Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Nierówna praca silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:05

WITAM PONOWNIE!

Jak w temacie wydaje mi sie że silnik nierówno pracuje na benzynie i gazie(na biegu jałowym),ale obroty trzyma między 800-1000.Wskazówka faluje minimalnie.

Poza tym jeżdzi normalnie-czy tak musi być?



#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:30

Wyłącz nawiew wewnątrz i sprawdź, czy tak samo nierówno chodzi. 



#3 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:33

Wyłącz nawiew wewnątrz i sprawdź, czy tak samo nierówno chodzi. 

nawiew jest wyłączony



#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:36

jak nierówno - szarpie silnikiem jakby wypadały zapłony, czy przyspiesza i zwalnia?



#5 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:44

jak nierówno - szarpie silnikiem jakby wypadały zapłony, czy przyspiesza i zwalnia?

to się dzieje na biegu jałowym tak jakby nie dopalał na jednym cylindrze(świece wymienione miesiąc temu) ale go nie szarpie



#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:49

Oglądałeś fajki przewodów od wewnątrtz i zewnętrzne izolatory świec starych? Czy przed wymiana świec też tak było? Czy przy przyspieszaniu od 20 w górę na trzecim biegu czujesz wypadanie cylindrów, poszarpywanie silnikiem?



#7 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:51

Oglądałeś fajki przewodów od wewnątrtz i zewnętrzne izolatory świec starych? Czy przed wymiana świec też tak było? Czy przy przyspieszaniu od 20 w górę na trzecim biegu czujesz wypadanie cylindrów, poszarpywanie silnikiem?

Nie.Zauważyłem to dzisiaj wcześniej było normalnie.



#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 18:59

Nie na wszystkie pytania? Jeśli tak to radziłbym sprawdzić stan przewodów zapłonowych, czy wewnątrz fajek nie widać śladów po przebiciach. Sprawdź stan odmy - to rurka łącząca pokrywę zaworów z kolektorem ssącym za przepustnicą - nie może być popękana, zagięta, nieszczelna, miękka - wtedy sama się zaciska i powoduje zwiększone zużycie oleju oraz zmienne obroty silnika. Stan zawalenia kopciem i nagarem korpusu przepustnicy i zaworu biegu jałowego (silnika krokowego) oraz czy któreś z podciśnień w czasie wymiany świec nie zrobiło się nieszczelne lub pękło. Trochę wylewniej odpowiadaj na pytania - pamiętaj, że to Ty jesteś teraz moim uchem i okiem, a jak już kiedyś gdzieś pisałem, bez macanka kiepsko się naprawia. Pozdrawiam


  • midelharnis i pitkowechucherko lubią to

#9 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2019 - 19:14

Nie na wszystkie pytania? Jeśli tak to radziłbym sprawdzić stan przewodów zapłonowych, czy wewnątrz fajek nie widać śladów po przebiciach. Sprawdź stan odmy - to rurka łącząca pokrywę zaworów z kolektorem ssącym za przepustnicą - nie może być popękana, zagięta, nieszczelna, miękka - wtedy sama się zaciska i powoduje zwiększone zużycie oleju oraz zmienne obroty silnika. Stan zawalenia kopciem i nagarem korpusu przepustnicy i zaworu biegu jałowego (silnika krokowego) oraz czy któreś z podciśnień w czasie wymiany świec nie zrobiło się nieszczelne lub pękło. Trochę wylewniej odpowiadaj na pytania - pamiętaj, że to Ty jesteś teraz moim uchem i okiem, a jak już kiedyś gdzieś pisałem, bez macanka kiepsko się naprawia. Pozdrawiam

ok.dzięki



#10 Bezimienny Gość.deutsch3_*

Bezimienny Gość.deutsch3_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 kwiecień 2019 - 19:39

Faktycznie wylewna odpowiedź :-D

#11 Bezimienny Gość.SIEMANOPT_*

Bezimienny Gość.SIEMANOPT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 kwiecień 2019 - 22:00

Część.wymień świece na NGK i kable zapłonowe na Mopar . Będzie śmigła jak nowy

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2019 - 00:08

Część.wymień świece na NGK i kable zapłonowe na Mopar . Będzie śmigła jak nowy

 

 

Nie wiem skąd ta pewność - jeśli przewody są uszkodzone to owszem, będzie śmigał jak nowy. Jeśli jednak są dobre, to będzie tak jak było czyli do dupa. Trzeba sprawdzić i podejmować racjonalne kroki - inaczej koszty bolą i prowadzą raczej do pogarszania stanu pacjenta niż do poprawy. Świece NGK nigdy nie były fabrycznie dedykowane do tego rocznika i silnika. Jeśli piszesz - wymień świece na NGK, to podaj na jakie - zawsze będą to odpowiedniki oryginału Championa (RE14MCC5)  i tylko odpowiedniki. Pozdrawiam


Użytkownik maxym72 edytował ten post 06 kwiecień 2019 - 00:17


#13 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2019 - 15:08

Faktycznie wylewna odpowiedź :-D

Nie wiem w czym problem. Odpowiedziałem  krótko. Mam się rozpisywac  jak w jakimś romansie.



#14 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4957
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2019 - 18:38

Tak jest Ponczi, krótko i na temat, tak trzymaj.



#15 daniello444

daniello444

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  04 cze 2023

Napisano 04 czerwiec 2023 - 18:09

Panie maxym72 mam pytanie u mnie tak się dzieje jak włączę nawiew w kabinie?

Wysłane z mojego moto g(60) przy użyciu Tapatalka





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych