Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

centralka działa problem z centralnym zamkiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 07:39

Witam Wszystkich

Stałem się szczęśliwym posiadaczem PT CRUISER "CZARNY"

Zawsze taki kolor i model mi się podobał. Tak sobie obiecałem jak będę na emeryturze to takiego sobie kupię.

No nic przejdę do sedna sprawy.

Jak wspomniałem w opisie profilu PT z 2001 silnik 1.6 PB+LPG.

Problem co prawda kiedyś był luksusem a teraz oczywisty dodatek i wygoda.

Zapewne się podniosą głosy "to już było" - oczywiście było ale nie rozwiązane

Mianowicie problem z Centralnym  zamkiem"

Działa pilot jeden i drugi centralka pika a zamki się nie zamykają.

Po naciśnięciu pilot "otwarcie" drzwi zaświeca się światło w kabinie. I odwrotnie po naciśnięciu blokady "gasną"

Podejrzewam któryś z siłowników w drzwiach.

Byłem u Pana od "otwierania awaryjnego drzwi"

Wszedł do kabiny i podłączył komputer swój i powiedział że wgrał nowy system do zapewne centralki.

Diagnoza system działa, problem jest podobno po stronie mechanicznej.

Prośba do Szanownego Forum, może jakieś propozycje.

Co prawda jak wspomniałem jest to luksus centralny zamek ale dlaczego ma nie działać jak jest.

Pozdrawiam i oczekuje pomocy.

 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 08:44

Gorszej bzdury nie czytałem - jak wgranie systemu do sterownika  centralnego zamka   .centralny to nie żaden luksus a podstawowe wyposażenie samochodu , do sprawdzenia bezpieczniki od zasilania centralki są 3 i każdy odpowiada za inna funkcję .

Podjedź do normalnego elektryka niech sprawdzi instalację i to wszystko - nie trafiłem  aby w pt były uszkodzone wszystkie zamkim , czasem wysiadał kierowcy lub pasażera ale zawsze pojedynczo  i usterka polegała na odbijaniu zamka lub samoczynnym otwieraniu ale siłownik nigdy sie nie spalił .

 

Sprawdź bezpieczniki nr 3  20A  i bezpiecznik nr 13  10A  , trzeci bezpiecznik jest po stacyjce i nie ma znaczenia na pracę siłowników  .....  za siłowniki odpowiada 20 A 

 

bezpieczniki masz w kabinie i pod maską  w kabinie tak jak pisałem 3 i 13 pod maską jest główny nr 10 40A ale jak on  by był uszkodzony nie było by świateł mijania/drogowych w aucie .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 marzec 2019 - 09:02


#3 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 10:39

Wszystkie bezpieczniki sprawne.

Po naciśnięciu pilota nadal tylko migacze migają i nic po za tym.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 10:47

;podszybie do zdjecia i sprawdzenie wyjscia z centralki ma dwa obwody oddzielny na drzwi kierowcy i drugi na pozostałe drzwi i bagażnik .

 

oraz jeszcze raz sprawdzenie czy zasilanie dochodzi do centralki , że jest na bezpiecznikach nie oznacza ze centralka jest zasilana ?

 

to juz ostatnia sprawa do sprawdzenia w aucie , centralka wyglada jak na załączonym zdjęciu 

 

 

Załączone pliki



#5 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 10:54

Witam 

Dziękuję za szybka odpowiedź.

Zaobserwowałem raczej usłyszałem.

Po naciśnięciu pilota słyszalne jest pikanie centralki w podszybiu.

Tak myślę, że nie ma napięcia na wyjściu z centralki na drzwi.



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:03

Odczep sie od pikania - nie masz na 100% zasilania na centralce lub ktoś celowo odciął kable wyjściowe 



#7 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 528
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:12

...a np. przełamane kable na wiązce w drzwiach mogą wpływać na działanie zamków?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:14

 Stefciu?  co w czterech drzwiach i klapie przełamały się przewody , jeszcze pt nie miałem aby w dwóch punktach jednocześnie była awaria 



#9 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 528
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:17

...myślałem, że uszkodzenie jednego punktu może wpływać jakoś na resztę.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:19

Tylko spaleniem bezpiecznika - a są ponoć wszystkie sprawne

#11 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:27

może jakiś link do demontażu podszybia?



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 11:33

to 5 minut roboty :

- wyszarpujesz przełącznik podnoszenia szyb od góry 

- odkręcasz dwie śruby od podszybia i jedną od panela 

- ściągasz pokrętla z regulatorów nawiewów i ściągasz panel jest tylko na spinkach 

- ściągasz obie osłony słupków są tylko na zatrzaskach - zaczynasz od góry

- ściągasz podszybie jest już tylko na zatrzaskach - ciągniesz do siebie 

 

i masz wszystko na wierzchu 

 

wyjścia przewodów na zamki :

pin 4 i pin 5    zamek drzwi kierowcy 

pin 4 i pin 6    pozostale zamki i klapa 

 

 

zasilanie glowne pin nr 3.   20A

drugie zasilanie pin nr 9     10A


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 marzec 2019 - 12:08


#13 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 12:50

wszyskie bezpieczniki wymienione na nowe.

Pozostaje tylko centralka



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 12:58

Nie słuchasz - czy masz na centralce napięcia na pinie 3 i pinie 9 oraz czy nie wychodzi sygnał na siłowniki na pinach 4 - 5/6

#15 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 13:21

wyciagnolem centralke cala



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 13:29

Mnie nie interesuje czy cała tylko czy ma zasilanie i sterowanie wychodzi

#17 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 528
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 13:41

wyciagnolem centralke cala


...a jak zamykasz zamek kluczem w drzwiach od kierowcy, to reszta siłowników się zamyka, czy nie?

#18 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 14:14

nie


jak sprawdzi te piny.

Wiem czym ale jak


zamykam kluczykiem.

drzwi zamykają się te z kluczyka


na żadnym pinie nie ma napięcia



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15555
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 14:15

Sprawdzasz kontrolka podając impulsy z pilota numery wyprowadzeń podałem pod które trzeba się wpiąć i na których sprawdzić czy jest napięcie względem masy

#20 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marzec 2019 - 15:18

Witam

Takie coś znalazłem w kabinie

- luźne kabelki pod kierownica po zdjęciu osłony 

- tylko jeden przekaźnik a podłączone są dwa gniazda do przekaźników.

Pozdrawiam 

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych