Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Sprzedam] PT 2,4 PB+LPG 2002r woj. śląskie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 misiek0000

misiek0000

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 167
  • Dołączył:  26 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4M Gaz
  • Imię:Misiek
  • Skąd::Jastrzębie-Zdrój
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 listopad 2018 - 17:38

Dzień dobry!
 
Pt Cruiser 2,4 w moich rękach od 2012 roku.
 
W 2013 roku zamontowana instalacja gazowa Stag. Zbiornik cylindryczny w miejscu koła zapasowego wchodzi ok 28 litrów. W moim przypadku starcza to na przejechanie ok 220-240km. W zestawie 2 komplety opon.
 
Skrzynia manualna, szyby w prądzie, tempomat, czujniki cofania, felgi w czarnym macie, oryginalne radio.
Przebieg 142483 mil.
 
Eksploatacyjne tematy na bieżąco, klocki i tarcze 2 lata temu. W 2016 wymiana listwa wtryskiwacza LPG, kable i świece w tym samym terminie. Akumulator 2 albo 3 lata - nie pamiętam dokładnie a nie umiem znaleźć paragonu.
 
Ostatnie pół roku to coraz dalsze miejsce na liście moich aut i chroniczny brak czasu na ogarnięcie kilku tematów. Lista usterek poniżej, szczegółowa historia najbardziej pechowego wyjazdu na weekend na końcu.
 
Generalnie auto sprzedaje z lekkim żalem bo chodź ostatnio dało mi w kość to kilka lat, bez większych problemów nim zrobiłem...
 
Przegląd techniczny: 20/02/2019
OC: 07/03/2019 
Cena jaka mnie interesuje - 5kPLN
 
Lista usterek dużych i małych:
 
układ chłodzenia - mechanikiem nie jestem więc opiszę własnymi słowami :)
Po odpaleniu temperatura dochodzi do połowy skali i tam wskazówka pozostaje. Po zgaszeniu następuje intensywny skok (który włączając ciepły nadmuch bez problemu idzie zbić do wyjściowego poziomu).
Wentylator jest po regeneracji, pierwszy bieg działa. Wg mojej wiedzy albo problem ze sterownikiem (choć check engine - błąd sumy kontrolnej sterownika świeci się od momentu zakupu czyli 6 lat), czujnik temperatury lub korek chłodnicy. Testy przeprowadzałem po regeneracji wentylatora, w miejscu przez pół godziny. Na więcej do tej pory nie miałem czasu i nie zanosi się szybko...
Chciałbym nadmienić że po wystąpieniu problemu z temperaturą układ został wypłukany i zalany swieżymy płynami ustrojowymi. Olej silnikowy na chwilę obecną ma przejechane jakieś 30 km 
 
klimatyzacja - nie działa. Myślałem że to przez brak pierwszego biegu wentylatora ale po regeneracji okazało się ze jednak nie :/
 
Wspomaganie - dziurka w rurce przewodu ciśnieniowego. Oznaczenie 92091ED - cena ~270PLN
 
ABS - czasami zaświeca się kontrolka - po podłączeniu do kompa pokazało problem z czujnikiem po stronie pasażera. 
zderzak przedni - urwane mocowanie po stronie kierowcy (aktualnie na trytytkach)
 
progi zjedzone (do auta dorzucam nowe, pozostaje ogarnąć prace blacharsko-lakiernicze)
 
Karoseria jak na wiek bardzo przyzwoita, nad prawym tylnym kołem lekka obcierka
 
Zderzaki proszą się o malowanie. Zrobiłem to jakieś 4 lata temu (szare zderzaki wyglądały słabo) należało by to zrobić ponownie
 
Coś tam puka w tyle, szczególnie słychać podczas jazdy nieobciążonym autem (bez foteli)
 
 
Jak można doprowadzić to tylu różnych usterek w jednym czasie?
 
Historia najgorszego weekendu:
Wyjazd ze śląska w Bory Tucholski. Po 10 km zaczęła piszczeć pompa wspomagania. Weryfikacja wykazała ubytek płyny. Po dolaniu było ok no ale kto by się spodziewał że przejedziemy jeszcze tylko jakieś 70 km i to ze zgoła innego powodu :)
Zjechaliśmy na chwilę na stację, 10 minut przerwy i w drogę dalej. Włączając się do ruchu na krajówce zauważyłem dramatyczny skok temperatury. Auto zagotowało się, przynajmniej wg wskazówki, zarówno pęd powietrza jak i włączenie ogrzewania nie wpływały na wskazówkę temperatury.
Auto wróciło do domu na lawecie ( żeby nie było za fajnie ubezpieczyciel początkowo nie uznał asistannce. Kasę na szczęście oddali po miesiącu...)
Po powrocie spuszczono olej i płyn chłodniczy. Układy wypłukano i zalano nowymi płynami. Zregenerowano wentylator. Jazda testowa wykazała że problem z chłodzeniem dalej występu i mechanik rozłożył ręce. 
 
I na koniec zderzak - urwałem zjeżdżając z krawężnika (na którym parkowałem kilka lat) bo ktoś mi przebił oponę. Różnica wysokości pomiędzy sprawną a przebitą sprawiła że tym razem się nie udało i wytargałem zderzak. Na szczęście nie podczas pamiętnego wyjazdu a trochę wcześniej :)
W związku z powyższym zimowy komplet opon zawiera 2xdębica i 2x coś_innego co kupiłem na szybko na ostatnie 2 tygodnie sezonu
 
Oczywiście zdaje sobie sprawę ze ogarnięcie tych podstawowych a mocno rzutujących na auto mankamentów (wspomaganie, zderzaki czy progi) pozwoliłoby mi negocjować zdecydowanie lepszą cenę ale nie potrafię na to wygospodarować czasu. Za to patrząc na cenę PT w wersji 2,4 widzę że jest to szansa dla kogoś kto może przy tym podłubać ;-)
 
w razie pytań proszę  o kontakt:
misiek0000@gmail.com
694-948-14siedem
 
 

Załączone pliki



#2 misiek0000

misiek0000

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 167
  • Dołączył:  26 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4M Gaz
  • Imię:Misiek
  • Skąd::Jastrzębie-Zdrój
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 marzec 2019 - 16:41

Podbijam temat bo minęło kilka miesięcy a ja dalej nie znalazłem czasu aby się zająć autem. A OC zapłacić trzeba było :/

 

Oddam za pół wyjściowej ceny, jak nie będzie chętnych to pójdzie na części.

W tym tygodniu podładowałem akumulator auto bez problemu odpala.

Usterki wymieniłem w poście wyżej.

 

Przegląd techniczny - wyszedł - 20/02/2019 OC: świeżutko opłacone - 07/03/2019 - na 6 miesięcy.

 

Cena 2500 bez negocjacji.

 

w razie pytań proszę  o kontakt:
misiek0000@gmail.com
694-948-14siedem




Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych