Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Opadająca wskaźnik paliwa oraz błąd P0462


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 lipiec 2018 - 20:39

Drodzy PTmaniacy - potrzebuję Waszej pomocy/porady,

mianowicie, od pewnego czasu mój wskaźnik poziomu paliwa wariuje, tzn. wcześniej dochodził do pewnego momentu (podejrzewam, że tyle ile jest/było paliwa) i opadał do stanu jakby silnik był wyłączony, czyli do zera i włączała się rezerwa.

Po odłączeniu akumulatora obecnie jest tak, że wskazówka podnosi się do samej góry (full) i znów opada do zera, oczywiście włączając kontrolkę rezerwy. 

Po sprawdzeniu błędu metodą kluczykową, błąd P0462.

 

Nie wiem na ile to jest ważne, ale dodam, że ostatnimi czasy piszczał mi pasek alternatora. Po zdjęciu podszycia nadkola i obejrzenia paska postanowiłem go podkręcić na alternatorze (podciągnąć) - sam pasek był wymieniany ok. rok temu. 

A razem z tym objawem (wskaźnik paliwa) pojawił się inny problem (brak siły/mocy wycieraczek przednich), tzn. po uruchomieniu silnika nie działają, a w trasie jak samochód trochę przejedzie zaczynają działać, ale też bez szału, bo w jedną stronę idą dobrze, a wracają już bez siły.

Podejrzewam, że jest coś z prądem, ale się na tym nie znam, dlatego proszę Was o pomoc.



#2 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2018 - 20:27

Wie może ktoś co to za błąd?



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2018 - 23:12

Instalacja do naprawy , jesli jest ładowanie w aucie i akumulator sprawny .

 

P0462-FUEL LEVEL SENSOR #1 LOW
When Monitored: Ignition on and battery voltage above 10.4 volts.
Set Condition: The fuel level sensor signal voltage goes below 0.1961 volts for more than
5 seconds. One Trip Fault.
P0463-FUEL LEVEL SENSOR #1 HIGH
When Monitored: Ignition on and battery voltage above 10.4 volts.
Set Condition: The fuel level sensor signal voltage at the PCM goes above 4.7 volts for
more than 5 seconds. One Trip Fault.
POSSIBLE


#4 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2018 - 15:42

Witam ! Kolego miałem identyczny przypadek , z tym że u mnie jeszcze dodatkowo zapalał się "check engine" , opadała wskazówka poziomu paliwa i zapalała się kontrolka rezerwy . Problem rzeczywiście był w instalacji elektrycznej , trzeba po kolei jechać po wiązce i sprawdzać .



#5 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 15:08

Rozwiązałem problem z wycieraczkami, które nie zawsze miały 'siłe' się podnieść. Polegał on na tym, że kostka przy kierownicy była poluzowana - już normalnie działają.

Problem z opadającą wskazówką nadal pozostał. Choć wczoraj na trochę było już dobrze, dziś już znów opada.

Byłem u znajomego i sprawdził mi, że na pracującym silniku akumulator wskazuje 13,99-14,00 V, ale nagle czasami spada nawet do 2 lub 3V (na chwilkę). Twierdzi, że masa gdzieś może być zaśniedziała i skąd te skoki. Sprawdziłem - od akumulatora idą dwie masy, karoseria i silnik, ale nie widać przetarć lub defektów.

Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? 

Aishlin147 - u mnie też wyświetla CHECK. W którym miejscu rozwiązałeś problem?


Użytkownik Volveras edytował ten post 18 lipiec 2018 - 15:09


#6 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2018 - 15:55

tak jak pisałem wcześniej masz problem z prądem podłącz kawał kabla do masy akumulatora i do silnika jak nic się nie zmieni to podłącz kabel od masy do budy to ci powie czy kale i połączenia masz oki ale kolega elektryk na pewno ci doradził gdzie szukać daj znać czy rozwiązałeś problem. Najlepiej i najwygodniej użyć do tego kabel rozruchowy.


Użytkownik jakub-1977 edytował ten post 18 lipiec 2018 - 15:59


#7 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 18 lipiec 2018 - 16:43

Byłem u znajomego i sprawdził mi, że na pracującym silniku akumulator wskazuje 13,99-14,00 V, ale nagle czasami spada nawet do 2 lub 3V (na chwilkę).

Gdzie mierzył? jak na klemach aku to 13,99-14,00 V przy sprawnym mierniku jest troszkę za mało ale ten spadek do 2 lub 3 volt jest wręcz niemożliwy, musiałoby występować pełne zwarcie i było by  trochę dymu bo przy w miarę sprawnym aku to prąd wyniósłby przynajmniej  300A.

 

Chyba że źle to napisałeś, może miało być /czasami spada nawet o 2 lub 3V (na chwilkę)/


Użytkownik theo edytował ten post 18 lipiec 2018 - 16:45


#8 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lipiec 2018 - 16:44

Kolego,jesteś w Płocku i pytasz o elektryka ? No , bez żartów..



#9 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 18:00

theo - nie, nie pomyliłem się. Sprawdzał na klemach. Bywało tak ze spadał nawet do 2 lub 3V z hakiem, czasami do 6 lub 7.
Na wyłączonym silniku pokazywał 13V

MiGi42 - jakbym wiedział, to bym nie pytał :)

Użytkownik Volveras edytował ten post 18 lipiec 2018 - 19:19


#10 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 lipiec 2018 - 20:10

 

Aishlin147 - u mnie też wyświetla CHECK. W którym miejscu rozwiązałeś problem?

 

Nie znam dokładnie drogi jaką idzie wiązka od zbiornika paliwa do samego licznika , osobiście tego nie robiłem , wiem tylko ,że brakowało masy.



#11 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 18 lipiec 2018 - 20:27

Witam

Chopie czytaj z kim i co kto.
Forumowy Master of PtDoctor jest z Płocka.

:bigmeen

#12 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 lipiec 2018 - 22:09

Wypróbowałem pomysł jakub-1977 i bez zmian.

Byłem ostatnio w 40km trasie w ten upalny dzień i poszło jakieś zwarcie bo zaczął 'sykać' i lekki dym się pojawił, lekki odpoczynek pomógł by wrócić.

Zauważyłem, że na zimnym silniku wskazówka się utrzymuje, jak silnik lekko się rozgrzeje to już 'spada' i pokazuje rezerwę.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych