Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Brak mocy, nie daje błędów na komputerze - 2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 micbaj

micbaj

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  23 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2019 - 12:04

Cześć wszystkim!

 

Do tej pory przeglądałem to forum anonimowo w poszukiwaniu odpowiedzi na podstawowe pytania związane z moim PT Cruiserem. Nadszedł jednak czas, że muszę się zwrócić do Was z prośbą o radę, bo PT odmawia współpracy i nie wiadomo dlaczego. A był już w dwóch warsztatach (w tym warszawskie ASO) i wszyscy mechanicy rozkładają ręce.

 

Co się stało?

PT chodził ładnie i sprawnie, nie dawał też żadnych objawów nadchodzącej awarii. Pewnego dnia, po odpaleniu i przejechaniu około 100 metrów zaczął wydawać skądś dźwięk tarcia - jakby coś przyczepiło się do opony, bądź tarczy hamulcowej. Chciałem zjechać na bok i to sprawdzić ale po kolejnych 100 metrach hałas narósł, a silnik zaczął rzucać autem, jakby miał zaraz wyskoczyć zza pokrywy. PT stracił kompletnie zdolność ruszania z miejsca - naciśnięcie gazu zwiększało obroty ale auto stało niewzruszone. Jednocześnie wzrost obrotów powodował uwalnianie dużej chmury czarnych spalin. PT został zabrany lawetą do warsztatu.

 

Diagnostyka

Opiszę w skrócie efekty obu warsztatów. Na początku wykręcono wtryskiwacze paliwa i wysłano je do diagnostyki. Z opinii wynikało, że nie są może pierwszej świeżości, natomiast nie powinny powodować żadnych awarii. Wtryskiwacze zostały wmontowane spowrotem i razem z nimi ustąpiłą część usterki - silnik zaczął pracować równo, jednak nie miał mocy, a PT nie był w stanie z bezruchu podjechać nawet na próg zwalniający.

 

Sprawdzony został pasek rozrządu, zregenerowano napinacz paska, podmieniono przewód intercooler-turbina na nowy zamiennik (stary był pęknięty). W tym momencie komputer diagnostyczny Chryslera nie wskazywał żadnych błędów. Silnik podpięto pod komputer Bosha, co dało ten sam efekt - zero błędów. Auto zostało przekazane do ASO.

 

Tam wykonano ponownie diagnostykę komputerową silnika (brak błędów), a potem ponownie podmieniono przewód intercooler-turbina na część oryginalną (zamiennik był źle spasowany i przepuszczał powietrze). W międzyczasie, przy okazji, podmieniono urwaną świecę żarową. Moc PT Cruisera skoczyła, natomiast w dalszym ciągu nie rozwiązało to problemu.

 

Warsztat zdecydował się, ze względu na brak efektów przy zastosowaniu komputerów, na diagnostykękrok po kroku. Zrobiono:

- diagnostykę komputerową samej turbiny (wymontowano ją i wysłano do jakiegoś dedykowanego punktu, który się tym zajmuje),

- wymieniono komputer PCM na inny używany,

- zdemontowano kolektor ssący i sprawdzono przepustnice,

- sprawdzono korekcję wtryskiwaczy: 1. +2.68, 2. +1.58, 3. -1.95, 4. -2.27,

- wykonano pomiar kompresji silnika: 1. 242 RPM, 2. 242 RPM, 3. 245 RPM, 4. 244 RPM.,

- wymieniono solenoid turbiny.

 

Mechanicy nie znaleźli przyczyny awarii i nie wiedzą gdzie jej szukać. Ze względu na znacznie rosnące koszta i brak koncepcji na naprawę, zabrałem auto i dojechałem nim pod dom. Jeździł nieco lepiej, rozgrzany silnik nawet pomagał, jednak nadal rozpędzenie siędo 30km/h zajmuje 30 sekund. Po podróży uznałem, że może warto poszukać błędów w komputerze za pomocą kluczyka. Dostałem takie (w kolejności jak były wyświetlane):

- P1652

- P0500

- P1685 (ten pojawiał się około raz na trzy próby).

 

Konkluzja

Nikt nie wie o co chodzi z tym PT Cruiserem. I dlatego też piszę na forum - pomysł na sprzedaż jako uszkodzonego kwitnie ale chciałbym dać mu jeszcze jedną szansę i spróbować naprawić, jednak szukanie na oślep nie wydaje się dobrą metodą. Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i byłby w stanie podpowiedzieć, gdzie szukać awarii?

 

Z pozdrowieniami :)



#2 Yodarek

Yodarek

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 6211
  • Dołączył:  13 lis 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 3.0 V6
  • Imię:Darek
  • Skąd::Świdwin
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 kwiecień 2019 - 12:22

https://ptclub.pl/in...witamy/page-548


https://ptclub.pl/in...h&fromMainBar=1



#3 micbaj

micbaj

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  23 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2019 - 13:07

Już nadrobiłem braki w oficjalnym przywitaniu, pisałem post na szybko z pracy i ominąłem tę sekcję :)

 

Co do wyszukiwarki, przeglądałem tematy, natomiast nie znalazłem analogicznego problemu. Silnik chodzi równo, spadek mocy jest ogólny, na pełnym zakresie obrotów i prędkości, nie ma błędów związanych z silnikiem i nie świeci się żadna kontrolka. Zupełnie jakby problem nie istniał, choć jest i utrudnia życie. Znalazłem co prawda to:

https://ptclub.pl/in...cy&fromsearch=1

ale czy ASO pominęłoby podłączenie przewodów? Dodatkowo, jeżeli dobrze rozumiem z tematu, to wastegate znajduje się w turbinie, więc jej niezależna diagnostyka wykazałaby problem?

 

Jeżeli chodzi o mechanikę, to jestem niestety zielony w temacie, więc jeśli źle kombinuję to proszę o nakierowanie :)



#4 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 2475
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::PL
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2019 - 13:20

W crd najczęstszym powodem braku mocy jest pęknięty wąż dolotowy do kolektora ssącego, lub pęknięty sam kolektor.

Poczekaj na opinię naszych doktorów.



#5 Perkoz

Perkoz

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 100
  • Dołączył:  11 sty 2019
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Chybie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2019 - 18:18

Ja tam się nie znam,ale z opisu  to jakby dwumasa poleciała,skoro motor dziala ale auto jechać nie chce....choć ten czarny dym to raczej to,o czym Andrzej pisze..,tą usterkę miałem i po wymianie łącznika i rur zniknęła..

Ale to tylko moje przypuszczenie



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15123
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 kwiecień 2019 - 21:24

Nie jest możliwe aby na komputerze w serwisie nie wyszły błedy które podajesz - jesli bedzie uszkodzony czujnik predkosci błąd p0500 pt nie bedzie jeżdził i będzie szarpał , komputer do podlączenia i sprawdzenie parametrów w czasie jazdy to podstawa .



#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6264
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2019 - 01:35

uwaga - serwisowy drb3 nie rozpoznaje wszystkich błędów. Nie wszystkie aso o tym wiedzą. Reset błędów drb spowoduje zniknięcie tych niewykrywanych - między innymi błąd solenoidu sterującego turbosprężarką i egru. Sam przez to kilkukrotnie zabrnąłem w ślepą uliczkę. Pozostaje metoda kluczykowa - jedyna słuszna w wypadku dziury oprogramowania testera fabrycznego. Nadaje się wtedy jedynie do kasowania błędów poprzez reset DTC bez odczytu. Martwią mnie tylko te dźwięki - od czego pochodziły?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych