Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Spalony wiatrak, co się stało?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Mati2000tl_*

Bezimienny Gość.Mati2000tl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 grudzień 2019 - 17:24

Witam. Ostatnio Pitek dostał kompletną wymianę rozrządu z pompą wody i od tego czasu nie załącza się wentylator. Wiem że ma 2 biegi ale nie chodzi na żadnym, nawet przy włączeniu klimy nie słychać nic. Czy to możliwe że zdechł przez pompę wody? Słyszałem że często jeden z biegów nie chodzi ale nie spotkałem się z sytuacją że wiatrak nie załącza się w ogóle.  Zauważyłem że się przegrzewa dopiero niedawno w korku, wskazówka temperatury szła już do końca, kontrolka się zaświeciła zanim zdążyłem zjechać(akurat stałem na środku mostu, najgorsze możliwe miejsce). Chciałem się ratować klimą wtedy ale też się nie załączył(a chyba powinien) Czasem po wyłączeniu słychać że bulgocze płyn co jest objawem uszczelki pod głowicą, czy niedziałający wiatrak mógłby spowodować że powietrze dostało się do układu i powodowało bulgotanie? Kupiłem już nowy wentylator z obudową za niecałe 200zł ale martwi mnie to bulgotanie najbardziej, nie występuje zawsze ale ze 3 razy słyszałem. Pokazałem mechanikowi, mówi że na 90% uszczelka ale nie wydaje mi się żeby przy tak niskim przebiegu mogłaby paść uszczelka. Pitek 2.4 z usa, Polift w automacie, ma gaz



#2 grand 333

grand 333

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  15 lut 2015
  • Rok Produkcji:2008 polift
  • Silnik:2.2 CRD Manual
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Nowy Dwór Gd
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2020 - 09:18

uszczelka 1000% po głowicą :(planowanie głowicy + nowa uszczelka świeże płyny + nowy wentylator i jazda


Użytkownik grand 333 edytował ten post 01 styczeń 2020 - 09:24


#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2020 - 10:12

nie dopuszczalne jeździć automatem bez sprawnego wentylatora , zamordujesz silnik i skrzynię jednocześnie , wymiana wentylatora nie rozwiąże problemu bo nie tu jest problem w całości - zgniła wiązka na zasilaniu wentylatorów (+12V do przekaźników ). Niestety prawda taka że prawdziwy PT to tylko przedlift - później to już cuda-wianki , niedoróbki , multum awarii , gnijąca na potęgę blacharka problemy z elektroniką w modułach i wiele innych awarii nie poruszanych na forum , przewód będzie zgnity na wyłamaniu przy podłużnicy obok lampy reflektora : zderzak do zdjęcia aby naprawić .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 styczeń 2020 - 10:13


#4 Bezimienny Gość.Mati2000tl_*

Bezimienny Gość.Mati2000tl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 styczeń 2020 - 12:45

nie dopuszczalne jeździć automatem bez sprawnego wentylatora , zamordujesz silnik i skrzynię jednocześnie , wymiana wentylatora nie rozwiąże problemu bo nie tu jest problem w całości - zgniła wiązka na zasilaniu wentylatorów (+12V do przekaźników ). Niestety prawda taka że prawdziwy PT to tylko przedlift - później to już cuda-wianki , niedoróbki , multum awarii , gnijąca na potęgę blacharka problemy z elektroniką w modułach i wiele innych awarii nie poruszanych na forum , przewód będzie zgnity na wyłamaniu przy podłużnicy obok lampy reflektora : zderzak do zdjęcia aby naprawić .

Wiem, nie jeżdzę nim chwilowo, i tak czekałem na wentylator. Czyli wymiana przewodu powinna rozwiązać problem? A jak z tą uszczelką, możliwe że coś się z nią stało? Odkąd zauważyłem że się przegrzewa nie jeździłem, olej ma normalny kolor, nie widzę utraty mocy ani dymu. Chyba że to początek końca tej uszczelki...



#5 Bezimienny Gość.Mati2000tl_*

Bezimienny Gość.Mati2000tl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 styczeń 2020 - 18:08

nie dopuszczalne jeździć automatem bez sprawnego wentylatora , zamordujesz silnik i skrzynię jednocześnie , wymiana wentylatora nie rozwiąże problemu bo nie tu jest problem w całości - zgniła wiązka na zasilaniu wentylatorów (+12V do przekaźników ). Niestety prawda taka że prawdziwy PT to tylko przedlift - później to już cuda-wianki , niedoróbki , multum awarii , gnijąca na potęgę blacharka problemy z elektroniką w modułach i wiele innych awarii nie poruszanych na forum , przewód będzie zgnity na wyłamaniu przy podłużnicy obok lampy reflektora : zderzak do zdjęcia aby naprawić .

Dziękuję za pomoc. Wyciągnąłem wentylator i się okazało że silnik elektryczny się spalił, aż śmierdział, dobrze że kupiłem od razu cały wentylator. Dzisiaj wymieniłem i nie podejrzanego sie nie dzieje



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2020 - 18:12

Zrób zdjęcie silnika po rozebraniu - jeszcze nie spotkałem spalonego silnika wentylatora w Pt - a wymontowalem ich mnóstwo w karierze , owszem zużyte szczotki tak ale nic więcej .

#7 Bezimienny Gość.Mati2000tl_*

Bezimienny Gość.Mati2000tl_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 styczeń 2020 - 21:58

Kurde...już się go pozbyłem, u mechanika został. Nie pomyślałem żeby zrobić mu zdjęcie, ale też nie słyszałem żeby w tym aucie coś takiego się stało. Ale będę u tego mechanika jeszcze niedługo, Clio mojej mamy jedzie na wymianę hamulców z tyłu, jak nie wywali do tego czasu to pokażę







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych