Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Nieszczelność w układzie dolotowym

Nieszczelny dolotkolektor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2019 - 13:28

Siemka. Chcialem pokazać panowie i panie iż chałupniczo za pomocą słoika,grzałki z epapierosa owiniętej bawełną i zamoczoną w glicerynie, pompki od akwarium z zaworkiem do regulacji przepływu powietrza i zasilacza do grzałki można stworzyć generator dymu którym to można sprawdzić nieszczelności w dolocie.
https://m.youtube.co...h?v=kL10Qmql3q8
https://m.youtube.co...h?v=7ICsdMKtq5g
https://youtu.be/2pH7bjQx2hU
https://youtu.be/SmTLt-OhbVc

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 19 maj 2019 - 13:44

  • kade lubi to

#2 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7792
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 20 maj 2019 - 12:03

Pomysłowy Dobromir :-)



#3 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2019 - 12:55

Raczej młody duchem ale starej daty gdy nie było niczego i z niczego trzeba było zrobić coś.

#4 Bezimienny Gość.pit 2.0 krzyś_*

Bezimienny Gość.pit 2.0 krzyś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 maj 2019 - 19:31

 w jakim silniku to robisz i dlaczego ? 1.6 czy 2.0 zazwyczaj to nierówne,falujące obroty to nieszczelność dolotu i wężyków od sterowania podciśnieniem lub lpg,pomijam układ zasilania krok,przepustnica,dymem to sprawdzać??



#5 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2019 - 20:59

Miałem lewe powietrze i gaz ustawiony pod lewe powietrze. Czyli na bogato gazu więc i więcej pali i silnik dostaje po zaworach od złego ustawienia. Jakiś gazownik Janusz to ustawiał. Nie było słychać ssania ani jawnych uszkodzeń. A P0171 atakował. Dymem sprawdzisz dolot aż od filtra po blok. Sprawdzisz cały wydech czy szczelny jest. A jak byś się uparł i zadymił kabine to i zobaczysz gdzie Ci powietrze świszczy.

Użytkownik Byzoeu edytował ten post 21 maj 2019 - 21:00


#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 00:51

A nie mówiłem? 



#7 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 05:20

Ale tego sporadycznego załamania obrotów jeszcze nie opanowałem. Ale dojdę do tego.

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 18:50

Ale tego sporadycznego załamania obrotów jeszcze nie opanowałem. Ale dojdę do tego.

klima i wentylator



#9 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maj 2019 - 18:53

Niezależne od tych elementów. Nawiew cały czas na nogi a jak wentyl się włącza to tylko spadek obrotów i zaraz z powrotem.



#10 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2019 - 19:56

Dla potomnych pare fotek z wymiany uszczelek kolektora ssącego. Choć i tak czeka mnie jeszcze raz to samo bo jest popękany. Naszczęście nie mając wpływu na lewe powietrze ale mnie poprostu drażni świadomość jego uszkodzeń. Ale może u kogoś tak zamaskowane pęknięcia będą aż na wylot i tam może tkwić problem. Oczywiście nie obyło się bez strat bo rozsypała się blokada wtyczki wtrysku jak widać na foto.

Załączone pliki



#11 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2019 - 22:27

Panowie, będzie nowy kolektor ssący. Trzeba by na nowo osadzić wkrętki gazowe. Jak widać na foto nie są one jakoś mądrze zainstalowane. Mogę wstawić takie jak na foto i tu pytanie czy dopracować ich miejsce montażu a jeśli tak to czy ktoś ma dobre doświadczenie w tej kwestji w 1.6? I czy wkręcić je na silikon czerwony? A może dać taki cud techniki jak na pozostałych foto? A jeśli tak to czy ktoś tego już prubował?Kakie fi ma otwor na wtrysk a ile sam wtrysk ?

Załączone pliki



#12 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 maj 2019 - 08:59

Wszystko tylko nie silikon czerwony.. To wyznacznik druciarstwa w mechanice.

Wkrętki osadza się np na Poksipol



#13 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 maj 2019 - 10:09

Z poxi nie wiem czy to dobry wybór? Może lepiej kleje na bazie żywicy? Musiał bym pomierzyć odległości, średnice i dystanse to może dało by się zastosować te przejściówki pod wtryski z wlotem gazu. Pytanie czy po odsunięciu wtrysków nie będzie to miało wpływu na mapy i pracę silnika. W jakimś celu są one w tym miejscu i w takiej odległości.

#14 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 maj 2019 - 10:45

Poxipol jest właśnie klejem na bazie żywic epoksydowych. Z żadnymi dystansami nie kombinuj, możesz tym narobić więcej szkody niż pożytku. Dobrze zrobione wkrętki zrobią prawidłowo robotę



#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 maj 2019 - 23:48

Tylko kropla kleju do blokowania gwintów i po wszystkim. Mocny loctite klej anaerobowy. Nic więcej. 



#16 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2019 - 08:04

Tylko kropla kleju do blokowania gwintów i po wszystkim. Mocny loctite klej anaerobowy. Nic więcej. 

Też prawidłowo







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych