Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Przyśpieszanie - Hałas


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marzec 2019 - 17:16

Czołem!

 

Pewnie część z Was kojarzy mnie z grupy na Facebook'u, gdzie pokazałem swój ostatni zakup, a mianowicie Pitosław z 2001 roku za 2500 PLN. Silnik to 2.0 benzyna o mocy 141 koni mechanicznych. Wczoraj Pitek dostał nowe tarcze z przodu, nowy rozrząd, płyny eksploatacyjne, oleje oraz filtry, klocki hamulcowe oraz resztę pasków osprzętu. 

 

Dziś pojawił się pewien problem. Podczas jazdy w okolicy od 1,5 do 2,5 tysiąca obrotów przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu słychać rzegot jakby z lewej strony silnika. Na wyższych obrotach znika i potem podczas jazdy w ogóle nie występuje. Tylko i wyłącznie w tym przedziale obrotów i tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Jeśli przyspieszam równomiernie i równomiernie wciskam pedał gazu to dźwięk ten nie występuje. Co do lokalizacji, że lewa strona to nie mam pewności, ponieważ siedzę po tej stornie jako kierowca i może dlatego tak mi się wydaję.

 

Podczas wymiany tarcz i klocków poprosiłem o sprawdzenie łożysk i piast, więc to raczej nie to, poza tym gwałtowność dodawania gazu raczej nie miałby tutaj nic wspólnego.

 

Macie jakieś pomysły co to może być? Boję się, że to może być coś ze skrzynią lub sprzęgłem, ale ja się nie znam  ;(

 

Proszę o wszelkie rady.



#2 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6493
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 marzec 2019 - 17:25

Cześć!!!! (znamy się z fejsa ale nie powiem Ci kto jestem :haha)

Fajnie że dołączyłeś do nas ale zasady obowiązują wszystkich...

Zapraszamy tutaj!!!!!

 

https://ptclub.pl/in...ałogą-ptclubpl/



#3 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marzec 2019 - 17:28

Cześć!!!! (znamy się z fejsa ale nie powiem Ci kto jestem :haha)

Fajnie że dołączyłeś do nas ale zasady obowiązują wszystkich...

Zapraszamy tutaj!!!!!

 

https://ptclub.pl/in...ałogą-ptclubpl/

 

Zrobione!


Użytkownik 69monka edytował ten post 16 marzec 2019 - 17:28


#4 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marzec 2019 - 18:09

lewa półoś?



#5 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marzec 2019 - 18:14

lewa półoś?

 

A możliwe, że rzężenie występowałoby tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i tylko w określonym przedziale obrotów?



#6 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6493
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 marzec 2019 - 19:09

Rozumiem że ten rzegot występuje tylko podczas jazdy?

Gdy stoisz i zrobisz "przegazówkę" nie ma takiego odgłosu..??



#7 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marzec 2019 - 19:19

Rozumiem że ten rzegot występuje tylko podczas jazdy?

Gdy stoisz i zrobisz "przegazówkę" nie ma takiego odgłosu..??

 

Dokładnie. Gdy stoję i przegazuję auto, to odgłosu nie ma, silnik pracuje normalnie. Pojawia się tylko podczas jazdy w opisanych przeze mnie warunkach. 



#8 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7999
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marzec 2019 - 19:25

Prawdopodobnie przegub wewnętrzny się kończy.

#9 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marzec 2019 - 19:28

Prawdopodobnie przegub wewnętrzny się kończy.

 

A czy przy tej dolegliwości nie powinno być słychać strzelania/stukania? U mnie to jest dźwięk jak byś wziął dwie kartki papieru ściernego i ostrymi stronami pocierał je o siebie. 



#10 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 7999
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marzec 2019 - 19:31

Pozostaje kanał i badanie organoleptyczne.Ale możesz zerknąć pod auto czy osłony gumowe przegunów są całe.Żeby nie było,to są tylko moje domysły i mogę się mylić.

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marzec 2019 - 08:23

A czy przy tej dolegliwości nie powinno być słychać strzelania/stukania? U mnie to jest dźwięk jak byś wziął dwie kartki papieru ściernego i ostrymi stronami pocierał je o siebie. 

Opisujesz naturalny dźwięk skrzyni biegów w pitosławie z silnikiem benzynowym. Trochę słabszy tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej (pewnie już nieoryginalnej) powoduje przeniesienie drgań skrętnych wału korbowego na koła skrzyni biegów bez tłumienia (sprężyny tłumika kompletnie ściśnięte). Ten rechot ma każdy pitek nie tylko z silnikiem 2.0, choć tutaj jest bardzo mocno słyszalny. Sprawdź olej skrzyni czy jest, sprawdź, czy jest to atf+4 Mopara i zacznij się do dźwięku przyzwyczajać. więcej gazu i nie duś silnika - to 16 zaworów z dupnie rozłożonym momentem i wysokie obroty są wskazane. Ekonomiki żadnej nie będzie, nawet przy głaskaniu pedału gazu. Albo jedziemy, albo stoimy. Pewnie za chwilę wybuchnie dyskusja na temat tego oleju w skrzyni - że źródła podają inny olej. Dla tego rocznika inny, a już dwa lata później dla tej samej (dokładnie) skrzyni biegów  atf+4. Tak więc sprawa oleju jest jasna. 



#12 Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*

Bezimienny Gość.monkaoficjalnie_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 marzec 2019 - 18:36

Opisujesz naturalny dźwięk skrzyni biegów w pitosławie z silnikiem benzynowym. Trochę słabszy tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgłowej (pewnie już nieoryginalnej) powoduje przeniesienie drgań skrętnych wału korbowego na koła skrzyni biegów bez tłumienia (sprężyny tłumika kompletnie ściśnięte). Ten rechot ma każdy pitek nie tylko z silnikiem 2.0, choć tutaj jest bardzo mocno słyszalny. Sprawdź olej skrzyni czy jest, sprawdź, czy jest to atf+4 Mopara i zacznij się do dźwięku przyzwyczajać. więcej gazu i nie duś silnika - to 16 zaworów z dupnie rozłożonym momentem i wysokie obroty są wskazane. Ekonomiki żadnej nie będzie, nawet przy głaskaniu pedału gazu. Albo jedziemy, albo stoimy. Pewnie za chwilę wybuchnie dyskusja na temat tego oleju w skrzyni - że źródła podają inny olej. Dla tego rocznika inny, a już dwa lata później dla tej samej (dokładnie) skrzyni biegów  atf+4. Tak więc sprawa oleju jest jasna. 

 

Bardzo Ci dziękuję za obszerną odpowiedź. Jutro pojadę sprawdzić ten olej.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych