Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Gaśnie i szarpie podczas jazdy

szarpanie gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 10:13

U mnie się takie "informacionen" pokazują jak go zbadam tym obd wszechwiedzącym który kupiłem. Może to coś wyjaśni.
http://www.dtcsearch...20/?from=Torque
http://www.dtcsearch...71/?from=Torque
http://www.dtcsearch...33/?from=Torque
  • steryd lubi to

#22 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 10:19

Wygląda na problem z górną sondą lambda. Zacząłbym od sprawdzenia instalacji elektrycznej sondy - gazole się gdzieś w nią wpinali. Jak nie jest uszkodzona - to instalacja gazowa do regulacji. Potem zostaje już tylko katalizator uszkodzony - pewnie przy regulacji gazu wyjdzie, jeśli gazownik ogarnia temat pracy silnika spalinowego. Błąd kata może zniknąć po rozwiązaniu problemu leniwej górnej sondy lambda i wyregulowaniu gazu. Możliwe, że katalizator jest przetopiony i ogranicza wypływ spalin - też błędy pasują. Dlatego górna sonda może być leniwa i problemy z gaśnięciem i pływaniem obrotów przy niższych prędkościach silnika.


Użytkownik maxym72 edytował ten post 20 kwiecień 2019 - 10:22


#23 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 11:06

Leniwej? Zawsze myślalem że albo działa albo nie. Czyli tak, sprawdzić jej instalację czy jest ok, ewentualnie wymienić ją, potem regulacja gazu a jak całe to działanie nie pomoże to ostatecznie wymiana lub usunięcie kata? Czy tak to mam rozumieć?

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 11:30

P0133-1/1 O2 SENSOR SLOW RESPONSE

When Monitored: With the engine running for more than 2 minutes and in Closed Loop mode, battery voltage > 9.5 volts, fuel level >15%, engine speed >1760<3200 RPM, vehicle speed <110 km/h (68 MPH), air temp >-17.8°C (0°F) and <-7°C (19.4°F) enable after coolant temp >70°C (158°F) or air temp >-7°C (19.4°F) enable after engine temp >60°C (140°F), atmospheric pressure >700 hpa (psi), MAF >90<300 mg/tdc, MAF >32<100 kg/h and MAF change <10 kg/h, EVAP Purge duty cycle <50%, 1/1 O2 heater operational, 1/1 O2 heater duty cycle >12.5<100%, 1/2 O2 heater duty cycle >12.5<100% and no DTCs for engine misfire, ECT, MAP, CRK, IAT or CAM Sensor, nor Fuel System, VSS, 1/2 O2 Sensor and Heater, or EVAP Solenoid.

Set Condition: The 1/1 Oxygen Sensor Signal circuit average switching period > the PCM internal calibration table or the number of incomplete switches >40 before 35 complete O2 cycles (35 switches). Two trip fault.

 

P0420-1/1 CATALYTIC CONVERTER EFFICIENCY

When Monitored: With the engine running for more than 1 minute, fuel system in closed loop mode, battery voltage >9.0 volts, fuel level >15%, coolant temp >75°C (167°F), vehicle speed >0 km/h <255 km/h (158 mph), the engine speed >1536<3392 RPM, and MAF >32<90 kg/h with a change of 10 kg/h or less, atmospheric pressure >700 hpa, cannister purge test off, air temp >-17.8°C (0°F) and <-7°C (19.4°F) enable after coolant temp >70°C (158°F) or air temp >-7°C (19.4°F) enable after coolant temp >70°C (158°F), exhaust temp >350°C (662°F) <976°C (1789°F), and no ECT, MAP, CRK, CAM, VSS,IAT, 1/1 O2, 1/2 O2 Sensor nor fuel system or misfire DTCs present.

Set Condition: As catalyst efficiency deteriorates, the switch rate of the downstream O2 sensor approaches that of the upstream O2 sensor. If at any point during the test the switch ratio reaches a predetermined value a counter is incremented by one.

 

P0171-1/1 FUEL SYSTEM LEAN

When Monitored: With the engine running in closed loop mode, the fuel level >15%, atmospheric pressure >700 hpa, battery voltage >9.0 volts, air temp >-17.8°C (0°F) <-7°C (19.4°F), coolant temp >69.75°C (157.6°F), MAF >0, canister load <50%, purge command = 0 or max, and no ECT, IAT, or MAP Sensor nor Canister Purge Solenoid DTCs present.

Set Condition: If fuel correction is 25% or higher, this DTC is set whenever the fault is detected and the MIL is turned on after the second trip with the fault present.

 

masz pełne poprawne opisy błędow

 

 



#25 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 11:46

A czy ten interface co kupiłem jest wystarczający do pitka czy używacie czegoś lepszego, oczywiście poza profesjonalnym diagiem z ASO?

#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 11:51

Nigdy lm327 nie był niczym innym jak zabawka do diagnostyki . Coś tam sprawdzić ale to wolny interfejs i ubogi a procesor to zabytek.

Ale nie to jest najważniejsze, sam interfejs nie pozwoli ci na nic więcej  niż oprogramowanie z którym współpracuje  .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 20 kwiecień 2019 - 12:03


#27 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 13:00

Tu działa z Torqe Pro. Ale to i tak nie odpowiada na pytanie czego zatem używać by nie latać z każdą pierdołą do serwisu. Mój na Wojciechowskiego(Fiat) to ma takie terminy umowień jak NFZ a i 130zeta za każtą podpinkę nie zachęca. Wole już to siano w auto wsadzić. A nawet jak bym 1000 wydał na dobry sprzęt to po 9 testach samo się zwruci.A sami wiecie i to nie tylko w pitku że prędzej czy puźniej podpiąć auto będzie trzeba.

#28 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 13:43

Masz wszystko, czego potrzebujesz. Dalej zostaje tylko głowa i kombinacja.



#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2019 - 14:47

zawsze możesz kupić bardziej rozbudowany interfejs ze wsparciem producenta pod markę i innymi możliwościami , EL327 robi tylko silnik , przy wydatku ok 450 zl masz dostep do pozostąłych modułów np .Maxiecu nasz polski tester od Marii - to jedyny tester co sprawdza diesla w przedlifcie ,m ABS , ECU , AirBAG , Immo , skrzynie i resztę bajerów - ma wbudowany multiplexer i możliwość testów wykonawczych oraz licencje można wykupić na dowolne marki .



#30 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maj 2019 - 09:31

Wczoraj kolejna porcja informacji się pojawiła.http://www.dtcsearch...40/?from=Torque. Zaskoczył mnie pitek bo nie skupiłem się za bardzo i nie ogarnołem w jakich konkretnie warunkach to się zdażyło. A dzień wcześniej wyskoczył czerwony piorun ale po ponownym uruchomieniu sam zgasł.

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maj 2019 - 09:34

kup nowy czujnik walka rozrządu i wymień - skończy się problem , przykręcany na jedną śrubę pd strony paska osprzętu 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 maj 2019 - 09:40


#32 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maj 2019 - 11:15

A tu jest jeden czujnik jak to jest 1.6 16V to ma jeden czy dwa wałki? Wydaje mi się że 2 więc i 2 czujniki być powinny. A jeśli tak to i oba by wymienić trzeba dla spokoju. A czy taki czujnik ma wpływ na te dziwne obroty czasem?

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 maj 2019 - 11:22

Może kolego zostawisz te dyrdymały dla siebie - dostałeś rade skorzystaj albo mecz się dalej :haha - to tak żartem , jest jeden .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 maj 2019 - 11:24


#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 maj 2019 - 18:55

Lukasz pisałem na poważnie - wymień ten czujnik , on pada przy tym  silniku od temperatury .Używany odradzam bo może być takli sam .



#35 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2019 - 08:40

Czy Ten czujnik Blue Print wystarczy jako dobry czy szukać czegoś innego?

Załączone pliki



#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2019 - 08:45

Wystarczy , przed wymianą sprawdż czy jest 5V na zasilaniu czujnika , masa i przejście sygnału powrotnego do sterownika silnika omomierzem



#37 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2019 - 09:13

Czy masz może coś takiego jak rozpiskę pinologji w tym złączu sterownika? W wolnej chwili chciał bym właśnie poprzedzwaniać przewody od różnych złączy i nie wiem co ma iść właśnie pod sterownik a co nie i na które piny by nie okazało się że przejście jest ale na 6 różnych pinach.

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2019 - 09:16

Podeśle ci po południu jak wrócę do domu

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 03 maj 2019 - 09:16


#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 maj 2019 - 15:03

proszę schemat 1,6 

Załączone pliki



#40 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 240
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maj 2019 - 09:28

Dzięki za wsrawkę Andrzeju ale masz coś może o lepszej rozdzielczości? Bo jak wydrukowałem to aż mi się mapisy rozjechały. Z góry dzięki.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych