Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

( czerwony piorun) brak mocy i problem z klimatyzacją 2,2 crd 2006r


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 maj 2018 - 18:59

Witam

P0683 Kontrola modułu świecy błąd obwodu komunikacyjnego ECM

:bigmeen

#22 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maj 2018 - 19:25

Andrzej jak rozumieć ten błąd P0683 - nie jest on spowodowany pierwszym P0299

błąd P0299 był oznaczony jako obecny

błąd P0683 jako w oczekiwaniu

Załączone pliki



#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maj 2018 - 19:29

2 błąd bez znaczenia na awarie jeśli auto odpala dobrze do sprawdzenia wiązka od sterownika do modułu świec i zazwyczaj kończy się wymiana modułu który się uszkadza .
Pierwszy błąd może być nieszczelność , uszkodzona wiązka usterka turbiny lub uszkodzony czujnik ciśnienia

#24 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maj 2018 - 20:39

Dzięki za podpowiedzi



#25 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2018 - 17:35

Dzisiaj po podniesieniu maski i braku osłony silnika jak nachyliłem się aby zobaczyć turbinę przy pracującym silniku w granicach 2000 obr.

poczułem nieprzyjemne pieczenie w oczy. Prawdopodobnie opary lub spaliny. Tylko nie wiem dlaczego. Poprzednio tego nie obserwowałem.



#26 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maj 2018 - 18:58

cd.

i coraz bliżej domu. Bardzo duże prawdopodobieństwo, że awarii uległa turbina - tylko 1,2 - 1,3 bara przy 2700-3000 obr, może nie sama turbosprężarka a jej sterownik. Ruch cięgna sterującego geometrią turbiny w zakresie do 3000 to zaledwie ok 1 cm. Manualnie, ręcznie nie byłem wstanie ruszyć cięgnem. Może tak ma być po zamontowaniu. Niecały miesiąc temu wymieniałem właśnie sterownik w C-max tu turbina z kolei przeładowywała. Winowajcą był sterownik. Pracował skokami. Zakładany po regeneracji w palcach płynnie można było ruszać.

Może jakieś namiary na sterowniki do 2.2 150KM.



#27 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maj 2018 - 09:43

manualnie sprawdzono działanie zmiennej geometrii, pracuje bardzo lekko w pełnym zakresie, w skrajnych położeniach cięgna słyszalne puknięcie prawdopodobnie o blokadę.

pozostaje do sprawdzenia sterownik turbiny oraz czujnik ciśnienia doładowania - brak na podmianę



#28 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maj 2018 - 13:13

Sterownik turbiny działa chyba prawidłowo? - po wykasowaniu błędu turbina pompuje do 2.2 bara przy obrotach w granicach 2300/2600

Może głupieje gdy dostanie temperatury.


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 05 maj 2018 - 13:19


#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maj 2018 - 13:16

to szukaj dziury w układzie ruru doładowania i zacznij od ponownego umocowania tłumika szmerów przy turbinie i sprawdzenia oringu .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 maj 2018 - 13:17


#30 1957marek

1957marek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 33
  • Dołączył:  28 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2CDR 150 KM
  • Imię:marek
  • Skąd::Międzyborów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 maj 2018 - 05:31

Proszę sprawdzić tę rurę u góry za chłodnicą

Załączone pliki



#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2018 - 05:57

Problem rozwiązany - winny był filtr powietrza , nie przepuszczał takiej ilości jaka była wymagana

#32 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13774
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2018 - 08:27

pisalem koledze ze moze miec zadupcony smieciami filtr to widocznie nie doczytal i drazyl dalej,...

#33 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 styczeń 2021 - 13:07

[quote name="andreeas7" post="325227" timestamp="1525283855"]

P0299 za niskie ciśnienie doładowania od zaprogramowanego
P0683 - uszkodzony układ swiec zarowych [/quot

Andrzej jak interpretować błąd P0683 - uszkodzony układ świec żarowych. Mogło go spowodować dłuższe pozostawienie na włączonym zapłonie. Ten błąd po wykasowaniu ponownie się pojawia. Samochód odpala bez problemu. Czy ten moduł to to samo co przekaźnika świec żarowych. Może wiesz jaki ma nr - symbol dla polift.
[quote name="andreeas7" post="325227" timestamp="1525283855"]

P0299 za niskie ciśnienie doładowania od zaprogramowanego
P0683 - uszkodzony układ swiec zarowych [/quot

Andrzej jak interpretować błąd P0683 - uszkodzony układ świec żarowych. Mogło go spowodować dłuższe pozostawienie na włączonym zapłonie. Ten błąd po wykasowaniu ponownie się pojawia. Samochód odpala bez problemu. Czy ten moduł to to samo co przekaźnika świec żarowych. Może wiesz jaki ma nr - symbol dla polift.

#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 styczeń 2021 - 13:26

Zdzisław komputer do podłączenia i sprawdzenie parametrów P0299 - czyli faktycznego ciśnienia w układzie doładowania , czy problem od nieszczelności w układzie czy tez usterka związana z usterka czujnika lub turbiny .

Co do P0683  - moduł do wymiany po wcześniejszym sprawdzeniu instalacji i sterownika silnika oraz świec żarowych  .



#35 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 styczeń 2021 - 15:55

Przez ostatni mroźny weekend CRD odpalał jak nigdy wcześniej po całym dniu i nocy. Andrzej w którym miejscu najczęściej w polifcie pada wiązka. Pytam dlatego,że w poniedziałek rano podczas jazdy po ok. godzinie na chwilę licznik zapalił się jak choinka i od tamtego momentu wszystko działa. Dalej zostaje błąd P0683.



#36 1957marek

1957marek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 33
  • Dołączył:  28 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2CDR 150 KM
  • Imię:marek
  • Skąd::Międzyborów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 styczeń 2021 - 13:48

Miałem to samo dziurawa krótka rurka u góry zaraz za chłodnicą

#37 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 281
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 luty 2021 - 12:49

Dziwne. Przeprowadzony ponownie test na serwisowym komputerze nie wykazał tego błędu. Wykazał - odłączone radio fabryczne (ok) jest inne oraz - nieprawidłowości z tylnymi prawymi drzwiami (ok) nie działa prawidłowo zamek. Dokładnie danych nie pamiętam gdyż nie byłem obecny przy testowaniu. Odbierając samochód od pracownika - tyle mi przekazano. Jest zimno i nie chce mi się ich teraz rozbierać. Garaż zajęło cabrio. Podłączony ELM też nie wykazał błędów w układzie silnika.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych