Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Jak sprawdzić samochód przed zakupem?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Administratorka
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:37

Jak sprawdzić samochód przed zakupem?



Lista jest oczywiście bardzo długa, ale to nie zniechęci, mam nadzieję, od stosowania się przynajmniej do najważniejszych z jej punktów podczas oględzin samochodu przez zakupem. Wysiłek się opłaci - możemy uniknąć problemów, które sporo kosztują przez pierwsze dwa-trzy miesiące po zakupie!


1 Nadwozie

1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta
1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.


2 Podwozie

2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia.
2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód


3 Silnik

3.1 Test silnika benzynowego
3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów
3.2 Test silnika wysokoprężnego
3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu


4 Wnętrze

4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. W komorze silnika trzeba poszukać osuszacza – w „oczku” powinno być widać przepływ czynnika. Piana świadczy o zbyt niskim poziomie czynnika – do sprawdzenia i uzupełnienia w serwisie klimatyzacji. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.


5 Dokumenty

5.1 Dowód rejestracyjny:
5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
5.1.2 Termin ubezpieczenia
5.1.3 Termin badań
5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
5.2 Książka serwisowa
5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu

6 Jazda próbna

6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy


Na koniec chciałbym dodać, że nie wszystkie punkty muszą koniecznie dyskwalifikować auto. Równie dobrze wykryte usterki mogą nam pomóc w wynegocjowaniu niższej ceny, ale decyzja o "wadze" usterek i koszcie potencjalnej naprawy należy już oczywiście do Was - kupujących. Powodzenia!

Rafał Adamczak, radamczak@mud.pl

Ściągniete z:

http://www.klub.citr... ... php?id=290

#2 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 24 wrzesień 2008 - 20:35

Ja moge tylko dodac ze baaaardzo wazne jest sprawdzenie fabrycznych naklejek na kazdym elemencie karoserii na drzwiach są zazwyczaj naklejki odnosnie opon i inne o aucie , pod maską i na kielichach na masce od wewnątrz jesli nie ma naklejek tzn ze auto było bite. Jeszcze warto sprawdzic pasy bezwładnosciowe czy daty produkcji i kod auta zgadzają sie z VIN

#3 Przemo

Przemo

    Znawca Tematu

  • Administratorka
  • Posty: 1082
  • Dołączył:  28 sie 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Przemo
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 kwiecień 2009 - 08:42

http://motoryzacja.i... ... 266771,415
http://motoryzacja.i... ... 265366,415
http://motoryzacja.i... ... 261212,415
http://motoryzacja.i... ... we,1112666
http://motoryzacja.i... ... 189945,415
http://motoryzacja.i... ... 187673,415
http://motoryzacja.i... ... 207810,415
http://motoryzacja.i... ... 217034,415
http://motoryzacja.i... ... dow,954240
http://bezwypadkowe.net/f113/

#4 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 21 maj 2009 - 02:35

ja sprawdzalem w Plocku - telefon, a pozniej osobiscie - polecam :kciuki

#5 polaak

polaak

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 78
  • Dołączył:  20 sie 2009
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Kętrzyn
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 sierpień 2009 - 21:47

w Olsztynie też nie robią problemów. Pojechałem z dowodem rej (bo tylko własciciel ma prawo zajrzeć w historię) i dowiedziałem się kiedy wyszedł z taśmy, ile stał w salonie, kto go kupił, czy miał robione przeglądy, co było naprawiane, czy auto było naprawiane w serwisie po kolizji. Czyli wszystkie istotne informacje

#6 marcwolo

marcwolo

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 22
  • Dołączył:  07 sie 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:diesel
  • Imię:Marek

Napisano 28 sierpień 2009 - 16:13

Szcześciarze.
Ja byłem ze swoim w salonie po zakupie i mi powiedzieli, że skoro PT przyjechał z niemiec, to oni nie mają żadnych danych w systemie. Czy naprawdę polskie salony nie mają dostępu do bazy danych innych krajów?

#7 NoVy

NoVy

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1483
  • Dołączył:  04 gru 2008
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LTD
  • Imię:Bart
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 listopad 2009 - 08:31

Ciekawy tekst:
http://biznes.onet.p... ... rasa-detal

#8 Star Trek

Star Trek

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  19 mar 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0

Napisano 29 marzec 2010 - 20:37

Ja swój kupiłam tydzień temu, więc na świeżo moge opowiedziec jak - przynajmniej formalnie podeszłam do sprawy:
- znalazłam autko na allegro, obejrzałam profil sprzedajacego, umówiłam się z nim i spędziłam klka godzin na tel. Poprosiłam o skany dokumentów (sprowadzony z niemiec). sprawdziłam w google czy własciciel ujawniony w niemieckim brifie istnieje (był w książce tel jego adres). Potem umówiłam się w centrali chryslera na sprawdzenie historii na podstawie nr VIN i potwierdzenie faktow z brifa (mailem na adres wskazany na chrysler.pl w zakładce homologacje). Dla chryslera usługa jest gratis, dla mercedesa kosztuje 200 zł :)
- gdy centrala chryslera tel mi wszystko potwierdziła, dodatkowo informując że pojazd należał przez rok do daimler benz w zach niemczech i najpewniej był pojazdem jakiegoś funkcyjnego pracownika, umówiłam się z właścicielem który mi moje autko przywiózł na lawecie około 500 km - do serwisu w warszawie (założyłam że swój macierzysty może miec obeznany); zainwestowałam 500 zł w pełny przegląd w aut serwisie na Grochowskiej w Wa-wie, otrzymawszy na piśmie oświadczenie co do stanu (zadowalajace) - zawarłam umowę:)
- ubezpieczyłam pojad pamiętajac że musi to nastąpić najpóźniej w dacie rejestracji i ze ubezpieczenie działa dopiero po północy więc nie obejmuje dnia rejestracji jeśli się to zrobi tego samego dnia (kara w razie poztswania bez OC - do 3 dni wynosi 100 euro, do 15 dni - 500 euro - znam taki przypadek i wydusiłam to od agenta którzy to agenci przez 3 dni non stop do mnie wydzwaniali gdy zostawiłóam dane w necie)
- dziś zarejestrowałam pojazd - bez problemu. Nie miałam karty pojazdu bo własciciel jej tez nie posiadał, co mnie kosztowało dodatkowe 75 zł i będę ją mieć za ok 2 - tyg.

To tyle - pokrótce:)
Jeszcze skwapliwie przed zakupem właścicielowi napomknełam, ze jestem istotą pozostająca pod zainteresowaniem służb, więc wszelkie nieprawidłowści zostana natychmiast zbadane - gdyby było coś nie tak - toby chyba zrezygnował z tak ryzykowanej transakcji. Wiem tez że nieuczciwi sprzedawcy na samą propozycje jazdy do serwisu częśto rezygnują gdy coś jest nie tak :)

#9 ptwaw

ptwaw

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 852
  • Dołączył:  06 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT Turbo
  • Imię:Marcin

Napisano 29 marzec 2010 - 20:59

Star Trek, profesjonalnie podeszłas do temtu zakupu :kciuki życzę Ci bezawaryjnej jazdy i oby tematy typu "Awarie" nie dotyczyly twojego autka.

#10 tomasz100

tomasz100

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 182
  • Dołączył:  28 mar 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 i 2,2
  • Imię:tomasz

Napisano 29 marzec 2010 - 21:14

gratuluję profesjonalizmu , niestety moja żona po prostu znalazła na allegro i kupiła , całe szczęście że niedrogo . znalazłem kilka usterek ale usunięte i już spokojnie sobie śmiga :jupi

#11 Star Trek

Star Trek

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  19 mar 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0

Napisano 30 marzec 2010 - 17:32

wiecie - dwa tygodnie temu zdałam doniosły egzamin na prawko :) a w zasięgu nikt specjalnie nawet nie był wyposażony w ten dokument a co dopiero pojazd. Więc drogą dedukcji starałam się uniknąć pułapek. No i jeszcze - nim kazałam zaprowadzić pojazd do serwisu, sprawdziłam w miejscowym urzędzie komunikacyjnym jakich dokumentów wymagają - i skrupulatnie pilnowałam by sprzedający punkt po punkcie mi je wręczył - uniknęłam przykrej sytuacji odesłania z kwitkiem przy rejestracji, co jak widziałam przydarzyło się wielu innym interesantom

[ Dodano: 2010-03-30, 18:37 ]
dowiedziałam się też że od bodaj 12 lub 19 marca zmieiły się dość istotnie przepisy dot opłaty recyclingowej (a to dobre 500 zł) . Warszawski urząd stoi na stanowisku, ze zobowiązany do uiszczenia rzeczonej opłaty jest wprowadzajacy pojazd - co oznacza np przy sprowadzeniu ze ma to zrobić ten podmiot, który sprowadził pojazd z obcego kraju (a to dziś powszechna praktyka) i nie za bardzo można go w tym zastąpic już jako świeżo upieczony nabywca. osobiście uważam ze to bzdura, ale ... urząd ze swej pozycji ma rację. Jesli sprowadzający opłaty nie zapłacił (a ma nam wręczyć stosowny dokument !!!) to nie bardzo mamy do tego podstawę by to zrobić sami - pani pilnowała daty. Ostatecznie przymykała oko gdy ktoś płacił za tego sprowadzajacego i przynościł kwitek zapłaty na fundusz środowiska ... ale lepiej uniknąć takiej sytuacji i wydatku 500 zł i dopilnować by sprzedajacy nam ten dokument wręczył

#12 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12436
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marzec 2010 - 22:17

i dobrze ja nie mialem tez zadnych ceregieli oprocz tego ze na przegladzie pan diagnosta zamiast pt cruiser wpisal voyager no i dokumenty przyszly z gniezna do krakowa wiec nawet nie szedlem do urzedu tylko czekalem 1 dzien dluzej az prawidlowy dokument ze stacji diagnostycznej dotarl / a tak swoja droga to auta diagnosta mysle powtornie nie ogladal.../
to tak co by nie byl off albo bicie liczn.....ka

#13 aureljusz

aureljusz

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  01 paź 2009
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:brzęczy

Napisano 01 wrzesień 2010 - 16:47

Do sprawdzenia doszla juz kolejna sprawa - dotyczaca rowniez Polski a mianowicie samochody po powodziowe:

http://bezwypadkowy.... ... po-powodzi

#14 ygrek70

ygrek70

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 29
  • Dołączył:  18 sie 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4 T
  • Imię:Irek

Napisano 17 wrzesień 2010 - 12:43

Przy samochodach sprowadzanych ze stanów warto sprawdzić po VIN-e historię auta. Jeszcze niedawno można to było zrobić na http://bezwypadkowy.net/ ( ale był jakiś problem z serwerem , teraz widzę działa na nowo). Ja tak sprawdziłem poprzednie auto . Otrzymałem całą historię serwisową (system kontroli technicznej w USA) gdzie , kiedy , co robione w aucie , status prawny pojazdu , rejestracja systemowa , czy wycofany z ruchu , otrzymałem też fotki auta przed wyjazdem do europy. :pa

#15 Precjozka

Precjozka

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 907
  • Dołączył:  21 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Anna
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 listopad 2013 - 01:34

Ten temat zakonczyl sie w 2010?? Nie kupujemy? Dlaczego?

#16 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 listopad 2013 - 07:47

Ten temat zakonczyl sie w 2010?? Nie kupujemy? Dlaczego?

Bo już mamy kupione... :kawka

#17 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12436
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2013 - 16:00

podlosc ludzka nie zna granic... :miecio



#18 maro20

maro20

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 4260
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 listopad 2013 - 19:09

Mądre zdanie powiedziano: klient sam prosi sie o taki przebieg a rynek jak to rynek:musi sprostać zadaniu :lol

#19 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 23 listopad 2013 - 19:05

państwo, kupując używane 10-letnie auto nie liczmy na cud. nie malowane, bez wycieków, itp. to moje zdanie

#20 slawek_w

slawek_w

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  29 mar 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:slawek
  • Skąd::Tarnobrzeg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 marzec 2015 - 10:10

witam . ja  po swojego 2,0 jade w środe z mechanikem,mam nadzieje ze  go dokladnie wymaca, martwi mnie przebieg 130 tys  z 2002roku,dam znac jak wyszlo :kciuki


Użytkownik slawek_w edytował ten post 29 marzec 2015 - 10:11






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych