Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Silnik gaśnie bez przyczyny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Paweł PT GT Turbo

Paweł PT GT Turbo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 233
  • Dołączył:  19 cze 2018
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Trzebinia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2018 - 16:41

Mam pewien problem którego nie potrafią rozwiązać mechanicy. Mianowicie silnik gaśnie podczas jazdy, postoju itp. Kiedy silnik zgaśnie można ponownie uruchomić silnik (czasami trwa to chwilę, czasami odpala od razu) Mechanicy wymienili czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia oleju i nadal silnik gaśnie. Komputer podłączony do samochodu nie pokazuje żadnych błędów. Metoda kluczykowa także nie wyświetla żadnego błędu.

Dodam jeszcze że jeżeli jest niska temperatura zewnętrzna to silnik nie gaśnie jak jest ciepło to zaczyna się właśnie ten problem. 

 

Pisałem już z andreeas7 w tej sprawie ale może ktoś podpowie czy może być to coś innego niż przestawiony rozrząd. 

 

Jakies podpowiedzi? 



#2 Bezimienny Gość.Szymek_*

Bezimienny Gość.Szymek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 czerwiec 2018 - 21:03

Może czujnik temperatury cieczy? W niskich temperaturach mieszanka musi być bogatsza. Spotkałem się już kilka razy w różnych autach, że czujnik pokazywał cały czas minus 50 stopni, na zimnie chodził dobrze, ale kiedy pogoda była ładna to silnik się zalewał

#3 Mona

Mona

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 573
  • Dołączył:  31 maj 2015
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M LPG
  • Imię:Monika
  • Skąd::Sandomierz
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 czerwiec 2018 - 14:20

Podpinam się pod temat bo mam ten sam problem. Mój pituś gaśnie jakby właśnie zalewalo silnik Ale tylko na rozruchu, kiedy dłużej postoi na upale

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2018 - 16:51

Nie mieszajcie w problemach różnych modeli PT , Paweł ma polifta i to zmienia sytuację , może być problem w module TIPM  zarządzającym zasilaniem silnika i modułów



#5 Paweł PT GT Turbo

Paweł PT GT Turbo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 233
  • Dołączył:  19 cze 2018
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Trzebinia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2018 - 16:57

Czepianie czepianiem.... Gaśnie bez przyczyny bo nie pokazuje żadnego błędu.... 



#6 Bezimienny Gość.AsiaS_*

Bezimienny Gość.AsiaS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 czerwiec 2019 - 22:24

Mam pewien problem którego nie potrafią rozwiązać mechanicy. Mianowicie silnik gaśnie podczas jazdy, postoju itp. Kiedy silnik zgaśnie można ponownie uruchomić silnik (czasami trwa to chwilę, czasami odpala od razu) Mechanicy wymienili czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia oleju i nadal silnik gaśnie. Komputer podłączony do samochodu nie pokazuje żadnych błędów. Metoda kluczykowa także nie wyświetla żadnego błędu.

Dodam jeszcze że jeżeli jest niska temperatura zewnętrzna to silnik nie gaśnie jak jest ciepło to zaczyna się właśnie ten problem. 

 

Pisałem już z andreeas7 w tej sprawie ale może ktoś podpowie czy może być to coś innego niż przestawiony rozrząd. 

 

Jakies podpowiedzi? 

 

 

Cześć

Udało Ci się znaleźć rozwiązanie tego problemu?? Mam podobnie... gaśnie i odpala czasem po 15 min, czasem po godzinie.. Czujnik położenia wału wymieniony, kluczykowanie nic nie wskazuje..

Dodam że kupiłam auto w lutym a problemy zaczęły się jak zrobiło się ciepło.


Użytkownik AsiaS edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 22:25


#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 23:18

A czujnik położenia wałka rozrządu? Jeśli nie te dwa czujniki to trzeba sprawdzić, czego nie ma - iskry czy paliwa. Jeśli iskry - to może być cewka, sterownik silnika. Jeśli paliwa = to pompa paliwa, przekaźnik pompy lub sterownik silnika. Kilka razy w gt miałem tak uszkodzony sterownik silnika. Po włożeniu do lodówki zaczynał działać.Zanikał sygnał sterowania cewką. 



#8 Bezimienny Gość.AsiaS_*

Bezimienny Gość.AsiaS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 czerwiec 2019 - 12:49

A czujnik położenia wałka rozrządu? Jeśli nie te dwa czujniki to trzeba sprawdzić, czego nie ma - iskry czy paliwa. Jeśli iskry - to może być cewka, sterownik silnika. Jeśli paliwa = to pompa paliwa, przekaźnik pompy lub sterownik silnika. Kilka razy w gt miałem tak uszkodzony sterownik silnika. Po włożeniu do lodówki zaczynał działać.Zanikał sygnał sterowania cewką. 

 

 

Wielkie dzięki za kolejny trop! Podpowiem mechanikowi ;)



#9 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2019 - 10:13

Może trochę po czasie, ale chciałbym dodać do wątku dodatkowe tropy, a mianowicie uszkodzenie kostki stacyjkowej i włącznika przy sprzęgle.



#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopad 2019 - 00:01

Włącznik przy sprzęgle nie uruchomi tylko rozrusznika. Włącznik zapłonu może być przyczyną, lecz nieczęsto się zdarza, żeby w czasie pracy silnika wyłączał zapłon. 



#11 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopad 2019 - 12:56

Dzięki za informację. Mój problem wydaje się mieć głębszą naturę, w czasie jazdy, albo na postoju, nieważne czy silnik zimny czy gorący, spada do zera wartość temperatury, włącza się kontrolka temperatury silnika i zaczynają się koziołki z wypadaniem zapłonów, po kilku zakręcaniach z bólem zapali, temperatura wraca do 90 stopni, aby po chwili znów spaść. Po takim upadku wskazówki w czasie jazdy czuć spadek mocy zarówno na gazie jak i lpg. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego, chyba wymienię czujnik temperatury, chociaż wątpię, że to coś pomoże. Poproszę doktorów o sugestie naprowadzające na jedynie słuszną drogę skutecznego wyeliminowania problemu.  



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopad 2019 - 13:38

Przyjrzyj się dokładnie instalacji sterownika silnika i mas na nadwoziu

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2019 - 00:55

wtyczka czujnika temperatury silnika do wymiany. 



#14 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2019 - 18:17

Śpieszę donieść, że kolega Maxym wskazał ścieżkę która doprowadziła do rozwiązania problemu - zdupcyła się wtyczka czujnika. Problem rozwiązany prowizorycznie, stąd prośba do użytkowników forum, jakby ktoś miał na zbyciu wtyczkę do czujnika temperatury poproszę o odprzedanie. Pozdrawiam. 



#15 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 975
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2019 - 18:45

kolega Maxym w


#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2019 - 22:40

Śpieszę donieść, że kolega Maxym wskazał ścieżkę która doprowadziła do rozwiązania problemu - zdupcyła się wtyczka czujnika. Problem rozwiązany prowizorycznie, stąd prośba do użytkowników forum, jakby ktoś miał na zbyciu wtyczkę do czujnika temperatury poproszę o odprzedanie. Pozdrawiam. 

 

wtyczka nie siada , tylko piny się rozginają  - wystarczy je podgiąć lub wymienić są wypinane z kostki ? ile chcesz szt ? - wymiana pomoże na tańcowanie zegara - ale nie rozwiąże wszystkich problemów które  występowały .



#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2019 - 06:56

ale nie rozwiąże wszystkich problemów które  występowały
 

rozwiąże problemy z przelewaniem silnika na gorąco i gaśnięciem na biegu jałowym - wszak to kluczowy parametr do ustalenia składu mieszanki paliwowej. Same piny można wymienić - jesli obudowa nie została jeszcze zniszczona i piny nie wysuwają się z obudowy przy wpinaniu czujnika. Nowa wtyczka do nabycia w serwisie - pewnie trzebabędzie poczekać i będzie kosztowała, ale drugi raz się nie zdupcy. Numer kitu naprawczego 

Full Repair Kit: 05019959AA

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2019 - 07:59

Maxiu nie chodzi o zasadę pracy i  funkcjonowanie bo się wszystko zgadza i masz jak najbardziej rację - tylko o sytuację że w większości przypadków usterka jest w samym czujniku lub instalacji  , ja nie trafiłem tak wygiełdanej kostki od czujnika w PT .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 listopad 2019 - 08:01


#19 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2019 - 20:59

A ja i owszem. Co nie znaczy, że czujnik też może  być zdupczony oraz przewod udupiony przy wtyczce opodal kostki.....



#20 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 339
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2019 - 02:09

Zgadzam się znakomitymi przedmówcami i potwierdzam, że wiązka od czujnika w moim pt trochę też zaniemogła, problem z niemałymi problemami wyeliminowałem, lecz sytuacja się powtarzała, operację dogięcia pinów we wtyczce również przeprowadziłem, przy zdejmowaniu jej z czujnika niektóre elementy zostawały we gnieździe. Dałem nowy czujnik podrutowałem wtyczkę i pitek śmiga jak dzik w kartoflach. Nie zdarza mu się przechodzić w tryb "ssania" w pełnym biegu i rozgrzanym silniku. Wydawało mi się, że czujnik temperatury przy termostacie podaje tylko sygnał tylko do termometru, jak się przekonałem zakres jego funkcjonalności dla silnika jest nieco szerszy. Dziękuję za wskazówki - Ave Doctores Pites Cruise's.







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych