Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.4 nie odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ronnie

ronnie

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 18
  • Dołączył:  20 cze 2019
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 13:46

Prawdę mówiąc nie sądziłem, że tak szybko będę musiał Was prosić o radę szczególnie, że szczęśliwym posiadaczem PT stałem się dokładnie tydzień temu.

Zatem do rzeczy. Pacjent: 2.4, manual, bez gazu, cabrio.

Wczoraj po zatankowaniu 30 litrów paliwa nie mogłem go już odpalić spod dystrybutora.

Rozrusznik kręci. Iskra jest. Po psiknięciu plakiem w dolot zaskakuje na max. 5s i gaśnie (bez plaka nawet na moment nie zagada). Nie pali z pychu. Czuć benzynę przy rozruchu. Cewka sprawna (podmieniałem).

Bezpiecznik pompy OK. Przekaźnik „na oko” wygląda OK i cyka. Po kluczykowaniu i podłączeniu do kompa żadnych błędów. Szumu pompy specjalnie nie słychać.

Przed usterką samochód poszarpywał na niskich obrotach. Poza tym, żadnych negatywnych objawów.

Jadę dzisiaj kupić świece i przewody ale nie sądzę żeby ich wymiana pomogła. Co sugerujecie? Pompa? Coś innego?

Nie miałem jeszcze czasu żeby dokładnie przejrzeć forum natomiast wyniki w szukacje sugerują na początek wymianę kabli i świec, co niebawem zrobię.

 

P.S. garść dodatkowych informacji. Być może będą miały znaczenie - Przed zakupem długo stał, sporadycznie odpalany. Palił od strzału. W momencie zakupu, prawie pusty bak. Po zakupie zalałem 10l. do testów i po ponownym zapaleniu rezerwy dotankowałem 30l. Na stacji za pierwszym razem zapalił i po 2s. zgasł i już nie odpalił. W przeddzień ładowałem aku. Wyjmowałem podstawkę pod aku, rozpinałem białego grzybka w podstawce aku i przemywałem (nie wiem jak się fachowo nazywa). Zdejmowałem puszkę filtra. 


Użytkownik ronnie edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 14:25


#2 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6506
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 czerwiec 2019 - 14:40

Szumu pompy specjalnie nie słychać.

 

Może faktycznie pompa hmm



#3 Byzoeu

Byzoeu

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 241
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 15:44

Odepnij przewód paliwowy od listwy wtryskowej,wsadź do butelki 1.5l lub baniaka po wodzie 5L i przekręć zapłon bez odpalania i zobaczysz czy pompuje. Jak tak to problem tkwi gdzieś indziej a jak nie to od tego miejsca aż do baku trzeba przeryć. Od pompy przez ewentualny filtr itp oraz elektrycznie.

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 17:28

Podczas kręcenia rozrusznikiem dupnij półkilowym młotkiem gumowym w dno zbiornika mniej więcej na środku - jak odpali, to pompa do wymiany. Jak nie odpali to pewnie też. Pozdrawiam



#5 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8004
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 19:20

Podczas kręcenia rozrusznikiem dupnij półkilowym młotkiem gumowym w dno zbiornika mniej więcej na środku - jak odpali, to pompa do wymiany. Jak nie odpali to pewnie też. Pozdrawiam

Wychodzi na to,że młotek możesz sobie odpuścić ;) i od razu szukaj pompki.

#6 ronnie

ronnie

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 18
  • Dołączył:  20 cze 2019
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 20:19

dziękuje Wam w utwierdzeniu mnie w przekonaniu, że to raczej pompa. Zaraz zabieram na holu PT do warsztatu i jutro diagnoza. Rozumiem, że tzw. zespół zasilający jest rozbieralny i można wymienić samą pompę?



#7 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 477
  • Dołączył:  15 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 24 czerwiec 2019 - 20:36

Nie wiem jak u ciebie myślę że podobnie brak otworu od góry do wykręcenia pompki trzeba odkręcić zbiornik ewentualnie wyciąć podłogę pod siedzeniami

Załączone pliki


Użytkownik grzesiek.jk edytował ten post 24 czerwiec 2019 - 20:38


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 21:41

Kużwa - jaka trzoda , przecież ten zbiornik wyjmuje sie dobrze po co aż tak gwałcić podłogę 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 czerwiec 2019 - 07:49


#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2019 - 23:23

Kużwa - jaka trzoda , przecież ten zbiornik wyjmuje sie dobrze po co aż tak gwałcić podłogę 

 

Mnie też to ruszyło - w razie dachowania waha leje się do kabiny. Ludzie - zastanówcie się, czy lenistwo nie doprowadzi was kiedyś do śmierci, albo następnego posiadacza, bo przecież nikt nie powie nabywcy, że ma wydupconą dziurę w podłodze pod kanapą...... 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 czerwiec 2019 - 07:49


#10 ronnie

ronnie

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 18
  • Dołączył:  20 cze 2019
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwiec 2019 - 06:43

widziałem ten tutorial i od razu powiedziałem mechanikowi żeby mu do głowy nawet nie przyszło ciąć podłogę. Niby są samochody z klapką od wewnątrz żeby się dostać do pompy ale jest to rozwiązanie fabryczne a nie druciarstwo z lenistwa.



#11 ronnie

ronnie

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 18
  • Dołączył:  20 cze 2019
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2019 - 07:39

problem opanowany. Pompa była OK ale wiązka była do wymiany. Dziękuję za okazaną pomoc i życzę bezawaryjnej jazdy!!!







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych