Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Podgrzewacz płynu chłodniczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#21 strażak76

strażak76

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 72
  • Dołączył:  19 lis 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Bolesławiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 13:33

Nie twierdzę że to rozwiązanie jest najlepsze ale jak może pomóc w mrozy to dla mnie jest ok. Tylko nie rozumie w jaki sposób jest szkodliwe dla silnika, moim zdaniem bardziej szkodliwe jest odpalanie w mrozie. Gdzieś przeczytałem (możliwe że na naszym forum) że odpalanie przy minusowych temperaturach jest tym samym dla silnika co przejechanie 200-300 km.



#22 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 16:51

Jak ja przerabiałem temat to wyglądało to tak amerykanie i w moim lhs concord jest mała grzałka w bloku na 110 volt 350 wat i podłączają do gniazdka na całą noc aby utrzymać temperaturę silnika nie niżej jak 5 do 10 stopni elementy w silniku nie dostaną mrozu a w przypadku tego podgrzewacza jest inaczej zamarznięty silnik ogrzewasz od zewnątrz to znaczy że cylindry zamarznięte ogrzewasz od zewnątrz i w cylindrach zaczyna się z ścianek zamarzniętych skraplać woda no chyba że zrobisz czsówkę i co jakiś czas będzie ci uruchamiać podgrzewanie żeby silnik nie przymarzł ale robi się większy koszt za prąd.



#23 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 20:29

Tak też jest w Szwecji. Grzałka w bloku. Mówiłem o tym, a tu kolega to uzasadnia.

#24 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 listopad 2018 - 21:01

przypadku tego podgrzewacza jest inaczej zamarznięty silnik ogrzewasz od zewnątrz to znaczy że cylindry zamarznięte ogrzewasz od zewnątrz i w cylindrach zaczyna się z ścianek zamarzniętych skraplać woda

Przecież ten podgrzewacz ma pompę i jak go włączy to ogrzewa płyn w bloku i głowicy silnika  a jak już uruchomi silnik to i olej przepływając przez cieplejszy blok czy też głowicę szybciej się nagrzeje więc na pewno jest to o wiele lepsze dla silnika niż uruchamianie w niskich temperaturach bez użycia podgrzewacza



#25 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 21:16

Może to jest forma Webasto i bardziej chodzi o podgrzanie kabiny, niż silnika. Układ będzie blokowany przez pompę wody, która nie pracuje. Więc całą siłą będzie szła na kabinę. To troszkę jak zapowietrzony kaloryfer... Wszystko stanie na pompie i będzie pchało tylko tam gdzie będzie ujście. W c klasie też jest dogrzewanie silnika i prawie wszystkich nowych dieslach. Ale to się załącza jak silnik pracuje. Z podgrzewaczami silnika tylko spotkałem się w bloku i bez pompy.

#26 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 21:20

Szanowni,

Tak się składa, że zarówno grzałka w bloku ( która grzeje olej) jak i grzałka w układzie płynu chłodząco/grzejącego ( która grzeje glikol) powoduje podobny efekt czyli oddaje ciepło do bloku silnika. Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy, ale ogólnie silnik jest cieplejszy i o to docelowo chodzi. (oczywiście pisząc "silnik" mam na myśli metal+media)


Użytkownik vanpeer edytował ten post 23 listopad 2018 - 21:23


#27 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 21:45

tak ale po takim nagrzewaniu w cylindrach skrapla się woda i masz ją na tłokach przy odpaleniu wiem zaraz wyparuje od wybuchu paliwa w komorze ale pierścienie dostają wodę co innego jak podtrzymujesz temperaturę całą noc nie ma efektu odmrożenia.



#28 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2018 - 22:00

...bo zarówno grzałka do obiegu płynu, jak i grzałka do oleju nie służy do włączenia na 15 minut przed rozruchem.

Jak napisałem oba rozwiązania mają swoje wady i zalety.

A woda skrapla się zarówno  z systemem grzejącym, jak i bez niego tak samo w zamarźniętych elementach miski olejowej, przewodów olejowych, paliwowych i wszystkich miejscach w których jest różnica temperatur itp. Zakładam, że nie znasz osoby która przez zastosowanie ogrzewania silnika zniszczyła go, bez względu na to gdzie mu się wykropliła wilgoć.

Silnik jest w miarę szczelnym zbiornikiem i z tą wodą to bym tak mocno nie przesadzał :-)



#29 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 listopad 2018 - 22:16

Miałem takie coś bez pompki, własnej roboty zainstalowane pomiędzy blokiem a chłodnicą w fiacie 600 w 80-latach, sprawdzało się idealnie a mrozy były znaczne i sąsiadów ciągałem po osiedlu by im autka odpaliły. Z 6 lat to działało aż rura z grzałką przerdzewiała, innych skutków ujemnych nie było



#30 strażak76

strażak76

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 72
  • Dołączył:  19 lis 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Bolesławiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 17:23

Mrozów nie ma i oby jak najdłużej nie było. Dzisiejsze sprawdzanie instalacji za pomocą kamery termowizyjnej wykazały. Temp zewnętrzna     2 st. C   Temp podgrzewacza tak samo, po podłączenie prądu po 15 min. temp wynosiła 22 st C mierzone na podgrzewaczu i na zaworze EGR z nawiewu szło 17 st. Zdaję sobie sprawę że przy minusowych będzie gorszy wynik ale i tak jestem zadowolony. Co do skroplin w cylindrze to myślę że są zdecydowanie mniej groźne niż " chechłanie" na zimnym.



#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 18:30

w zimę go nie podgrzejesz - ja mam webasto 6,5 KW i potrzebuje 30 minut aby czuć ze silnik jest ciepły przy większych mrozach 



#32 strażak76

strażak76

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 72
  • Dołączył:  19 lis 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Bolesławiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 21:51

Podgrzeję, zajmie to trochę czasu ale podgrzeję. Od pobudki do wyjścia do pracy mam 45min. myślę że to wystarczy do podgrzania dostatecznie silnika- film który zamieściłem to potwierdza. Jak spadną temperatury zrobię takie doświadczenie jak dziś z kamerą termowizyjną i wszystko opiszę.



#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 21:54

Ja nie podgrzewam taka zabawka ? A ty nie słuchasz , ja to używam od kilku lat a nie uczę się .

#34 strażak76

strażak76

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 72
  • Dołączył:  19 lis 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Bolesławiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 22:16

1. Ja nie chcę podgrzewać do maksymalnych możliwości podgrzewacza czyli ok 60 st. C(choć uważam że byłoby to możliwe  w odpowiednim czasie) tylko na tyle żeby ułatwić rozruch podczas mrozów (lepiej kręcić silnikiem który ma+ 5 niż -10 st.)

2. Dzisiejsze doświadczenie to potwierdziło,przy 2 st. po15 min. różnica wynośiła 20 st.

3. Zrobię próby w mrozie to się podzielę wynikami. 



#35 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 listopad 2018 - 22:43

Grzałka 1,5kW w 15 - 30 min grzania spokojnie wystarczy do podgrzania płynu na tyle by nawet przy -20 silnik poprawnie pracował i można jechać, chyba że chcesz podgrzewać wnętrze, chociaż  lepiej by było mieć więcej  ale 6,5 jak u Andrzeja to na takie autko lekka przesada, przy tej mocy to zasilanie już 3-fazowe a przy parkingach pod blokiem raczej nieosiągalne



#36 strażak76

strażak76

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 72
  • Dołączył:  19 lis 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Bolesławiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 listopad 2018 - 12:06

Dziś 7:00 -3°C po 20 min podgrzewacz i EGR 20°C zapalił jak latem. Pozdrawiam.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych