Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

[Opis] Jak usunąć automatyczne wł. AC przy nawiewie na sz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#41 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2009 - 17:10

Jeszcze musisz wyciągnąć 3 pokrętła od sterowania klimą i kierunkiem nawiewu. One są wsunięte, więc je tylko wyciągnij.
Sterownik szyb ma blokadę wtyczki, musisz najpierw wysunąć czerwoną blokadę.

#42 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2009 - 19:42

tak tak najpierw wyjac przyciski rowniez podwazajac np od dolu, ja od razu pomyslalem o wyjeciu srodkowej konsoli

#43 Bezimienny Gość.biki112_*

Bezimienny Gość.biki112_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2009 - 21:23

:dance Udało się wszystko zrobić tak jak pisaliście : i wszystko działa tak jak powinno . Włączam klimatyzacje na przednią szybę działa , włączam nawiew zimnego(ciepłego) powietrza na szybę i też działa, trzeba było wsadzić plastik by styki się nie zwierały tak jak opisywaliście.Tamtego pręta nie ruszałem bo on tylko zmieniał nawiew z zewnętrznego na cyrkulację wewnątrz(nie rozumiem jak ktoś wyjął ten pręcik,blaszkę jak to może rozłączyć klimę hmm ).W każdym razie ja zrobiłem tak jak opisaliście w punktach.Ile wam palił na mieście ? mi 8,6l na 100km i ciągle mnie wkurzało jak mi parowała szyba , jak włączałem nawiewna na szybe to działała klima no i wtedy było ok tylko te spalanie szok w poprzednim aucie wychodziło mi na mieście 6l no ale tamto to było co innego
TROCHĘ SIĘ ROZPISAŁEM :cwaniak .

#44 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 luty 2010 - 21:31

Pragne zaraportowac, ze w dniu wczorajszym wzialem wiertarke, wlozylem wiertlo i przewiercilem najnizsza blaszke (1 z 3) pod pokretlem heat / defrost. Wiercenie trwalo moze minute.

Klima sie nie wlacza. Moc samochodu przy nawiewie na szybe nie naruszona, swiatla mi nie flickaja (pozdrowienia dla Maxyma, gdziez on sie podziewa???).

Mysle, ze wiertlo jest sybsze niz wycinanki i precyzyjne wciskanie fragmentu pomiedzy styki. No ale co kto woli - niewazne dzialania a istotne rezultaty. Podobnie jak w informatyce, w PT jest wiele rozwiazan prowadzacych do tego samego rezultatu :)

#45 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 luty 2010 - 21:44

Marcel, ale zabieg tu opisywany jest nieinwazyjny, przy ewentualnej odsprzedazy mozna przywrocic stan fabryczny :)
Chociaz u mnie musze zweryfikowac swoja prace, bo zdaje mi sie, ze czasem mimo plastiku, klima sie zalacza podczas nadmuchu na szybe, jak krece pokretlem - jakby tam jednak sie cos obluzowalo. Ale zweryfikuje to przy okazji wiosennej odnowy Pitka.

A co do wplywu klimy na dzialanie auta - u mnie tylko wyczuwalny jest moment zalaczania sprezarki - ale jak pisal maxym - jest to wina zle napisanego sterownika silnika. Zadnych spadkow mocy auta nie stwierdzilem, ani mrugania swiatel, choc moze na te swiatla nie zwrocilem uwagi. Podobnie ze spalaniem - na trasie zero roznicy w spalaniu - ale co innego pewnie w miescie, bo czym nizsza predkosc, tym klima bardziej zwieksza spalanie. Przy 130km/h ten wplyw jest na granicy bledu, poza tym 2.2 crd ma taki zapas mocy, ze jakas tam sprezarusia mu nie grozna :)

#46 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 luty 2010 - 22:39

Stary. Jaka sprzedaz? JAKA SPRZEDAZ jak mnie Kredensa juz moj ojciec wyrywa no??! :-)

A jak ojciec zmieni zdanie, to Kredens zostanie jako maskotka w rodzinie.

Co do inwazyjnosci. Na upartego mozesz kupic caly ten panel na szrocie i wstawic w stanie przedinwazyjnym.

Ja tam widze we wszystkim w pozytyw. Nawet w tankowaniu 50 litrow paliwa za 200PLN. Zawsze to 200PLN w koszty dzialalnosci... :glupek

#47 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 23 luty 2010 - 08:38

Ja w ogóle nie czaje po co ten cały zabieg, mniej pali o ile ?? O 10l będzie mniej palił czy o 1, 2 litry panowie :-) Ale pomysł niezły ja nie ruszam tego tak ma być jak w oryginale i już.

#48 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 luty 2010 - 09:48

W jednym z watkow opisywalem motyw przygasania swiatel po wlaczeniu klimatyzacji. Swiatla przygasaja w momencie wzbudzania sie urzadzenia i nastepnie cyklicznie wystepuja kolejne przygasniecia. W dzien nie ma to znaczenia, ale ja duzo jezdze na trasie w nocy - i jest to irytujace. A znudzilo mi sie jezdzic z uchylona szyba zeby mi okno nie parowalo.

Drugi powod jest taki, ze klimatyzacja zabiera - nieznacznie ale jednak - troche mocy wygenerowanej przez silnik. W przypadku Opla Astry III bylo to az 7 koni mechanicznych odczuwalnych. Tu nie wiem ile to jest. Po wlaczeniu klimy mam wrazenie, ze auto robi sie ciut wolowate. Po wylaczeniu robi sie bardziej rzeskie.

I tyle. Najmniej w tym zabiegu chodzilo o redukcje zuzycia paliwa. Ja generalnie wlaczam klimatyzacje jak jest w lato sytuacja podbramkowa i nie da sie wytrzymac.

#49 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 23 luty 2010 - 09:57

A to że zabiera moc to wiem, ale nikt nie stwierdził ile tych "koniów" ucieka, no teraz na trasie sprawdzę jak to jest z AC i jak bez AC czy będę czół różnice w jeździe.

#50 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 luty 2010 - 10:13

Wuju Marcelu przygasanie świateł opisał gdzieś w swoim naukowo-mechanicznym wywodzie Mayster Maxym. Z tego co pamiętam, to jest to zjawisko normalne do któregoś tam rocznika. Jakiś bład oprogramowania zdaje się. Pogrzebię w postach to dam znać:)
Utrata mocy przy włączonej klimie...przy silniku 2,4 praktycznie niezauważalna. W Gacku (Hyundai) 1,3 mojej żonki, mocny spadek mocy jak sie klimuchę "zapuści". :kawka

#51 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 23 luty 2010 - 10:19

Jakoś nie zwracałem uwagi na to ale jak zrobie testy to napisze co i jak, a klime i tak mam do nabica albo do naprawy bo wydaje mi sie ze nie działa. A wiecie ile odczynnika powinno byc w układzie w Pitkach? I czy jak się klima załącza to slychać coś pod maską

#52 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 luty 2010 - 10:20

Paradyz juz mi oszczedz. Bylem z tym flickaniem wszedzie i zewszad mnie wyganiano, ze ten typ tak ma (TTTM). Diagnozy Maxyma w tej materii znam na pamiec :)

Pamietam, ze na bahnie w Reichu jak chcialem wyprzedzic samochod przede mna przy ponad 170 na liczniku to wylaczalem klimatyzacje (Astra miala 1.3 CDTI). Masakra...

#53 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 luty 2010 - 10:22

Maxym pisze:
Jest tzw. flasch na przeprogramowanie sterownika silnika, który likwiduje błyskanie lampami oraz podświetleniem wnętrza, sterownik silnika obsługuje funkcję regulatora napięcia w każdej wersji pt. Częstą przyczyna błyskania jest słaby lub cienkiej pojemności akumulator. Do tej pory (od 2001 roku) tylko dwa razy widziałem w pitku uszkodzony alternator, jeden po wypadku, drugi po podłączeniu odwrotnie klem akumulatora. W pt crd na alternatorze jest sprzęgło jednokierunkowe. Jeśli jest uszkodzone takze daje podobny objaw.

[ Dodano: 2009-01-19, 20:19 ]
P.S. Przeprogramowanie dotyczy tylko wersji CRD z roczników 2002-2003

[ Dodano: 2009-01-19, 20:23 ]
P>S Akumulatory żelowe stosowane w pt 2,2 crd nie znoszą całkowitego rozładowania. Naładowanie takiego akumulatora jest bardzo trudne, albo udaje się tylko w 50 % nawet przy użyciu specjalnego prostownika do akumulatorów żelowych. Wiem, że to duży wydatek (500-900 zł) ale po takim epizodzie jak rozładowanie akumulatora do zera od razu radzę zmienić na nowy. Niwestety inne w pozycji leżącej nie pracują.

Dla tych co nie wiedzieli:))
A w ogóle to warto sobie polukać w stare posty w dziale techniczne. Ile tam wiedzy. Nomos jest tez niezła informacja o braniu oleju. W silniku 2,0 widać to normlany objaw raczej.

#54 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 23 luty 2010 - 10:23

1,3 170 km/h i jeszcze wyprzedzaleś :o gdzie bo nie widze ??

#55 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 luty 2010 - 10:29

nie rob offtopu...

ps.: poszedl 205km/h i w tym momencie pedal lezal juz na podlodze (czulem opor dywanu). Astra III z silnikiem 1.3 CDTI miala sporo wad, ale tez i 6 biegow do przodu :)

#56 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 luty 2010 - 10:32

nie rób offaa :lol

#57 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 luty 2010 - 10:37

nie rób offaa :lol


Ja robie offa? JA ROBIE OFFA?

ps.: jak kiedys bylem piekny, glupi, mlody i bez zobowiazan, to przejechalem z Warszawy do Wroclawia w rowno 3,5 godziny. Co prawda byla sobota.
Samochod to byl Opel Vivaro 1.9 (wygooglajta sobie). Odciecie paliwa mial zalozone przy 155km/h.

ps2.: byyyyylem w ASO i blagalem o przeprogramowanie softu. pogonili mnie mowiac, ze nie maja. ze generalnie do Kredensa nie ma. Chcialem tez wymieniac alterantor na mocniejszy, ale Maxym odradzal bo moze byc roznica w sofcie komputera vs. inny altek. Jak mialem poliftowca prosto z salonu to tez flickalo. TTTM

#58 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13774
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 luty 2010 - 11:32

w - okolo - temacie otoz:
nawiew na przednia szybe pokretlo na granicy niebieskiego i czerwonego czyli w polowie na zewnatrz temperatura 0 stopni i poczulem zapach jakis inny taki lekko wilgotny jak nie wyplukana sciereczka........
czy trzeba czyscic klimatyzacje czy wymienic filtr weglowy a moze cos bardziej innego?

tak sobie mysle ze pawel bedzie wiedzial...... hmm

#59 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 23 luty 2010 - 12:03

miecio, wymien jak najszybciej filtr kabinowy (cena ok.80-100 PLN).
Jezeli to nie pomoze, to trzeba oczyscic i odgrzybic wymiennik w kabinie (pod schowkiem, przed pasazerem).

#60 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 23 luty 2010 - 13:49

szukam i znaleśc nie moge gdzie ten filtr kabinowy jest widziałem gdzies na forum :(





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych