - czyli połączenie jest.

Ten stan trwa już kilka miesięcy - raz u mechanika wylądował i zostały podociągane złączki ''uszczelnianie''...

Dzięki Andrzej za odpowiedź



#8 Bezimienny Gość.karawan_*

Bezimienny Gość.karawan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 15:17

Witam wszystkich klubowiczów,

 

Podczepię się pod ten temat bo nie wiem czy w dobrym miejscu umieszczam mój wpis ale mam nadzieję, że z pomocą “adminów” zląduje on tam gdzie powinien.

W moim PT (2.2 CRD 2002r 260 tys km) pojawił się duży ubytek płynu chłodzącego. Jeżdżąc po mieście jest on mniejszy (ale jest!) natomiast w trasie katastrofalnie duży. Autostrada (ale bez szaleństw) dystans 300km – ubytek 1,5 L bez żadnego sygnału o podwyższającej się temperaturze płynu w chłodnicy. W warsztacie stwierdzono brak jakichkolwiek śladów wycieku (np. nieszczelne połączenie, pęknięty wąż itp.). Jest podejrzenie o uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ale brak jest typowego białego dymu z rury wydechowej, brak jakichkolwiek śladów oleju w zbiorniczku przelewowym, silnik pracuje równo oraz to że węże do chłodnicy są cały czas miękkie. A więc co ?

Może ktoś miał podobny przypadek?



#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 17:35

Michał,  jeśli po 300km musisz dolać 1,5l  to jest to jednak sporo. W moim aucie może nie aż taki, ale też pojawiły się ubytki. Przyczyną okazała się pęknięta opaska zaciskowa na dolnym wężu z chłodnicy. 

Ale może być taki wyciek w dowolnym miejscu, trudnym do zlokalizowania np takich jak nagrzewnica, która jest w kabinie, Jeśli pojawia się przy silniku w okolicy pompy wody czy termostatu, to trudno to zlokalizować, bo po pierwsze kiepski dostęp, a po drugie jeśli to tylko takie "popuszczanie", to to co wycieka, szybko odparowuje na gorącym silniku. Może się też pojawić na zbiorniczku wyrównawczym, i niekoniecznie z przodu, ale również od tyłu :cwaniak

Nie pozostaje nic innego, jak zdemontować osłonę silnika (dolna i górną) i szukać śladów wycieku.



#10 Bezimienny Gość.karawan_*

Bezimienny Gość.karawan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 20:46

Michał,  jeśli po 300km musisz dolać 1,5l  to jest to jednak sporo. W moim aucie może nie aż taki, ale też pojawiły się ubytki. Przyczyną okazała się pęknięta opaska zaciskowa na dolnym wężu z chłodnicy. 

Ale może być taki wyciek w dowolnym miejscu, trudnym do zlokalizowania np takich jak nagrzewnica, która jest w kabinie, Jeśli pojawia się przy silniku w okolicy pompy wody czy termostatu, to trudno to zlokalizować, bo po pierwsze kiepski dostęp, a po drugie jeśli to tylko takie "popuszczanie", to to co wycieka, szybko odparowuje na gorącym silniku. Może się też pojawić na zbiorniczku wyrównawczym, i niekoniecznie z przodu, ale również od tyłu :cwaniak

Nie pozostaje nic innego, jak zdemontować osłonę silnika (dolna i górną) i szukać śladów wycieku.

No tak, ale to wszystko dokładnie (mam nadzieję) zostało sprawdzone w warsztacie. Łącznie z tym co piszesz o nagrzewnicy - demontażem dywaników w kabinie. W garażu na betonowej posadzce również ani śladu - nawet jednej kropli!  Od spodu silnika mam zamiast oryginalnej plastikowej - aluminiową osłonę ale przecież gdzieś to w końcu powinno wycieknąć i zostawić jakiś ślad. Chyba że rzeczywiście od razu wyparowuje bo "dziura" jest blisko jakiegoś gorącego elementu. Może jest coś takiego jak "marker" dodawany do płynu chłodzącego by łatwiej było zlokalizować wyciek? Osobna sprawa to dlaczego wskaźnik temperatury nie zaczął się podnosić?



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 20:54

Prędzej czy później wyciek wyjdzie - takie zużycie płynu złe rokuje co do dalszej eksploatacji bez ustalenia przyczyny - obserwuje okolice pompy wody i węża odchodzącego od pompy oraz dobrze obejrzyj dolna i górna czapkę chłodnicy - tam najczęściej puszcza i nie na śladów pod autem

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 20:59

Wskaźnik temp pewnie nie podnosi się, bo szybko uzupełniasz poziom max miałeś ubytek 1,5 l a w układzie chłodzenia jest 7 l płynu.

Odszukanie ubytku nie jest łatwe, dolną osłonę trzeba ściągnąć i szukać śladów wycieku. a jak płyn wycieka pomału, to będzie odparowywał i nie będzie śladów na ziemi.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:02

9 l Adamie CRD jest zabezpieczony 2,5 l w sam zbiorniczek wchodzi

#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:05

No tak, oleju wchodzi 7l a płynu 9l  :)



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:06

Chłodzi jedno i drugie dlatego ciężko zagrzać CRD i jeszcze ciężej przegrzać

#16 Bezimienny Gość.karawan_*

Bezimienny Gość.karawan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 21:21

Dzięki za rady - będę sprawdzał po kolei: pompa , węże, no i chłodnica (góra i dół).



#17 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:23

Byłoby miło, gdybyś dał znać jak znajdziesz ten wyciek :cwaaniak



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:27

U mnie była chłodnica wyszła na postoju - po zagrzanie do 90 i wystudzeniu do 30 na podłożony wcześniej karton

#19 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 21:38

miałem kiedyś Forda Scorpio 2.0 DOHC... fajny silnik słabszy o 20KM od PT...

wadą jego były pękające głowice i to w takich miejscach, że płyn dostawał się do komory spalania, a uszczelka cała!!

ubywało płynu, a śladów na ziemi ZERO... problem był także z uruchomieniem przy niskiej temperaturze...

Głupi przypadek sprawił, że... odpaliłem go w garażu i nie śmierdziało spalinami tylko czymś gryzącym... (glikol)

Podejrzana uszczelka więc głowica poszła w górę... uszczelka cała!! głowica poszła do sprawdzenia szczelności i wynik był taki, że dwie komory są spękane...

Ot przypadek...



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:44

Ale w 2,0 tez pęka wynalazek mitsubishi - rdzenie ameryka tylko 2,4 i 2,4 GT Niemcy 1,6 BMW i 2,2 CRD mercedes





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych