Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

p0108 brak wolnych od razu auto gasnie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2018 - 21:41

Witam mam problem z moim pitkiem 2,0141km wymienialem uszczelke pod pokrywa zawor i wyrzuca mi blad p0108 brak wolnych obrotow auto ponizej 3000 od razu gasnie. jak przytrzymam obroty powyzej 3000 to po okolo 1 min silnik mozna powoi puscic gaz do zera silnik chodzi ma nie rowne obroty i odcina przy 3500obrotow. map sensor spr, napiecie zasilania jest 5v masa tez napiecie faktyczne miedzy pinami2i3  4,9v. koletor sprawdzony nie ma pekniec, podcisnia tez ok. Moze kto wie gdzie szukac przyczyny co to moze byc

Pozdrawiam, Andrzej



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2018 - 23:07

Moze kto wie gdzie szukac przyczyny co to moze byc

Przyczyna to właśnie brak próżni w układzie dolotowym, jak to wystąpiło po wymianie tej uszczelki to kolektor ssący był odkręcany i może źle został założony (uszczelki) lub też któryś z przewodów podciśnienia.


Użytkownik theo edytował ten post 24 listopad 2018 - 23:11


#3 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 09:50

sprawdzone kolektor byl kilka razy zakladany sukanie nieszczelnosci i nic



#4 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 10:22

Nie napisałeś czy awaria już była czy nastąpiła po tej wymianie uszczelki,    jeżeli kolektor wykluczasz to sprawdzaj drugi koniec przewodów podciśnienia, serwo, zawór odpowietrzający skrzyni korbowej pcv, tempomat o ile jest, zawór odpowietrzania zbiornika paliwa evap, chyba więcej nie ma tych przewodów.

Możesz też poprzytykać te wyjścia przy kolektorze i jeżeli ciągnie skądś powietrze to powinno też być to słyszalne

 

I jeszcze ten mapsensor czy podmieniany i połączenie ze sterownikiem silnika, czy sterownik widzi to podciśnienie.


Użytkownik theo edytował ten post 25 listopad 2018 - 10:30


#5 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 10:35

sterownik widzi podcisnienie napiecie na map sensor jest 4,9 zasilanie 5v ja zaktam pocisnienia to silnik bedzie chodzil?



#6 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 10:39

Do celów sprawdzania można zatykać po kolei, jeżeli praca się poprawi to tam może być nieszczelność

 

To 4,9 to z miernika czy testera?


Użytkownik theo edytował ten post 25 listopad 2018 - 10:40


#7 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 10:40

stalo sie to po wymianie uszczelki



#8 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:teodor
  • Skąd::nowy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 10:50

To bym prześledził dokładnie wszystkie czynności jakie były wykonywane ze sprawdzeniem przewodów do sterownika



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 13:23

4,9 to nie jest własciwe napiecie na wyjsciu czujnika i taki bład podaje komputer -ale nawet z uszkodzonym podcisnieniem auto nie bedzie gasło , szukaj usterki w sterowaniu biegu jalowego i samym silniku krokowym bo wyglada ze on nie pracuje i brak jest zwrotnej informacji z czujnika TPS przepustnicy o pozycji .



#10 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 17:51

jak to sprawdzic silnik krokowy?

odpinalem silnik krokowy silnik dalej chodzi. Ale pytanie drugie czemu odcina przy 3500obrßmin. po czyszceniu przepustnicy silnik odpala i nie gasnie ale kuleje nierowno chodzi. check zaswieca sie tylko podczas pracy silnika.



#11 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 19:04

parametry mam taki przepustnica w spoczynku 14,9% w pelni nacisniety gaz 74.5%

cisnienie w kolektorze 105 kPa nie zmienia sie ta warotosc ani na podczas pracy silnika(zmiana obrotow, zinmy cieply silnik ani po zgaszeniu. Po odpieci map sensora nic sie nie zmienia w pracy silnika. Map do wymiany czy mozna jakos go sprawdzic czy elektryka.Prosze o podpowiedzi



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 19:18

Do sprawdzenia wiązka od czujnika do sterownika silnika , jak jest przejście czujnik lub sterownik do wymiany trzeba sprawdzać a najlepiej podstawić drugi czujnik i vacuometr w celu sprawdzenia podciśnienia w układzie

#13 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 19:33

czyli reszta ok przepustnica? mierzylem miernikiem napiecie zasilania 5v nasa jast niedzy pinami 2i3 napiecie 4,9 mierzone na kablach. pin 2i3 na pracujacym silniku. Opornosc na pinach 1i3 kolo 6mohm, Rozumiem ze wszystko wskazuje na czujnik?



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 19:37

Ten czujnik między się oscyloskopem jak większość czujników - multimetr nie jest miarodajny

#15 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 19:41

ok i pytanie 2,4 l i 2.0 to ten sam czujnik??



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 20:01

Nie

#17 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 20:11

rozumiem ze to ten tylko czemu pisze ze do 2.4 wiele jest takich aukcjii.  https://www.ebay.de/...q4AAOSwevdaRfR-


Użytkownik boczek edytował ten post 25 listopad 2018 - 20:11


#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 22:08

 są rożne numery fabryczne i zakodowane parametry odczytu do sterownika - teoretycznie można podstawić ale to różne czujniki 



#19 boczek

boczek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  31 mar 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2018 - 22:18

ok a jakie powinno byc podcisnienie w kolektorze? czy ta wartosc sie powinna zmieniac wraz z obrotami?



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14764
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2018 - 07:27

zawsze ta wartość zmienia się z obrotami - możesz to zmierzyć miernikiem (nie będzie to dokładny pomiar) ale wystarczy do sprawdzenia czujnika - na tym pinie co masz 4,9V musi się zmieniać napięcie 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych