Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem z ABS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 JarekRv

JarekRv

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  16 sty 2019
  • Rok Produkcji:2000 2001
  • Silnik:2,0 b
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Horgenzell
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 luty 2019 - 22:15

Witam. Niestety pala sie kontrolki od ABS i TRAC OFF . Dzis auto bylo na diagnostyce i wyskoczyly bledy na interfejsie diagnostycznym - z tego co zauwazylem Mega Macs firmy Hella_- nr 11785 i 11792. W opisie ten pierwszy to w wolnym tlumaczeniu obwod elektryczny pompy ABS bledny, a ten drugi to - napiecie dostarczone do pompy za wysokie . Mechanik zalecil wymiane pomy ABS . Co robic?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 09:43

Podjedz na inny tester ktory poda normalne błędy - te są z kosmosu ,  a mechanik niech sie zastanowi nad sprawdzeniem problemow w układzie ABS a nie podaje z palca diagnozę , może jak sie zapozna z zasadą budowy i pracy pompy ABS ..... tester to tylko podpowiedż reszta to zdolnosć mechanika w zrozumieniu podpowiedzi .

 

proszę schemat ABS , kontrolka w rękę i do sprawdzania instalacji , a w pierwszej kolejności wymiana akumulatora na drugi i sprawdzenie napięcia ładowania , nie może być wyższe jak 14,8 V w zimie i nie niższe jak 10,5 V przy rozruchu w obu tych przypadkach pojawią sie błędy na ABS i może zostać wyłączony przez system .System jest zaprogramowany na błąd po przekroczeniu 16,5 V na zasilaniu i na spadek poniżej 9,5V .Dostałeś dużo informacji które powinien mieć mechanik zajmujący sie naprawą czy też diagnozą Twojego auta .

ps.czujników ABS halla nie wolno sprawdzać multimetrem , tylko możesz sprawdzić na kostce od instalacji czy dochodzi 12V do czujnika i czy drugi przewód ma przejście do sterownika ABS.

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 09 luty 2019 - 10:18


#3 JarekRv

JarekRv

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  16 sty 2019
  • Rok Produkcji:2000 2001
  • Silnik:2,0 b
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Horgenzell
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 11:51

Dzieki za szybka odpowiedz. Cos faktycznie moze byc z tym akumulatorem. Obecnie jest nowy, ale auto stalo okolo 5 lat bez ruchu. Akumulator ktory w nim byl nienadawal sie nawet do ladowania . Wskazywal okolo 9,5V. Po prostu umarl. Teraz wskazania sa ok. 

Pytanie - jesli spadlo napiecie ponizej 10,5V i system to zauwazyl to rozumiem ze samo zamontowanie nowego akumulatora w tej sytuacji nic nie da. Trzeba wykasowac te bledy jesli powstaly na wskutek spadku napiecia?

Czy mozna sprawdzic sam czujnik ABS i jak?Z tego co zrozumialem sprawdzam dojscie pradu na kosce oraz przejscie pradu pomiedzy kostka a sterownikiem ABS.

Co do sprawdzenia auta na innej diagnostyce to pozostaje mi tylko servis , a to jest kosmos cenowy. Tu niestety nie ma takiej ilosci warsztatow jak w Polsce , sa servisy firmowe i warsztaty sieciowe do zmiany kol i klockow hamulcowych :] . Na cala gmine w ktorej zyje jest tylko jeden warsztat w ktorym wlasnie bylem , a w miescie powiatowym :]  jest tylko servis Chryslera.Tu sie nie reperuje aut , tu sie czesi wymienia :glupek



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 11:59

nie mam możliwości innej sprawdzenia czujnika halla z abs w pt cruiserze jak - oscyloskop , reszta metod powoduje trwałe uszkodzenie czujnika (nieświadome ) , 80% procent mechaników lub elektryków którzy się nie chcąc się rozwijać nie zna tej zasad elektryki zostają na szkole z lat 80 a technika idzie do przodu .



#5 JarekRv

JarekRv

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  16 sty 2019
  • Rok Produkcji:2000 2001
  • Silnik:2,0 b
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Horgenzell
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 13:19

Podejrzewam ze nawet servis nie posiada takowego urzadzenia i zaproponuje wymiane wszystkich :] .

A jesli bledy sa wynikiem spadku napiecia to nalezy je wykasowac?

Mam jeszcze jedna sztuke pt cruisera, w ktorym ABS sie nie swieci ,wiec w ostatecznosi po sprawdzeniu wszystkiego pozostaje mi przekladka tych czujnikow - tak na chlopski rozum



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 14:01

każdy markowy tester i sprawdzenie parametrow w czasie rzeczywistym - gutmann też daje radę i wykasować błędy .



#7 JarekRv

JarekRv

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  16 sty 2019
  • Rok Produkcji:2000 2001
  • Silnik:2,0 b
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Horgenzell
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2019 - 15:46

czyli potrzebuje markowy tester . I nawet wiem gdzie go nabede :jupi


Użytkownik JarekRv edytował ten post 09 luty 2019 - 15:48






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych