Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


1.6 LPG brak mocy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*

Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 wrzesień 2018 - 20:15

Witam serdecznie.

 

Z góry przepraszam, jeżeli coś źle robię, ale skoro robię to mam powód.

 

A powód jest taki, że kupiłem wczoraj w końcu wymarzone od lat auto, na które było mnie stać :) Czyi PiTi z silnikiem 1.6 85kW i LPG.

 

Ogółem bez większych problemów wracałem 200km do domu, ale dziś po przejechaniu się swoim starym Renault Magan Scenic z '97 też z silnikiem 1.6 ale 66kW na LPG poczułem znaczną różnicę w mocy tych dwóch aut. To znaczy PiTi pomimo, że  jest cięższe tylko około 72 kg, to Meganka jest znacznie żwawsza, żywsza, "czuć" te 1.6 i 66kW.

Oczywiście PiTi po parunastu długich sekundach dochodzi do 100, ale czuję i widzę, że stara Meganka dawno zostawiła by go w tyle (choć po 15km stałaby zdyszana w rowie :) :) ).

 

Silnik chodzi w miarę równo w okolicach 1tys obrotów na zimnym powyżej, po zagrzaniu lekko poniżej.

Przy przyspieszaniu pomiędzy 2 a 3,5 tys obrotów czuć mozolność i takie lekkie wstrzymania, jakby coś ciągnęło ten silnik w dół. Czytałem gdzieś, że ten silnik nie radzi sobie z tym autem, ale znając możliwości swojej Meganki i moje potrzeby, uznałem że ktoś przegina na sportowo...

 

Nie sprawdzałem błędów kluczykiem bo jeszcze nie umiem i szukam na forum jak to się robi, i postaram się ten błąd naprawić możliwie najszybciej (Edit1 próbowałem - o ile robiłem to dobrze, a robiłem na "parę sposobów" to nic nie pokazało)...

 

Pytanie więc podstawowe, od czego zacząć przegląd - wymiany - świece, kable, wymiana oleju i filtrów - czyli standard po zakupie - nalać "porządnego" paliwa i gazu i co dalej. Pytam bo żaden ze mnie mechanik, a jeszcze nie znam żadnego, który zna się na PiTi... 

 

Dziękuję za wyrozumiałość i ewentualną pomoc.

Darkon


Użytkownik Darkon Siwogłowy edytował ten post 19 wrzesień 2018 - 20:30


#2 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2018 - 20:38

Darkon, ten typ tak ma. :-).

Nie znam co prawda 1.6, ale mam 2.0 i szału nie ma,

a z 1.6 podobno jeszcze gorzej.

Jedyne co mogę Ci poradzić, to zmiana stylu jazdy na trzymanie silnika na wyższych obrotach. Wtedy jest dynamiczniej.

Pitkiem się bardziej "powozi" :-)

 

Odczyt błędów to trzykrotne przekręcenie kluczyka z pozycji wyłączony do pozycji "włączone kontrolki",i pozostawienie na niej. Jeśli pojawi się napis "Done" to znaczy, że błędów nie masz. Jeśli masz, to się wyświetlą.

Trzeba to robić w równym tempie, nie za szybko, nie za wolno. Potrenuj tempo, a na pewno się uda



#3 Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*

Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 wrzesień 2018 - 20:48

Dzięki za odpowiedź. Potrenuję. Jednakże martwi mnie ta różnica w mocy tych dwóch aut. Powymieniam co mam wymienić, naleję z Orlena i jeżeli nic się nie zmieni i mój mechanik od Meganki rozłoży też ręce i tu też żadnych innych podpowiedzi nie uzyskam, to będę dalej naciskał, zapewne na hamownię jakąś lub tak jak sugerujesz, przestawię się na powożenie. Tylko chciałbym w góry pojechać i teraz się boję :(

 

Ps. włączone kontrolki to znaczy, że mają się zapalić i przekręcam na wyłączony, czy mają się zapalić, zgasnąć te co mają zgasnąć i dopiero na wyłączony przekręcić...


Użytkownik Darkon Siwogłowy edytował ten post 19 wrzesień 2018 - 20:51


#4 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2018 - 21:00

Włączone kontrolki to znaczy, że mają się zapalić i przekręcasz na wyłączony

nie mają zgasnąć. tempo tak ok 1-2 sek

po trzecim włączeniu i pozostawieniu na włączonym powinien  w ciągu ok 1-2 sek zacząć wyświetlić błędy lub napis Done

Poszukaj sobie na youtube w jakim tempie to robić

 

np tu


Użytkownik vanpeer edytował ten post 19 wrzesień 2018 - 21:04


#5 Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*

Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 wrzesień 2018 - 21:02

Właśnie też  o tym pomyślałem - o youtubie - i robił to znacznie szybciej niż ja. Muszę się tego nauczyć bo ten przycisk blokady za kluczykiem to dla mnie nowość...



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2018 - 21:50

Chyba raczej 120kg róznicy w masie auta , megane jest znacznie lzejsza i całkowicie inna generacja silników  renault ciągnie od dołu , pt cruiser od góry - pt trzeba ciagnąc na pierwszych 3 biegach do 120 i dopiero zmiana na 4 jak chcesz szybko wyprzedzić .


  • maest lubi to

#7 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2018 - 02:14

Tak jak Andrzej mówi.Pierwsze trzy biegi i wysokie obroty(bez obaw,trzymając go na wysokich obrotach nie sapali Ci więcej),dopiero później 4 a 5 możesz traktowac jako nadbieg.
A co do gór to moj pt daje radę.Twoj też da.

#8 Voltek

Voltek

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 993
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2018 - 06:30

Cześć, potwierdzam to co pisze Andrzej i Darek w końcu to F16 :-). Pozdrawiam

#9 Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*

Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 wrzesień 2018 - 11:49

Dzięki. Mam nadzieję, że tak to wygląda. Rzeczywiście jestem inaczej nauczony jeździć, więc muszę się trochę dostosować do tego auta :) Ale i tak dla świętego spokoju każę wszystko - racjonalnie - posprawdzać.



#10 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2018 - 19:27

Dzięki. Mam nadzieję, że tak to wygląda. Rzeczywiście jestem inaczej nauczony jeździć, więc muszę się trochę dostosować do tego auta :) Ale i tak dla świętego spokoju każę wszystko - racjonalnie - posprawdzać.

Sprawdzaj tylko rozsądnie.Nie wymieniaj części na"pałę".
Pamiętaj żeby wspomaganie i skrzynie zalać moparem atf4+ i żadnym innym.Filtr oleju w silniku to maan lub bosch ewentualnie oryginalny.Filtron lubi się podczas montażu, skręcać.Skrzynia biegów Ci hałasuje?To niech hałasuje.Nie dawaj jej od razu do remontu.Świece chempiona i kable janmora prolaine.
I radści z jazdy.

#11 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2018 - 13:01

To i ja swoje 3 grosze dołożę. Faktem jest ,że szału nie ma. Mam PT już ponad pół roku i na początku te same wrażenia co u Ciebie, a przesiadałem się z Peugeota 407 w dieslu. Miałem wrażenie, że to nie jedzie. Trochę mi zeszło zanim się przestawiłem z samochodu, który ma pełny moment przy 1750 obr/min. na samochód, który go osiąga przy ok 4000 obr/min. A to znaczna różnica w zachowaniu samochodu. Jak się go zacznie kręcić to nawet można czasami :mniam mieć frajdę z jazdy. U mnie był jeszcze problem z wtryskami gazu. Była różnica pomiędzy jazdą na benzynie i LPG. Na benzynie potrafił się rozkręcić do 6000 obr. na LPG ledwo haczył o 5000. Tak więc niech jazda na LPG nie będzie dla Ciebie punktem odniesienia.



#12 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8002
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 wrzesień 2018 - 12:38

Była różnica pomiędzy jazdą na benzynie i LPG. Na benzynie potrafił się rozkręcić do 6000 obr. na LPG ledwo haczył o 5000. Tak więc niech jazda na LPG nie będzie dla Ciebie punktem odniesienia.

Mój bez problemu kręci 6000 bez względu czy jedzie na którym paliwie jedzie.

#13 Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*

Bezimienny Gość.Darkon Siwogłowy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 wrzesień 2018 - 18:58

Sprawdzaj tylko rozsądnie.Nie wymieniaj części na"pałę".
Pamiętaj żeby wspomaganie i skrzynie zalać moparem atf4+ i żadnym innym.Filtr oleju w silniku to maan lub bosch ewentualnie oryginalny.Filtron lubi się podczas montażu, skręcać.Skrzynia biegów Ci hałasuje?To niech hałasuje.Nie dawaj jej od razu do remontu.Świece chempiona i kable janmora prolaine.
I radści z jazdy.

Dzięki. Już notuję bo we wtorek będę rozmawiał z mechanikiem i decydował właśnie co robić.

 

Fakt, że jeździ mi się coraz lepiej i coraz lepiej umiem współpracować z tym silnikiem - nawet już trochę dynamicznie.

 

.Joker. Czuję. że moje PiTi jeździ dobrze i na gazie, ale gdy gaz się kończy w butli, trochę gorzej wchodzi w obroty - wymienię filtr i pojadę do gazownika, żeby sprawdził ustawienia i się zobaczy.



#14 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 wrzesień 2018 - 21:49

Mój bez problemu kręci 6000 bez względu czy jedzie na którym paliwie jedzie.

Teraz po wymianie wtrysków i regulacji też nie ma różnicy. Jednak kupiłem z wtryskami nie dość mającymi zbyt małą wydajność to jeszcze jeden przerywał a w kompie były skonfigurowane jeszcze inne niż te zamontowane. Ponoć cud, że to jeździło. Teraz nie narzekam :-)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych