Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Zakup auta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 119
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 06 listopad 2018 - 13:44

PT zony zdechl calkowicie - padl silnik. Raptem 30 tys km zrobione na LGP i upalilo zawor wydechowy na glowicy. A instalacja dobra, regularnie serwisowana, zakladana juz 4 w tym samym warsztacie (wszystkie 3 pozostale auta po odsprzedaniu nadal jezdza i dzielnie sluza nowym wlascicielom). Zamiast remontu zapadla decyzja o zakupie nowszego auta. Ze wzgledu na sytuacje rynkowa w gre wchodzi silniki 1.6. Mam kilka pytan

 

1) czy ten silnik nie jest zbyt slaby to nielekkiego przecież auta (auto dla żony do jazdy po miescie)\

2) Z tego co zauwazylem to jest to silnik na lancuszku - jak z rego trwaloscia? 

3) Jakie bylo oryginalne ukompletowanie PT po lifcie w kluczyki? jeden ze sprzedajacych twierdzi, ze komplet obejmowal klcz/ pilot + klucz serwisowy - czy to prawda

4) W przypadku obecnsci tylko klucza/ pilota, jaki jest koszto dorobienia takiego lub ewentualnie klucza serwisowego ?



#2 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2092
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 listopad 2018 - 13:50

Spisuje się ok , były dwa piloty



#3 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 4253
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2018 - 16:29

1,6 dla żony po mieście jest wystarczający ale paliwożerny, kluczyki 2 szt z pilotami



#4 MATRON

MATRON

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 97
  • Dołączył:  18 lis 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1,6
  • Imię:Matron
  • Skąd::Sląsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2018 - 18:00

1) Silnik daje radę, toczy się z gracją.

2) Trwała jednostka jak się o nią dba, rozrząd nie sprawia problemów teoretycznie bezobsługowy jednak były problemy z napinaczem.

3.) Dwa klucze i dwa piloty.

4) Dorobienie chyba serwis kilka stówek.



#5 steryd

steryd

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 187
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2018 - 21:43

Kup bezwypadkowy i z oryginalnym przebiegiem. Wszystkie twoje utrapienia i problemy z autem miną.....
Przepraszam, ale większość obecnych na forum ma problemy z pt które są wrakami...
Nikt kto ma oryginalne auto niewalczy

Użytkownik steryd edytował ten post 06 listopad 2018 - 21:45


#6 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 119
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 29 listopad 2018 - 09:02

Szukamy auta, wypowiedzcie sie prosze:

 

https://www.otomoto....-ID6BtAGS.html?

 

https://www.otomoto....-ID6BxQHG.html?

 

https://www.otomoto....-ID6Bw2Pi.html?

 

Przy dieslu mam pytanko - jak jest ogolnie z trwaloscia tego motoru? jest tam dwumas? czy on jest na common railu? jak w trwaloscia wtryskow i turbo ? 



#7 steryd

steryd

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 187
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2018 - 11:03

Szukamy auta, wypowiedzcie sie prosze:

https://www.otomoto....-ID6BtAGS.html?

https://www.otomoto....-ID6BxQHG.html?

https://www.otomoto....-ID6Bw2Pi.html?

Przy dieslu mam pytanko - jak jest ogolnie z trwaloscia tego motoru? jest tam dwumas? czy on jest na common railu? jak w trwaloscia wtryskow i turbo ?

bierz 1.6. silnik na łańcuszku, prosta konstrukcja. W dieslu jest dwumasa i EGR. Akumulator żelowy i trzeba zmieniać rozrząd. Same koszty eksploatacji są większe. Do tego pali 12 l ropy po mieście. 1.6 ok. 10-11litrow benzyny, która jest tańsza. Zresztą te auta nie są nowe.

#8 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 119
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 29 listopad 2018 - 11:06

bierz 1.6. silnik na łańcuszku, prosta konstrukcja. W dieslu jest dwumasa i EGR. Akumulator żelowy i trzeba zmieniać rozrząd. Same koszty eksploatacji są większe. Do tego pali 12 l ropy po mieście. 1.6 ok. 10-11litrow benzyny, która jest tańsza. Zresztą te auta nie są nowe.

Dzieki za odp. Myslalem, ze CRD tez jest na lancuszku... No i 12l ropy po miescie?????? 



#9 steryd

steryd

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 187
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2018 - 11:10

Tak jest . Ale te auta mają większe przebiegi niż benzyny, a rozrząd jest droższy niż do 1.6. gdybyś miał wymieniać

#10 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 804
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2.4T A LPG
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2018 - 11:16

Hej!

Kornelu, nie wypowiem się co do diesel(k)u w PiTku miałem tylko 1,6 i tutaj służę pomocą.

 

Pierwszy pitek 1,6 z zagranicy - nie znasz właściciela, mało, co będzie wiadomo, co było robione - jest vin zerknij, kup info-vin i coś więcej wiesz - fajny przebieg, ładnie utrzymany, drugi pitek w 1,6 - widać krajowy (zarejestrowany w PL), można pogadać zawsze z właścicielem (sam ocenisz czy prawdomówny) - wyciągnij wszystko, co wie na temat swojego auta, zobacz czy był serwisowany faktycznie w aso (co wynika z emblematu), sam ocenisz czy info-vin zamówić czy nie.

 

W jednym jak i drugim przypadku (oraz trzecim) - pytaj o książeczkę serwisową (wiem można w obecnej technice sprytu - wyrobić i papier wszystko przyjmie), PiTki nie były gazowane i tutaj dodatkowy plus, sam to zrobisz i wiesz co masz ;) - tak czy siak i tak trzeba zaliczyć koszt w aso, na komputerek - czy licznik nie odmłodniał, poszukać błędów itp... wejść pod niego, z latarką poszperać gruntownie, zobaczyć na odcienie karoserii czy nie były bite lub nie U-Boot.

 

Na forum jest dużo o CRD w PiTku, osobiście bym polecał jednak benzynkę po mieście, diesel to długie trasy i spokojnej jednostajnej drodze. 

 

Wszystkie trzy - faktycznie godne obejrzenia.

 

Pozdrawiam i daj znać co wyszukałeś ;)



#11 kuphelav8

kuphelav8

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  12 lis 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1,6
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudzień 2018 - 11:47

jeżeli chcesz zagazować 1,6 to nie polecam.

silnik owszem na łańcuszku ale głowica słaba zawory się wypalają.

1,6 nie do LPG







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post