Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator

PT na prąd mikro hybryda Hybrydowy Chrysler PT Cruiser

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
154 odpowiedzi w tym temacie

#1 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 00:03

Witam, od jakiegoś czasu noszę się z pomysłem instalacji napędu hybrydowego na auto spalinowe. Chcę wyrzucić alternator i na jego miejsce zainstalować silnik BLDC. 

 

Założyłem temat na elektrodzie. Przedstawię tu główne założenia. Szczegóły poznacie tu:https://www.elektrod...pic3455111.html

 

Pracę podzieliłem na dwa etapy.

I. W pierwszym etapie planuję odłączyć alternator, założyć (do bagażnika) 3 akumulatory trakcyjne połączone szeregowo, co da 18V, podłącze je do regulatora napięcia by zasilić samochód napięciem 14V. Akumulator rozruchowy zostaje na swoim miejscu i będzie służył wyłącznie do rozruchu. Zakładam, że tego wystarczy by przejechać 100 km bez alternatora. Akumulatory będą ładowane co noc. 

II. Drugi etap, to zamontowanie silnika BLDC na przykład 2,5 kW w miejsce alternatora. Silnik będzie napędzał  cały osprzęt który siedzi na pasku alternatora. Chce odciąć osprzęt od silnika zakładając łożysko na koło pasowe wału korbowego by silnik go nie napędzał żeby nie kombinować z paskiem alternatora i zostawić jak jest podmieniając tylko alternator na silnik BLDC. 

Z jaką prędkością ma się kręcić silnik? Niby na biegu jałowym wszystkie podzespoły są wydajne, czyli napędzać je ze stała prędkością rzędu 800 ob/min? Czy uzależnić od obrotów silnika? 

 

Dla czego? Bo prąd wyprodukowany silnikiem benzynowym jest droższy od prądu w gniazdku. Taka instalacja pozwoli zaoszczędzić około 3-5 zł na 100 km. Koszt inwestycji 3000-5000 zł. Zanim padną akumulatory instalacja zarobi 4500, koszt nowych akumulatorów 1500 zł.

 

Pytanie podstawowe na które nie udaje się odpowiedzieć: Ile zużywa prądu w czasie jazdy Chrysler PT Cruiser benzyna 2.4 automat 2005 r.

 

​Uprzejmie proszę o komentarze, uwagi i krytykę.


Użytkownik pkorol edytował ten post 06 maj 2018 - 08:36


#2 raffitech

raffitech

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 117
  • Dołączył:  04 lis 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4l A
  • Imię:Rafałek
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 00:47

Wybacz, ale lepszy wydaje się pomysł miecia - "PT napędzany sprężyną ". Prostszy w użyciu i bardziej ekologiczny. 
Ja proponuję jeszcze wariant na cztery pary pedałów dla kierowcy i pasażerów z turbodoładowaniem  turbinką napędzaną przez dobrze wykarmionego chomika.   :jupi



#3 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 15:06

Podobna instalacja mikro hybrydowa założona w Suzuki. Niestety nie dizała: https://autokult.pl/...yda-ma-sens,all



#4 vanpeer

vanpeer

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 401
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 16:43

wydaje mi się, że pt nie jest dobrym obiektem do testów chociażby ze względu na swoją wagę



#5 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 16:57

wydaje mi się, że pt nie jest dobrym obiektem do testów chociażby ze względu na swoją wagę

Dla czego? Co ma waga pojazdu do tego?



#6 vanpeer

vanpeer

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 401
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 18:52

wyższa waga=większe zużycie paliwa=mniejsze wsparcie układu wspomagającego=mniejszy zysk (oszczędność)

proponuję abyś poeksperymentował np na quadzie czy czymś takim i potwierdził lub nie potwierdził swoje przypuszczenia.

Zawsze to wyjdzie taniej, jeśli się okaże, "że gra nie warta świeczki"

Ale powodzenia życzę w rozwijaniu swojej pasji



#7 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 20:58

Tak jak piszę zysk 3-5 zł na 100 km w tym samochodzie. Zysk będzie podobny dla każdego modelu samochodu bo kW w akumulatorach ( w tych 5 kW) jest tańszy od kilowata wyprodukowanego za pomocą benzyny. Każdy samochód posiada wentylator, klimę, dmuchawę które zużywają podobne ilości energii.



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14361
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2018 - 21:35

Pytanie podstawowe na które nie udaje się odpowiedzieć: Ile zużywa prądu w czasie jazdy Chrysler PT Cruiser benzyna 2.4 automat 2005 r.

 

w zależności o włączonych odbiorników 20-70 A  , temat nie wart dalszego drążenia jesli już to porządne założenie z silnikiem/generatorem takim jakie są stosowane w normalnych hybrydach o zbliżonej masie z rozbudowanym układem odzysku energii podczas hamowania - gdzie moc silnika to standart ok 80KW aby sie to sprawdzało - wtedy można to nazwać napędem hybrydowym ? 



#9 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11922
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 15:49

dupcy kolega bez urazy ,  lepiej wydupcyc motor wsadzic maszyne napedzana li tylko napieciem z akumulatorow jak to zrobil onegdaj jasmina to taki koles z forum ale on jest w anglii i tam nie ma problemow z rejestracja wynalazkow/ przerobek ,.. pomimo kosztow czesci/elementow/podzespolow widze to czarno,... szoda se zasmiecac bez urazy zwoje we lbie,... pt ctruiser to nie-hybryd,... :miecio



#10 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 19:45

Czyli z grubsza 1kW. Super dzięki za pomoc. Zakładam akumulatory na 5 kW, a więc w zupełności wystarczy na dzień jazdy, super!!! Bowiem, na wyprodukowanie 1 kW energii spalamy 200 gr paliwa. Czyli oszczędność instalacji 4 zł. i to niema sensu?

Do moderatora, proszę o dopisanie w temacie "mikro hybryda" będzie to zgodne z obecnym nazewnictwem podobnych instalacji.

Każdy o dwóch lewych rencach (jestem oburęczny) będzie mógł włożyć do bagażnika dwa akumulatory i zacząć oszczędzać. Żaden nie zbuduje w garażu klasycznej hybrydy. 

Miecio - jak wykorzystujesz swoje zwoje? skoro uważasz, że twórcze myślenie często wyprzedzające swoje czasy jest procesem śmiecącym? Bez urazy ale co robisz tu w miejscu w którym zaśmiecają zwoje?:)

Co będziesz robił jak zamkną kra... dla ropniaków? Odgrzebiesz temat -włożysz dwa akumulatory do bagażnika pójdziesz do diagnosty i otrzymasz papierek, że twój PT ma tak małą emisję CO2, że nie mieści się w żadnych standardach i może kontynuować jazdę.



#11 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11922
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 19:57

szanowny panie/pt amateurze, zanim do tego dojdzie to juz dawno moj pt  bedzie na zasluzonej emeryturze a ropy mu nie zabraknie,... jak dla mnie pomysl podupcony, jak pisalem juz to tylko pt na dynamo ladowane z gniazdka taki pt-meleks,... :miecio



#12 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 20:08

Miecio - jak wykorzystujesz swoje zwoje? Zechciej poprzeć swoje po...cone przekonanie jakimś argumentem powyżej pasa czyli z głowy, nie bój się wymądrzyć tu sami swoi



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14361
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 21:06

Czyli z grubsza 1kW. Super dzięki za pomoc. Zakładam akumulatory na 5 kW, a więc w zupełności wystarczy na dzień jazdy, super!!! Bowiem, na wyprodukowanie 1 kW energii spalamy 200 gr paliwa. Czyli oszczędność instalacji 4 zł. i to niema sensu? Do moderatora, proszę o dopisanie w temacie "mikro hybryda" będzie to zgodne z obecnym nazewnictwem podobnych instalacji. Każdy o dwóch lewych rencach (jestem oburęczny) będzie mógł włożyć do bagażnika dwa akumulatory i zacząć oszczędzać. Żaden nie zbuduje w garażu klasycznej hybrydy. Miecio - jak wykorzystujesz swoje zwoje? skoro uważasz, że twórcze myślenie często wyprzedzające swoje czasy jest procesem śmiecącym? Bez urazy ale co robisz tu w miejscu w którym zaśmiecają zwoje? Co będziesz robił jak zamkną kra... dla ropniaków? Odgrzebiesz temat -włożysz dwa akumulatory do bagażnika pójdziesz do diagnosty i otrzymasz papierek, że twój PT ma tak małą emisję CO2, że nie mieści się w żadnych standardach i może kontynuować jazdę.

 

co ty za pierdoły piszesz , ładowałeś akumulatory 5KW ? a raczej 420Ah przy założonych parametrach co wystarczy na 5 h pracy a nie cały dzień  - przyjmij sprawność , prąd i czas ładowania i dobrze sie zastanów nad następnymi wpisami .



#14 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11922
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 21:28

moje podupcone przekonanie juz wczesniej napisalem,.. argument od pasa w gore: po uj przeplacac skoro nie widac roznicy,.. no ale moze jest cos na rzeczy ac, dc robi roznice i ten ac i ten dc ma zastosowanie ,.. chcial taki jeden zeby w gniazku byl  staly prad/napiecie i mu nie wyszlo,.. ale tramwaj zasilany jest dc wiec i tak i tak,... hybryda moze i dobra jak tam chcesz ale hybryda mi sie kojarzy z GML 024,... robili robili a juz firma nie istnieje,... :miecio



#15 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 21:42

co ty za pierdoły piszesz , ładowałeś akumulatory 5KW ? a raczej 420Ah przy założonych parametrach co wystarczy na 5 h pracy a nie cały dzień  - przyjmij sprawność , prąd i czas ładowania i dobrze sie zastanów nad następnymi wpisami .

Oczywiście, że ładowałem z racji tego, że pracowałem na podnośniku samojezdnym. Zgadza się 3 akumulatory trakcyjne 18V 225 Ah. Ależ skąd nie jestem taksówkarzem. Jadę samochodem dziennie 2-3  godziny, przejeżdżam średnio 60-80 mil. A co nie tak z prądem, wstawiam samochód do garażu i ładuję przez całą noc, wszystko ok. 



#16 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 176
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 22:13

 GML 024,... robili robili a juz firma nie istnieje,... :miecio

Zgadzam się, Subaru też wyprodukowało nie wypał. Co nie oznacza, że koniec kropka nic nie da się zrobić. Może dla kogoś 5 zł (litr paliwa), to śmieszna kwota. Dla mnie na pewno. A powiedz, jak będzie wyglądał taki "wdowi grosik" w skali całego kraju ile milionów litrów paliwa i ton CO2 można będzie nie spalić? Rząd pakuje grube miliony w projekt widmo, mam na myśli stworzenie od podstaw samochodu elektrycznego zamiast, rozdać każdemu po 3 akumulatory- trzymaj i oszczędzaj. Wiem brzmi to utopijnie. Ale powiedz jakby ktoś 10 lat temu nawoływał rząd by rozdawał piece gazowe za darmo czy to nie była by utopia, dziś to rzeczywistość. Dwa lata temu opracowałem strategię która polegała (pominę szczegóły) na rozdawnictwu kolektorów słonecznych, inwestorzy tego nie zrozumieli, projekt padł. I co, tydzień temu znalazłem ogłoszenie, że jedna z firm właśnie to robi.

Andreeas7 bardzo ci dziękuję za informację o poborze prądu przez samochód, bardzo mi pomogłeś, bo nie mogłem za chiny nigdzie znaleźć informacji na ten temat.

Nie przychodzę tu by zademonstrować kolejne urojenie, mam zamiar to zrobić nie zależnie od zdania innych, oczekuję i proszę Was o komentarze oparte na Waszym doświadczeniu i wiedzy które mi pomogą to zrealizować skutecznie. Ja się nie boje popełniać błędy, ja się nie boję zmieniać świat i go zmieniam.



#17 kade

kade

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5282
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 22:15

Zrób.Pokaż jak ta modyfikacja sprawuje się na co dzień.Nie zawsze wyliczenia na papierze idą

w parze z rzeczywistością. 



#18 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 maj 2018 - 22:25

Zgadzam się, Subaru też wyprodukowało nie wypał. Co nie oznacza, że koniec kropka nic nie da się zrobić. Może dla kogoś 5 zł (litr paliwa), to śmieszna kwota. Dla mnie na pewno. A powiedz, jak będzie wyglądał taki "wdowi grosik" w skali całego kraju ile milionów litrów paliwa i ton CO2 można będzie nie spalić? Rząd pakuje grube miliony w projekt widmo, mam na myśli stworzenie od podstaw samochodu elektrycznego zamiast, rozdać każdemu po 3 akumulatory- trzymaj i oszczędzaj. Wiem brzmi to utopijnie. Ale powiedz jakby ktoś 10 lat temu nawoływał rząd by rozdawał piece gazowe za darmo czy to nie była by utopia, dziś to rzeczywistość. Dwa lata temu opracowałem strategię która polegała (pominę szczegóły) na rozdawnictwu kolektorów słonecznych, inwestorzy tego nie zrozumieli, projekt padł. I co, tydzień temu znalazłem ogłoszenie, że jedna z firm właśnie to robi.
Andreeas7 bardzo ci dziękuję za informację o poborze prądu przez samochód, bardzo mi pomogłeś, bo nie mogłem za chiny nigdzie znaleźć informacji na ten temat.
Nie przychodzę tu by zademonstrować kolejne urojenie, mam zamiar to zrobić nie zależnie od zdania innych, oczekuję i proszę Was o komentarze oparte na Waszym doświadczeniu i wiedzy które mi pomogą to zrealizować skutecznie. Ja się nie boje popełniać błędy, ja się nie boję zmieniać świat i go zmieniam.

Witam
Ja kibicuje pomysłowi ale będąc na forum już jakiś czas wiem że nigdy nie doczekaliśmy się finału. A kontrowersji było wiele. He. Ja się pytam gdzie ten Pt Hot Rod. hmm
Powodzenia

:bigmeen

#19 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11922
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maj 2018 - 22:32

zrobic,pokazac,najlepiej opatentowac i bedzie pan zadowolony,...

 

eee marcin, jacek doprowadzil projekt elektrycznego do konca, zarejestrowal nawet i smiga,... po drogach w okolicach birmingham,...


Użytkownik miecio edytował ten post 07 maj 2018 - 22:34


#20 raffitech

raffitech

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 117
  • Dołączył:  04 lis 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4l A
  • Imię:Rafałek
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maj 2018 - 10:54

:witam

Twój zapał i entuzjazm Polu jest godny podziwu, ale moim zdaniem podatność na awarie tak "usprawnionego" PT Cruisera oraz jego mocno ograniczona funkcjonalność (szczególnie zimą) czynią cały ten wysiłek intelektualny zupełnie nietrafiony. A te parę złotych na 100 km można zaoszczędzić odpowiednio modyfikując technikę jazdy.

Poczekajmy na nowe rozwiązania w postaci superkondensatorów, ewentualnie na nowe generacje akumulatorów i ogniw słonecznych, a wtedy PT Kruzer wyposażony w 1 MW silnik, dach z ogniwem słonecznym z zasięgiem 1,5 tys km na jednym ładowaniu będzie śmigał że hej!

Nam pozostaje tylko konserwować nadwozia aby dotrwały do następnej dekady, kiedy to firma spółka naszego kolegi Pola i Muska będzie przerabiać nasze PT Kruzery na full electric PT z ładowaniem w powszechnie już wtedy dostępnych stacjach ładowania   :jupi

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów i "wynalazców". Oni są motorem postępu ludzkości......

 

:witam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych