Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


PT Cruiser 2.2 CRD 2006 ESP

#ESP #TCM #error

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Shenandoath_*

Bezimienny Gość.Shenandoath_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 październik 2019 - 17:48

Witam,

Mam problem z moim CRD 2.2 2006 rok.
Mam ciągle włączoną ikonkę check engine, a w trakcie jazdy zapala się kontrolka Elektronicznie Sterowanej Przepustnicy.
Szczegóły na filmie:
https://www.youtube....h?v=PIEyXMxghZY

Testy metodą kluczykową nie pokazują żadnego błędu:
https://www.youtube....h?v=8ttOvXTiWj0

Krótka jazda bez filtra powietrza, potem wymiana na nowy nie rozwiązały błędu - więc nie chodzi o zapchany filtr.

Co może być przyczyną?
Na piątym biegu mogę jechać maksymalnie tylko 120km/h, o wyprzedzaniu nie ma mowy (strasznie wolno się rozpędza).



#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2019 - 03:55

Masz polifta - metoda kluczykowa nie zadziała. Jakikolwiek błąd diagnostyczny silnika spowoduje takie objawy. Jeśli nie słyszysz żadnego syczenia przy dodawaniu gazu to nie unikniesz podpięcia pod czytnik błędów - inaczej ani rusz. Pozdrawiam.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2019 - 07:08

Test działa z kluczyka ,  tylko metoda wprowadzania inna - procedurę włącz /wyłącz musisz zacząć jak zgasną po pierwszym włączeniu kontrolki na liczniku .



#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2019 - 07:43

No i ja się czegoś w końcu nauczyłem - dzięki Andrzej. Działa - sprawdziłem. 



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2019 - 08:13

Cześć Maxiu - nie przesadzaj ..... ja przypadkiem do tego doszedłem , wcześniej mało poliftowych Pt przyjeżdżało teraz sytuacja się zmieniła

#6 Bezimienny Gość.Shenandoath_*

Bezimienny Gość.Shenandoath_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2019 - 09:09

W końcu udało się podpiąć pod komputer.
Kody błędów:
P0689
P0504
P0102
P0401
P2237
P2700 lub P2400 (nie mogę rozczytać się z kartki od mechanika)
P0299



#7 shaeyla

shaeyla

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 206
  • Dołączył:  29 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2000 / 2006
  • Silnik:2,0M / 1,6M
  • Imię:Marta i Wojciech
  • Skąd::lubuskie
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2019 - 13:16

To mechanik sprawdził a nic nie zrobił? Nie powiedział? Przepraszam, to co to za mechanik?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2019 - 13:54

To mechanik sprawdził a nic nie zrobił? Nie powiedział? Przepraszam, to co to za mechanik?

 

 

Może wniesiesz coś rzeczowego do tematu , zamiast podważania kompetencji mechanika ? .

 

 

Chwała mu za to że nie bierze  się za rzeczy o których nie ma zielonego pojęcia , tu potrzebny dobry elektryk/elektronik  z dostępem do schematów chryslera , wolnym czasem na grzebanie oraz dobrym komputerem . Naprawa skończy sie na uszkodzonej wiązce lub uszkodzonym modułem TIPM .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 grudzień 2019 - 13:54


#9 Bezimienny Gość.Shenandoath_*

Bezimienny Gość.Shenandoath_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2019 - 16:26

Może wniesiesz coś rzeczowego do tematu , zamiast podważania kompetencji mechanika ? .

 

 

Chwała mu za to że nie bierze  się za rzeczy o których nie ma zielonego pojęcia , tu potrzebny dobry elektryk/elektronik  z dostępem do schematów chryslera , wolnym czasem na grzebanie oraz dobrym komputerem . Naprawa skończy sie na uszkodzonej wiązce lub uszkodzonym modułem TIPM .

A mogę prosić o wyjaśnienia tych kodów? Bo nie rozumiem z tego nic.



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2019 - 16:48

P0102 - Przepływomierz

P0299 - Niskie ciśnienie doładowania 

P0401 EGR

P0504 czujnik stop

P0689 - Auto Shutdown Relay Control  - przekaźnik elektroniki pokładowej

P2400? P2700?

tego ostatniego błędu nie mam w rozpisce  , wyraźnie rysuje się problem z zasilaniem , zacznij od sprawdzenia bezpieczników w skrzynce obok kielicha pod maską - jesli wszystkie sprawne szukaj dobrego elektryka !!!

 

 



#11 shaeyla

shaeyla

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 206
  • Dołączył:  29 wrz 2018
  • Rok Produkcji:2000 / 2006
  • Silnik:2,0M / 1,6M
  • Imię:Marta i Wojciech
  • Skąd::lubuskie
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2019 - 18:34

Może wniesiesz coś rzeczowego do tematu , zamiast podważania kompetencji mechanika ? .

Spokojnie, po co od razu ta agresja. Zdziwiło mnie to po prostu. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam.

Z drugiej strony chylę czoło, że się nie brał jeśli nie wiedział co jest, a nie ściemniał i naciągał.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2019 - 18:40

Wojtku , zero agresji ... tylko trochę porządku w technicznym - polift to ciężkie auto do naprawy ze względu na TIPM , wielu dobrych elektryków sie poddaje przy naprawie .Przez szybkość i brak przemyślenia więcej można nabroić jak naprawić .

 

w tym modele wszystko co wyrzuca błędy jest elektroniczne i wymaga zasilania w przedlifcie było prościej tam sterowanie podciśnieniem .







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych