Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

BŁĄD PO 171


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#41 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2019 - 17:42

Sonda diagnostyczna to sonda za katalizatorem.
 

 

poprawka chopie - miedzy katalizatorami  w Pt sa dwa wkłady ceramiczne po 900gr i miedzy nimi jest montowana druga sonda .

90 % problem to zużyte katalizatory i problem z poprawną pracą sondy  lub nieszczelność w układzie dolotowym i wydechowym .



#42 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2019 - 18:41

 

 

poprawka chopie - miedzy katalizatorami  w Pt sa dwa wkłady ceramiczne po 900gr i miedzy nimi jest montowana druga sonda .

90 % problem to zużyte katalizatory i problem z poprawną pracą sondy  lub nieszczelność w układzie dolotowym i wydechowym .

 

WITAM!!!

Ale czy błąd PO171 może też dotyczyć właśnie katalizatora i tej drugiej sondy? Jeżeli też to jakie czynności diagnostyczne wykonać na sondzie i katalizatorze żeby wykluczyć awarię jednego z nich? Z tego co wcześniej pisaliśmy to będzie dotyczyć odczytu sondy pierwszej (Fuel System 1/1 lean).Mam dziwne przeczucie że ten rozrząd jest żle ustawiony i jest złe podawanana mieszanka?

POZDRAWIAM !


Użytkownik Ponczi edytował ten post 08 lipiec 2019 - 18:56


#43 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2019 - 20:22

poprawka chopie - miedzy katalizatorami  w Pt sa dwa wkłady ceramiczne po 900gr i miedzy nimi jest montowana druga sonda

 

Nieistotna uwaga, wiadomo o co chodzi, nieważne czy sonda jest po jednym wkładzie czy po dwóch, ważne że jest juz po katalizatorze (nawet jak fizycznie jest w środku jego). Chodziło o nazewnictwo i rolę sond 



#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2019 - 20:29

Bardzo istotna bo drugi człon kata często jest zapchany i sondy nie pracują poprawnie - ale za pewne Ty to wiesz

#45 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 lipiec 2019 - 07:55

W tym kontekscie chodzilo mi tylko o oznaczenie sond - pierwsza i druga, regulacyjna i diagnostyczna, przed i za katem.. Ale pewnie wiesz co miałem na mysli..



#46 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lipiec 2019 - 02:21

Wszyscy się rozpisujecie o zasadach działania, a po trzech sondach widać, że system i tak nie działa prawidłowo. Może warto się zastanowić nad podstawowym problemem - napięcie generowane przez sondę to zakres od 0-1v (w przypadku sondy 1voltowej) tak więc decydujący wpływ na odczyt mają wszelkie zakłócenia natury brak kontaktu lub zwiększona oporność połączeń. Sugerowałbym odłączenie przewodu wlutowanego w instalację samochodu, który łączy sygnał sondy ze sterownikiem instalacji gazowej - czasami sterowniki gazu są uszkodzone w sposób zakłócający odczyt sygnału sondy przez sterownik silnika. Radziłbym też oglądnięcie miejsca przyłączenia - czasami gazole zrobią to w sposób taki, że tną przewód i robią trójnik skręcony w zwojkę - bez lutowania, lub z zimnym lutem. Wszystkie te wpiny powinny być usunięte przed rozpoczęciem diagnostyki odczytu działania sondy lambda na benzynie. Napięcie 0-1v jest napięciem bardzo małym i każde zakłócenie oporności obwodu będzie stanowiło ogromny problem. Odłączyć, sprawdzić i wtedy polatać na benzynie. Dokąd nie zwalczysz problemu sondy na benzynie nie wbijaj się w regulację gazu. Nie rozkręcaj silnika - zacznij od usunięcia raka - czyli odłącz odczyt sondy przez sterownik gazowy i sprawdź obwód sygnału sondy lambda do sterownika silnika. Pozdrawiam

 

P.S. Ten mechanik zalecający zdejmować klemę za każdym razem jak pojawi się błąd na 5 minut (dlaczego na 5 minut, 15 minut, 30 minut - jakieś zaklęcia kazał wypowiadać? Mantrę masz szeptać w tym czasie?) i dalszą jazdę to ignorant.  No i po co aż 100 kilometrów? Na testerze widać to już na biegu jałowym na wygrzanym silniku - czy to w pitku, czy w vw, czy w pontiaku; czy w bentleyu, czy w innym ścierwie benzynowym.  Po każdym zdjęciu klemy  (odłączenie zasilania stałego sterownika silnika, a przez to reset pamięci wewnętrznej) sterownik silnika wraca z adaptacją krótkoterminową i długoterminową do stanu 0 i zaczyna budować mapę od nowa. Po co budować mapę i powtórnie ją kasować??? Jeśli sonda jest leniwa, to trzeba szukać dlaczego. Radziłbym wrócić do Twojej oryginalnej sondy lambda, aby mieć pewność w czasie szukania, że pracujesz na właściwej. Oczywiście, jeśli nie jest uszkodzona mechanicznie. Na ubogą mieszankę sprawdź ciśnienie paliwa - za niskie będzie powodowało zubożenie mieszanki - mapa też się rozjedzie i sonda będzie reagowała leniwie. Prawidłowe ciśnienie to 4 bary +- 0.4 bara. Problemy zaczynają się od 3 barów w dół.

 

 

Ponczi - jak nie zaczniesz robić tego co piszę, to do usranej śmierci będziesz wymieniał te Swoje sondy nie wiedząc nawet w czym tkwi problem. Na początek odłączcie wszystkie druty od gazowni podpięte pod górną sondę lambda, najlepiej z cała gazownią.Jak będzie ok na benzynie to znajdź normalnego gazownika, a nie czarodzieja naginającego czasoprzestrzeń do rzeczywistości. Pozdrawiam i aż nie chce mi się pisać - a nie mówiłem?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych