Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Sprężarka klimatyzacji


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 21:25

Witam !!! Zauważyłem w swoim PT , że sprężarka na wolnych obrotach załącza mi się cyklicznie co kilka sekund i wyłącza , dzieje się tak cały czas.. podczas jady tego tak nie czuć , poza tym przy załączeniu sprężarki czasami obroty spadają tak ,że auto o mały włos nie gaśnie .

 

Pytanie :

- czy tak powinno być ,że załącza się jak z zegarkiem co 6-7 sekund na wolnych obrotach??

- czy spadek obrotów mówi - zaciera się sprężarka i jest do wymiany ??

 

Dzięki  za jakiekolwiek podpowiedzi . Pozdrawiam .



#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maj 2018 - 21:27

Tak ma być :)

Tzn wtedy kiedy masz włączoną klimę :cwaniak

A tylko dodam że jeśli masz włączony nawiew na szybę lub szybę i nogi, to klima załącza się automatycznie bez względu na to czy jest przełączony nawiew na klime czy nie. :kawka



#3 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 maj 2018 - 21:30

No nic , skoro tak ma być to będę tylko obserwował i jeździł dalej :). Dzięki za podpowiedź. 



#4 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 maj 2018 - 15:47

Skoro tak ma być, to spoko. Dodam jeszcze, że jeżeli przygazuję mocniej na wolnych obrotach z włączoną klimatyzacją, to zaczyna mi się wydobywać z pod maski mgiełka, nie ciągle tylko w krótkich odcinkach, prawdopodobnie puszcza zawór klimy, czy tak ma być?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2018 - 16:55

nie zawór nie może puszczać ? - to pierwsza oznaka że jest za duże ciśnienie i prawdopodobnie nie pracuje wentylator na 1 biegu 



#6 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 maj 2018 - 20:55

Oj adames, podpuszczasz nas, czy przebywasz w błędzie? Wyjąłem dziś stycznik 1 biegu wentylatora i zwarłem go, włożyłem, odpaliłem silnik i upss wszystko działa żadne obroty nie spadają tak ,że auto o mały włos nie gaśnie. Silnik chodzi równo, delikatnie czuć gdy sprężarka się włącza. Niestety musiałem go rozłączyć bo wentylator chodził po zgaszeniu silnika. Włożyłem z powrotem stycznik i wszystko pięknie chodzi. Sprawdziłem patyczkiem czy wentylator śmiga-śmigał. Więc oświadczam, że te samochody tak nie mają mieć. Naprawiać!!!!


Muszę doładować klimę, bo gdy zaworek popuszcza, to może brakować czynnika do prawidłowego działania klimy



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2018 - 21:08

Oj adames, podpuszczasz nas, czy przebywasz w błędzie? Wyjąłem dziś stycznik 1 biegu wentylatora i zwarłem go, włożyłem, odpaliłem silnik i upss wszystko działa żadne obroty nie spadają tak ,że auto o mały włos nie gaśnie. Silnik chodzi równo, delikatnie czuć gdy sprężarka się włącza. Niestety musiałem go rozłączyć bo wentylator chodził po zgaszeniu silnika. Włożyłem z powrotem stycznik i wszystko pięknie chodzi. Sprawdziłem patyczkiem czy wentylator śmiga-śmigał. Więc oświadczam, że te samochody tak nie mają mieć. Naprawiać!!!!


Muszę doładować klimę, bo gdy zaworek popuszcza, to może brakować czynnika do prawidłowego działania klimy

 

i jesteś w błędzie , akurat wersje 1,6 i 2,0 bardzo odczuwają załączanie cykliczne kompresora i obciążenie alternatora po załączeniu wentylatora , 2,4 i 2,2 crd mniej ale również jest .W wersji od 2005 r producent zmniejszył ilość czynnika do 510g  z 709g i odciążył układ przy wyższych temperaturach otoczenia wystarczy podłączyć manometry pod układ i sprawdzić wysokie ciśnienie w układzie .



#8 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 maj 2018 - 08:04

Bardzo dziękuję za cenną radę. Będę te dane miał ze sobą gdy udam się do klimy. Ja i Aichlin147 posiadamy te same silniki. Natomiast adamess 2.2. Adames chyba chcesz narzucić nowe standardy dla naszych rumaków zagazowanych porównując ich ze swoim mułem:). Nie patrzyłem w "zęby"  twojego muła myślałem sobie skoro administrator tak twierdzi to się zna na rzeczy. I gdyby nie Andreeas7 nie wyskoczył z wentylatorem, to jeździłbym nie sprawnym samochodem, przekonany święcie, żę tak ma!

Byłem w błędzie do wczoraj bo przy załączeniu sprężarki na wolnych obrotach obroty spadają tak, że auto o mały włos nie gaśnie, dziś wszystko działa prawidłowo. Wystarczyło wyjąć i włożyć z powrotem stycznik, a najlepiej go wymienić na nowy,  styczniki oby dwa byli czyszczone miesiąc temu z powodu prawdopodobnego nie działania wentylatorka. Ja swój wentylator sprawdzałem w zastępujący sposób, zamykając śrubokrętem styczniki, jeden na pierwszym biegu i oby dwa na drugim biegu, na nie odpalonym silniku.



#9 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 08:27

Bardzo dziękuję za cenną radę. Będę te dane miał ze sobą gdy udam się do klimy. Ja i Aichlin147 posiadamy te same silniki. Natomiast adamess 2.2. Adames chyba chcesz narzucić nowe standardy dla naszych rumaków zagazowanych porównując ich ze swoim mułem:). Nie patrzyłem w "zęby"  twojego muła myślałem sobie skoro administrator tak twierdzi to się zna na rzeczy. I gdyby nie Andreeas7 nie wyskoczył z wentylatorem, to jeździłbym nie sprawnym samochodem, przekonany święcie, żę tak ma!

Byłem w błędzie do wczoraj bo przy załączeniu sprężarki na wolnych obrotach obroty spadają tak, że auto o mały włos nie gaśnie, dziś wszystko działa prawidłowo. Wystarczyło wyjąć i włożyć z powrotem stycznik, a najlepiej go wymienić na nowy,  styczniki oby dwa byli czyszczone miesiąc temu z powodu prawdopodobnego nie działania wentylatorka. Ja swój wentylator sprawdzałem w zastępujący sposób, zamykając śrubokrętem styczniki, jeden na pierwszym biegu i oby dwa na drugim biegu, na nie odpalonym silniku.

bzdury piszesz kolego aż szczypi, klima na pewno ci nie działa tak jak ma! po kontroluj do końca po fachowemu a potem, zastanów się nad obrażaniem innych klubowiczów :sciana



#10 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 maj 2018 - 08:46

Niby jakie obrażanie? Kolego czytaj ze zrozumieniem. Nie twierdzę wręcz przeciwnie, ze klima działa prawidłowo, trzeba ją sprawdzić jak najbardziej. Tylko twierdze, że tańce z bębnem sprawiły, że samochód działa tak jak twierdzi  Aichlin147 prawidłowo, bo nie przerywa przy uruchomieniu  klimy na wolnych obrotach, klima przestała załączać się co chwila. Moja wina?, że głupie poruszenie stycznika poprawiło ale nie naprawiło sytuacji.


Kolega adames nie jest świętą krową, pomylił silniki przez co wprowadza mniej świadomych użytkowników (takich jak ja) w błąd. Nie jestem mechanikiem i jeżeli administrator forum którego obdarzamy wielkim zaufaniem twierdzi, że tak ma być to dla czego miałbym to podważać. Życie podważyło :))))))))


Bierzcie przykład z Waszego kolegi andreasa, zawsze pisze rzeczowo i na temat.



#11 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 maj 2018 - 10:14

Ni kogo nie pouczam, tu jesteśmy bo szukamy porady, w tym konkretnie wątku jak wydoić "ogiera" a nie "kozę". Chyba jest różnica. 

Właśnie, że rozumiem, wydawało mi się, że ten z VIP wszystkie zęby pozjadał w tych tematach, więc każde słowo go "VIPa" łapię i przykładam do rany z wiarą w ich świętość. A tu nici z tego, niektóre słowa trzeba gdzie indziej przykładać, by nie zaszkodzić samochodzikowi:))))

Chętnie słono zapłacę, bo mam inne zajęcia nim zgłębiać tajniki działania kolejnego grata bo okoliczni mechanicy sobie nie radzą.



#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 10:27

Kolega adames nie jest świętą krową, pomylił silniki przez co wprowadza mniej świadomych użytkowników (takich jak ja) w błąd.

Natomiast adamess 2.2. Adames chyba chcesz narzucić nowe standardy dla naszych rumaków zagazowanych porównując ich ze swoim mułem:). Nie patrzyłem w "zęby"  twojego muła myślałem sobie skoro administrator tak twierdzi to się zna na rzeczy.

Oj adames, podpuszczasz nas, czy przebywasz w błędzie?
 

Trzy razy napisałeś że się mylę, ale jednocześnie twierdzisz i słusznie, że nasz doktorek ma rację

i jesteś w błędzie , akurat wersje 1,6 i 2,0 bardzo odczuwają załączanie cykliczne kompresora i obciążenie alternatora po załączeniu wentylatora , 2,4 i 2,2 crd mniej ale również jest .

Bardzo dziękuję za cenną radę.

 

Trochę niekonsekwentny chyba jesteś. :cwaniak

Jestem na forum kilka lat, temat klimy i delikatnego szarpania silnika na wolnych obrotach przy włączaniu się sprężarki klimy, był tu omawiany dziesiątki razy, Nie trzeba mieć silnika benzynowego, żeby tego nie wiedzieć, zwłaszcza że i w moim jak  to nazwałeś mule, też wyczuwa się to szarpanie, Ale napisz jeszcze jeden post i zobaczysz nowy dział na forum w którym będziesz mógł o tym przeczytać więcej, dużo więcej :kawka 

A co do mojego muła i Twojego 2,4 bez turbiny, to porównując raczej daleko mu do osiągów aut z F1, ale co ja tam wiem, :cwaniak



#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 10:41

@pkorol,

Widzę że masz już  dostęp do działu technicznego więc zachęcam choćby do zapoznania się z tym tematem i przeczytania postu maxym72. A to  to kim jest Maxiu to sobie doszukaj. :)

 http://ptclub.pl/ind...-klimy/?p=16539

Darek, mam karawan ale zaprzęgnięty w muła, :)



#14 Wrocunia

Wrocunia

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2381
  • Dołączył:  04 lut 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Monika
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 maj 2018 - 10:44

Czyli jak mi rosną obroty po załączeniu się klimy i nieco wariują to tak ma być?

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 10:48

Nie Moniko, chodzi o delikatne szarpnięcie silnika, w momencie kiedy załącza się sprężarka klimatyzacji oraz wentylator przy chłodnicy.



#16 Wrocunia

Wrocunia

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2381
  • Dołączył:  04 lut 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Monika
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 maj 2018 - 10:49

A już myślałam, że to nie wina tego, że mój silnik był nieco podpalony :d

#17 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 maj 2018 - 11:20

Zauważyłem w swoim PT , że sprężarka na wolnych obrotach załącza mi się cyklicznie co kilka sekund i wyłącza , dzieje się tak cały czas.. podczas jady tego tak nie czuć , poza tym przy załączeniu sprężarki czasami obroty spadają tak ,że auto o mały włos nie gaśnie .

 

Tak ma być

No nic , skoro tak ma być to będę tylko obserwował i jeździł dalej

 

Aichlin147

 

Oj raczej:

Nie, chodzi o delikatne szarpnięcie silnika, w momencie kiedy załącza się sprężarka klimatyzacji oraz wentylator przy chłodnicy.
 

 

Czyli jednak tak ma nie być? Ale tylko u Moniki, nasze graty mogą i tak jeździć:)))). Ja zwątpiłem w to a ponieważ ma dwie lewe ręki od teraz mam tak jak Moniki, a Aishlin147 dalej jest nie świadomy i obserwuje nie sprawne auto:((((

 

Co z resztą potwierdza kolega:

2,4 i 2,2 crd mniej ale również jest

 

 

Słuchajcie chłopaki, nikt  ni kogo nie miał zamiaru obrażać, na prawdę, posłużyłem się konikami by zabarwić niedzielny poranek:) i tyle. Z czym miałem porównać swojego rumaka z kobyłą? Oj to byłoby dopiero obraźliwe. Potrzeba było Moniki by rozjaśnić sytuację. Nie naprężajcie się, szkoda zdrowia.

 

p.s: Interesował mnie tylko mój model, konsekwentny chyba jestem 

2,4 mniej ale również jest


#18 Wrocunia

Wrocunia

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2381
  • Dołączył:  04 lut 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Monika
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 maj 2018 - 11:29

Ja po prostu mam w sobie pewnego radzaju dar, że sytuacja od razu staje się jasna i kalrowna.

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 11:34

W waszych autach jest układ 0/1 sterowania klimatyzacji : włączenie na max i wyłączenie .... zabiera to 10 % mocy auta i narasta przy wysokiej temperaturze chłodnicy klimatyzacji , w zależności id kondycji silnika jedni będą to odczuwać mniej inni więcej

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2018 - 11:44

@pkorol,

Czego nie rozumiesz?

Może zrób tak, podejdź do auta , podnieś maskę silnika i uruchom silnik z włączoną klimą, ( może być włączyny nawiew na szyby lub szyby/nogi) 

Cyklicznie, powtarzam cyklicznie, co kilka sekund tak jak to opisał @Aishlin147, będzie się załączała sprężarka klimy i będzie się włączał silniczek wentylatora chłodnicy.

W tym momencie wyczuwalne będzie delikatne szarpnięcie silnika. I jest to odczuwalne przy każdym rodzaju silnika w naszych autach, w CRD i 2,4 również, choć te "szarpnięcie" jest w tych silnikach delikatniejsze.

Czy to jest logiczne wytłumaczenie tego objawu ? Bo jeśli nie jesteś wstanie tego zrozumieć, to może warto poszukać odpowiedzi u innego specjalisty, 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych