Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Dziwny dzwiek podczas jazdy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#41 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 26 lipiec 2018 - 19:00

Rozumiem,

Oplaci sie uzywke kupic polosi, czy od razu kupowac nowke ?



#42 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lipiec 2018 - 19:06

zamienniki do benzyny sa dostepne , wolał bym nową - używaną już masz , a czy druga będzie lepsza w min 15 letnim aucie 



#43 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 27 lipiec 2018 - 08:00

A czy ktos regeneruje polosie do benzyny ? wtedy kupilbym uzywke na chwile i regenerowal moja. Chyba lepsze to niz chinczyk za 300zl. A moze sie myle ?

 

 

Jezeli zdecyduje sie na czasowy zakup uzywki to mam pytania:

- czy ta sama jest do wszystkich rocznikow

- czy ta sama podchodzi pod 2.0 i 2.4 (wydaje si mi, ze nie ale chce sie upewnic)

- czy ta sama jest do manuala i automatu ?

 

andreeas7 jeszcze jedno co do kodowania kompa w serwisie - jezeli steronik jako Part Number bedzie taki sam, to oni koduja wtedy tylko imobiliser, tak ?


Użytkownik KornelPL edytował ten post 27 lipiec 2018 - 08:19


#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2018 - 08:38

Regeneracja połosi kosztuje ok 1000zl , kodują sterownik do immo to koszt 150-350zł


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 lipiec 2018 - 16:25


#45 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 27 lipiec 2018 - 16:16

Zajmij sie powaznym błedem P0601 a nie bzdurami  , to że jeżdził normalnie - nie znaczy że dalej bedzie jeżdził z usterką sterownika 

 

 

Regeneracja połosi kosztuje ok 1000zl , kodują sterownik do immo to koszt 150-350zł

 

 

Witaj andreeas7,

 

Kompa ogarnalem. Powinien pasowac ten:

https://allegro.pl/c...66.html#thumb/2

 

czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia z ktorego roku produkcji jest ten sterownik? Bo jak 2000 czy 2001 to tez moze pewnie szybko skonac.

 

Co do przegubu mam jeszcze pytanie. Choc zamowilem juz czesc, bo diagnosta stwierdzil ewidentnie padniety przegub a kiedy nim szarpal to wydawal podobny dzwiek do tego podczas jazdy, ale dzisiaj zaniepokoilo mnie pewne zjawisko. Auto na luzie na postoju w ok. 2-2,5 tys obrotow rowniez wydawalo takie terkotanie....a  na luzi przeciez przegub powinien byc odpiety... Mozesz sie jakos do tego odniesc ?

 

 

P.S.

W serwisie (Rzeszow) za kodowanie immo podali mi cene 350 zl.  Zdecyduje sie pewnie zatem na zakup kompletu. 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 lipiec 2018 - 16:25


#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2018 - 16:25

to nie taka prosta sprawa z doborem sterownika , wazne jest wyposazenie auta - w tych latach 2000-2001 trafiały sie pt bez immo i zakup sterownika od pt cruisera z immo dyskfalifikuje totalnie mozliwosc załozenia takiego sterownika i odblokowanie go nawet przez serwis 



#47 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 27 lipiec 2018 - 17:30

Auto jest na 100% z immobilizerem, wiec bylbym wdzieczny gdybys rzucil okiem na ten sterownik czy da sie oszacowac z ktorego roku jest ten serownik ?



#48 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2018 - 19:27

nie jestem w stanie okreslic 



#49 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 27 lipiec 2018 - 21:13

OK, tak czy inaczej wielkie dzieki za TYTANICZNY wklad w to forum i moj temat.



#50 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 09 sierpień 2018 - 11:05

Reaktywuje temat. Generalnie, lipa.

 

Komp wymieniony wraz z immo i stacyjka. In plus, ze nie ma juz bledu P0601 i mam 2 klucze, niemal w idealnym stanie chyba bardzo malo uzywane. Prosze o jakies pomysly, bo auto mam wrazenie ze ma sie coraz gorzej. Jest slaby, momentami zachowuje sie jakby palil na 3 garki, zbiera sie jak tesciowa po obiedzie, i notorycznie ma tak, ze ciezko odpala lub zaraz po odpaleniu momentalnie gasnie - trzeba gazowac zeby nie padl. wczoraj mial chwile kiedy falowaly mu obroty. Na dodatek wymiana przegubu nie pomogla i nadal auto terkocze jak diesel podczas przyspieczania, zwlaszcza w zakresie 2,5-3 tys obrotow. OC ciekawe, cicszej, ale terkocze w tym zakresie rowniez na jalowym. Do chwili obecnej zrobione

 

-komp z czesciami jak wyzej

- kable Bosch

- swiece NGK

- cewka zaplonowa

- w sprawie kiepskiej sytuacji z elektryka (potrafi nim szarpac gdy sie domyka szyby, pada mu napiecie) sprawdzalem akku - ladnie naladowany i wszystkie celki niby sa ok (sprawdzalem aerometrem). 

 

Koncza mi sie pomysly....



#51 Reddwarf

Reddwarf

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  24 lut 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2018 - 12:10

Chyba popatrzyłbym w sondę lambda i czujniki wałka i wału. Ale bez obserwacji parametrów podczas jazy to trochę zgadywanka.


Użytkownik Reddwarf edytował ten post 09 sierpień 2018 - 12:11


#52 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 10 sierpień 2018 - 13:40

Witam,

 

Mam pytanie o czujnik polozenia walu - zamiennik Delphi jest caly plastikowy i do wszystkich rocznikow taki sam. Widzialem jednak z trzpienien metalowym. Delphi bedzie ok  ? 



#53 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2018 - 14:54

własciwy zamiennik jest zawsze metalowy - do rocznika 2000-2002 


Aby rozwiazac temat potrzebne auto - z fusów nic nie wywróżę ?

Jakie cisnienie spręzania na zimnym i ciepłym silniku , czy auto stuka po odpaleniu , czy cichnie to po rozgrzaniu silnika , czy były sprawdzane wiazki pod obciązeniem pradowym na przejscia miedzy sterownikiem i czujnikami osprzetu silnika , czy czyściłeś i sprawdzałeś kostki pod mocowaniem akumulatora ? , czy było jeżdźone z komputerem i sprawdzane jakie parametry widzi sterownik , czy sterownik zakupiony nie był przypadkiem z auta wyposazonego w EGR ........ to tak na początek 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 sierpień 2018 - 14:54


#54 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 11 sierpień 2018 - 12:12

Witam,

Auto chodzi nieco glosniej jak jest zimne ale nie nazwalbym tego stukaniem i zawsze tak bylo (auto mamy od 2012 r.). Kompresja nie byla mierzona nawet nie mialem kiedy tego zrobic, ale auto nie bierze oleju, do niedawna bylo bardzo zwawe, plynu chlodniczego tez ni ubywa. olej od wymiany do wymiany jest czysty bez jakiegos syfu. Sterownik ponoc od auta bez EGR, ale mowie - i przed wymiana sterownika i po nic sie nie zmienilo. Styki wszystkie i te kostki pod akumulatorem niby czyste w ladnym stanie. 

 

Auto generalnie ma problem kiedy pojawia sie obciazenie - traci na mocy jak sie podnosza szyby (w momencie zamkniecia), podczas uruchamiania sie wentylatora, a jak na postoju krece kolami do oporuu to przy maks skreconej kierownicy po prostu gasnie. 

 

Szkoda, ze z czujnikiem lipa. Nie wiem zatem na jakiej podstawie delphi twierdzi, ze pasuje on do wszystkich rocznikow. Nie dosc ze nie ma metalowego trzpienia to jeszcze na dodatek jest krotszy o cale 5 mm od oryginalnego.

 

Andreeas napisz prosze czy Twoim zdaniem oplaci sie bawic w wymiane czujnikow czy szukac czegos innego? Wujek w hyundaiu mial identyczne objawy chociaz tam wywalalo check engine. Tutaj cisza. 



#55 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14431
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 sierpień 2018 - 12:46

nadal nic nie wiem i jestesmy w czarnej dupie ? - jesli zauwazyłeś że masz zaniki napiecia i roblem przy obciżeniach elektryczny to zaczynasz od tego i trzeba to ustalić gdzie jest wiazaka uwalona lub brak masy czy też spada napięcie 12 V z systemu .

A test spręzania to podstawa dopuki tego nie zrobisz nie wyelimujemy usterki mechanicznej .



#56 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 16 sierpień 2018 - 18:17

Witam,

 

Na kompresje jestem umówiony za ok. 2 tygodnie dopiero. W międzyczasie wymieniłem oba czujniki - walka i walu. Nic to nie dalo. Auto po odpaleniu nawet jak jest cieple kuleje - padaja mu obroty, pali jakby na 3 garki. Podczas krecenia kierownica w miejscu potrafi pasc jak tylko poczuje opor jakiś. Notorycznie zdarza się mu zgasnąć zarac po odpaleniu, momentalnie. Zastanawiam się czy przyczyna tego może nie być zly plyn w układzie wspomagania (prestone zamiast mopara).

 

p.s

Do tego to terkotanie w trakcie jazdy. w zakresie 1800-3000 obrotow i tylko jak gaz jest wcisniety do polowy. Jak jest do deski dzwieku nie ma.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych