Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

PT Cruiser 2.0 nie zapala po wymianie napinacza paska wielorowkowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mózg

Mózg

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  06 maj 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Piotr

Napisano 27 wrzesień 2018 - 19:40

Witam Szanownych Forumowiczów,

 

Otóż jak można się domyślić mam problem z moim PT'kiem.

 

Tydzień temu poszedł mi napinacz paska wielorowkowego (Benzyna 2.0), wymieniłem go na zakupiony używany, gdyż spodziewałem się tego (popiskiwał).

 

Ten kto ma za sobą wymianę tego napinacza wie, że nie jest to prosta sprawa (opuszczenie silnika)... po długiej i nierównej walce udało mi się to - operacja dość karkołomna, bez wyciągania silnika.

 

Jakież była moja frustracja gdy po wymianie paska, skręceniu poduszek i wszelakich plastików samochód nie odpala. Jako, że samochód trochę stał akumulator był słaby - lecz po podładowaniu nic to nie zmieniło. Rozrusznik kręci, nawet słyszę, że chciałby załapać ale nic...

 

Macie jakieś pomysły co to może być? Jakiś czujnik? Czy możliwe jest, że mi rozrząd przeskoczył?

 

OBD nie pokazuje, żadnych błędów poza rozłączeniem akumulatora.

 

Dziękuję za czas poświęcony na przeczytanie tego.

 

Pozdrawiam.



#2 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 341
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 wrzesień 2018 - 19:56

Sprawdź czy jak opuszczałeś auto to nie wypieła się  jakaś wtyczka np. z cewki albo z czujnika wału.

Sprawdź też po włączeniu zapłonu czy przez chwilę słychać pompkę paliwa jak i też  iskrę na świecy



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 wrzesień 2018 - 22:42

rozrzad do sprawdzenia - tam nie ma co popsuc 



#4 Mózg

Mózg

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  06 maj 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Piotr

Napisano 28 wrzesień 2018 - 09:02

Dzięki za zinteresowanie.

 

Sprawdziłem i faktycznie nie ma iskry. Macie jakies rekomendacje co sprawdzić?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14573
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2018 - 10:05

Została zamieniona wtyczka od cewki zapłonowej z czujnikiem wałka rozrządu , W 90 przypadkach po takiej zamianie czujnik jest Spalony do wymiany
Druga możliwość odpięty czujnik wału i nie ma impulsów .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 wrzesień 2018 - 10:22


#6 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 497
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2018 - 18:21

...bo gdyby wujek Chrysler te wtyczki zrobił różne, to by nikt się nie mylił. ...chyba, że kolanem dociskali zamienione.

#7 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 12067
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2018 - 16:11

andreeas7  ty jestes czarodziej, gosciu 3 posty napisal a yty mu na tacy?  takie cos mnie wdupca,... :miecio



#8 Mózg

Mózg

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  06 maj 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Piotr

Napisano 01 październik 2018 - 14:33

Dzięki za wskazówki,

 

Niestety problem dalej jest, jeżeli chodzi o wtyczki to ich nie wypinałem, silnik lekko tylko opuściłem przy wymianie napinacza.

 

Wymieniłem cewkę zapłonową, jednak iskry dalej brak, możliwe że z raz ją widziałem (ale może to już omamy).

 

Macie jeszcze pomysł co sprawdzić, może to problem z masą?  Zamieniałem też przekaźnik ASD z tym od wentylatora i brak różnicy.



#9 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 341
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 październik 2018 - 18:00

Macie jeszcze pomysł co sprawdzić, może to problem z masą?

Jeżeli nic innego nie robiłeś oprócz tego opuszczania to prawdopodobnie wiązka do silnika mogła się uszkodzić.

 Sprawdź połączenie czujnika wału ze sterownikiem a sterownik z cewką, zmierz czy na cewce masz 12V, co do masy to na silniku na pewno jest inaczej rozrusznik by nie kręcił ale oczywiście posprawdzaj pozostałe zwłaszcza na sterowniku i czy pompka paliwa pracuje 







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych