Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Gaśnie i szarpie podczas jazdy

szarpanie gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#1 agata2001

agata2001

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  05 paź 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M +LPG
  • Imię:Agata
  • Skąd::Golina
  • Płeć: Kobieta

Napisano 05 październik 2018 - 17:01

Drodzy forumowicze, proszę Was o pomoc , w Was cała nadzieja ,może ktoś był w podobnej sytuacji, może ktoś już to przerabiał, od dobrego roku męczę się z moim Pitkiem i wszystkimi mechanikami w okolicy przy okazji, zaczęło się od " nie groźnego " gotowania wody w chłodnicy, po różnych próbach naprawy począwszy od wymiany wiatraka, poprzez wymianę nagrzewnicy i inne cuda doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, a przyczyną właściwą były czujniki, przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą został przeprowadzony gruntowny remont silnika, zostały po wymieniane wszystkie uszczelki , czujniki, pompa wody, rozrząd, i przy okazji sprzęgło również zostało wymienione na nowe, i gdy odebrałam samochód od mechanika , nie długo sie cieszyłam jazdą moim Czarnulkiem, po ok. miesiącu w drodze do pobliskiego sklepu auto zaczeło szarpać podczas jazdy, przy okazji zauważyłam że nie przesuwa się licznik km, i wskazówka od prędkościomierza zaczeła "tańczyć" góra - dół i nie zatrzymywała sie na prędkości tylko spadała na 0, dojechałam do domu na drugi dzień umówiłam się z okolicznym mechanikiem i w drodze do niego do tego szarpania doszło gaśnięcie samochodu w trakcie jazdy, z tego co zauważyłam samochód gasnie po wciśnięciu sprzęgła ale tez nie za każdym razem, mechanik który zajrzał do samochodu zadzwonił do mnie i powiedział że mam przyjechać z lawetą po samochód bo on nie będzie tego poprawiał, okazało się że pasek rozrządu zsunął się, zabraliśmy samochód do mechanika który robił ów rozrząd i poprawił go, jednak problem nie zniknął, samochód nadal gaśnie w trakcie jazdy i nadal szarpie, szarpanie zaczynanie sie gdy obroty wzrosną do 3000, po tej poprawie paska, trafiłam do mechanika który zajmuje się sprzedażą używanych części do Pitka i po podłączeniu do komputera ie pokazywała żadnych poważnych błędów, ten Pan posprawdzał mi wszystkie czujniki, krokomierz , przepływomierz , czujnik przy sprzęgle nawet podłożył inny komputer, samochód nadal gaśnie, pomysłów już brak, rozkłada ręce, my powoli tracimy nadzieje na ratunek dla naszego samochodu, włożyliśmy dużo sił, energii w ten remont ale również pieniędzy, Kochani może ktoś z Was ma jakiś pomysł co go boli, co mu dolega, może ktoś z Was cos nam podpowie... na koniec dodam że sprawdziliśmy metodą kluczykową i pokazało nam trzy błędy 1680,1390,0833 a wczoraj do tego wszystkiego strzeliła pompa wspomagania i miałam cichą nadzieje że może to ona była przyczyną tych awarii jednak po wymianie pompy problem gaśnięcia jak i szarapania pozostał



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2018 - 21:42

prosze poszukać mechanika który będzie potrafił ustawić poprawnie rozrząd i od tego trzeba ponownie zacząć  - w PT nie ma krokomierza czy tez przepływomierza( z wyjątkiem wersji CRD ) cała ta historia naciągana, mechanik chyba sie poddał z autem .Gruntowny remont tego silnika z głowicą i sprzęgłem to koszt ok 5,5 tys zł ? - pasek rozrządu w tym aucie  raczej może przeskoczyć , co do sunięcia to jest zabudowany w osłonie ? To fakt że pt jest cieżki w diagnozie i część usterek najłatwiej wykluczyć podstawiająć częsci ze sprawnego auta - ale zawsze pozostaje usterka instalacji elektrycznej i usterki mechaniczne które nie wychodzą na komputerze i aby znależć trzeba poświecic bardzo dużo czasu któreg nie ma wiekszość warsztatów .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 październik 2018 - 06:44


#3 Maja1313

Maja1313

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1314
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 październik 2018 - 06:41

Agata poczytaj mój temat "Pt gaśnie przy puszczaniu gazu " .Zobaczysz jakie ja miałam z nim przeboje,a przyczyną było to co napiałam Ci na fb .

Użytkownik Maja1313 edytował ten post 06 październik 2018 - 06:42


#4 agata2001

agata2001

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  05 paź 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M +LPG
  • Imię:Agata
  • Skąd::Golina
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 październik 2018 - 17:47

andreeas7 - historia grubo naciągana ? nie rozumiem, opisałam całą naszą historię z PT i jego przygodami, i niestety nie mogę trafić na mechanika , który by rzetelnie i sumiennie podszedł do tematu, i grubo mnie zaskoczyłeś pisząc że w Pitkach nie ma krokomierza i przepływomierza bo mechanik mnie poinformował że sprawdzał te właśnie części, nie jestem mechanikiem , nie uczyłam się w tym zawodzie ale po tych przygodach mogłabym chyba wydać jakiś poradnik , sprzęgło i głowica tak jak piszesz wyniosła nas ok 5 -6tyś za same części, w poniedziałek mechanik będzie sprawdzał wszystkie przewody ,może tutaj coś znajdzie 



#5 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 4228
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A + LPG
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 październik 2018 - 18:30

Agata... Andrzej Ci zasugerował że historia grupo naciągana przez mechanika ..... nie przez Ciebie...



#6 agata2001

agata2001

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  05 paź 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M +LPG
  • Imię:Agata
  • Skąd::Golina
  • Płeć: Kobieta

Napisano 06 październik 2018 - 18:46

Edysia, tak wiem, ale tak jak ktoś mi napisał na FB  , zafundowano mi mechaniczne piekło i niestety zgadzam się z tym , wszystkich mechaników w mojej okolicy już wyelminowałam, nie pojawię się u nich na pewno, nawet u tych z polecenia, pozostał mi tylko jeden u którego stoi teraz , jest to człowiek który skupuje amerykańce i sprzedaje na części, i przy okazji przeprowadza remonty takim osobom jak ja, ale nie chciałabym aby też stawiał przypadkowe diagnozy i wymienił mi pół samochodu , dlatego też chciałabym sama mu coś podpowiedzieć i naprowadzić na dobry trop, i dlatego też tu jestem ,szukam pomocy 



#7 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 281
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 listopad 2018 - 19:53

U mnie gaśnięcie pitka po nagrzaniu i puszczeniu gazu przy dojeździe do skrzyżowania ustąpiło po wymianie czujnika położenia wału.



#8 Krzysiekgarf

Krzysiekgarf

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  16 gru 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2000
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Oświęcim
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2019 - 19:18

Witajcie,

Mam podobny problem jak koleżanka, mój Piti ma podobne objawy strasznie szarpie, rwie podczas jazdy "skacze jak kangur" z tą różnicą, że po 2 tygodniach takich objawów wystrzelił błąd 0108. Byłem u mechaników i mówią, że do wymiany silnik krokowy - co dla mnie to jakaś kpina. Ale zanim podejmę jakiekolwiek działania to bardzo Was proszę o wsparcie lub ewentualnie namiary na mechanika, który zna się na rzeczy z okolic Oświęcimia. Za poradę będę wdzięczny.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2019 - 19:29

Sprawdź przewody podciśnienia , błąd dotyczy mapsensora i jego pracy w kolektorze dolotowym : zawór PCV i wszelkie rurki podłączone do podciśnienia .

Do sprawdzenia rownież układ zapłonowy :przewody , świece , cewka zapłonowa i okablowanie sterujące od cewki do sterownika silnika .



#10 Krzysiekgarf

Krzysiekgarf

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  16 gru 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2000
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Oświęcim
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2019 - 19:33

Bardzo dziękuję sprawdzę jak piszesz. Oby tylko jeszcze tydzień przejechał bez niespodzianek wtedy będę mógł spokojnie sprawdzić.



#11 bartello

bartello

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 34
  • Dołączył:  26 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Bartlomiej
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2019 - 12:57

Agata poczytaj mój temat "Pt gaśnie przy puszczaniu gazu " .Zobaczysz jakie ja miałam z nim przeboje,a przyczyną było to co napiałam Ci na fb .

co było przyczyną?



#12 Byzoeu

Byzoeu

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2019 - 14:54

Cześć wszystkim. Może nie aż tak ekstremalny mam kłopot ale może jest to początek czegoś podobnego. Nie chcę zakładać nowego tematu z tąd podpinka pod ten. Ja mam dość falujące obroty. Doszło raz do tego że piciu zgasł na światłach tak nim zabujało. Mianowicie w czasie samej jazdy jest w miarę ok. Ale objawy zaczynają się kiedy np.stoje na światłach czy w korku i trzeba np.podjechać.Wtedy wiadomo gaz i obroty z 800 do tak 1200 by podjechać i po puszczeniu gazu objawy jak na filmiku.Na gazie są nawet bardziej dokuczliwe. Zawsze się w najmniej potrzebnym momęcie tak dzieje. Pomaga np.wbicie go powyżej 1500 obr.i puszczenie gazu ale to nie rozwiązanie. Czy ktoś to przerabiał?
No nie mogę dodać filmu ani z kompa ani z telefonu.
Dodam jeszcze co wyczułem chwile temu jak wracałem ze sklepu. Stojąc na minimalnym wzniesieniu, noga cały czas na hamulcu. I na ułamek sekundy przed rozpoczęciem falowania jakby pedał hamulca lekko opadł tak z 5mm. I jeszcze jedna sytuacja w której na postoju udalo mi się wywołać falowanie to jak przytrzymałem zamykanie mojej szyby która była już zamknięta. Czyli chciałem wywołać sztuczne obciążenie instalacji i też to wywołało falowanie jak by moc spadła.

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 17 kwiecień 2019 - 16:33


#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6231
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2019 - 19:17

Odma silnika i zawór pcv do sprawdzenia, czy się nie zaciska. Generalnie wygląda na problem z podciśnieniem kolektora ssącego. 


Lub pracą zaworu biegu jałowego tzw. silnika krokowego. 



#14 Byzoeu

Byzoeu

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 07:07

Dzięki za info. Tylko jakoś nie mogę tego krokowca zlokalizować. Nie jest chyba takim klasycznym krokowcem jak w innych autach.

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 07:09

Jak najbardziej normalny jak w innych autach

#16 Byzoeu

Byzoeu

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 07:30

Wrzucisz może fotke z zaznaczonymi punktami do sprawdzenia? Do tej pory walczyłem tylko z omegami co jakby zamuliło moje postrzeganie. I przy okazji czy to https://allegro.pl/o...GFhMjQxMjZkNWM= wraz z programem Torqe jest dobrym źrudłem informacji o błędach w pitku?

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 18 kwiecień 2019 - 07:43


#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6231
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 18:29

Sorki - nie zakumałem, że masz 1.6. Tam obrotami rządzi zrobotyzowana przepustnica silnika - problem z masami, stykami lub czymkolwiek innym. Na samym końcu z przepustnicą. 


może z opornikiem gazu 



#18 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6231
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 19:08

To temat też dla Ciebie https://ptclub.pl/in...rzewany-kotlet/



#19 Byzoeu

Byzoeu

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 21:21

Spoko. Jutro jadę do ziomka na szarpaki i ścieżkę zdrowia aby sprawdzić co tam jeszcze trzeba wymienić to przy okazji jak będę w kanale to oblukam te łączniki masowe. Jak rozumiem łączą one mase silnika z karoserją, czy tak?

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2019 - 22:15

Nie - łącza masy osprzętu elektrycznego auta z masa nadwozia





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych