Witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po nagrzaniu się Pitika słychać (tylko przy nierownej nawierzchi) piski z okolicy podłogi. Jak samochód jest w miarę zimny cisza jed idealna (oprócz miłego pomruku silnika) potem praktycznie przy minimalnych nierównościach piszczy jakby ocierała się guma o plastik (wysoki ton) lub coś wtym stylu. zawieszenie było sparawdzane (wymieniane klocki, tarcze caly przegląd w ASO -Vip auto). Piski te były praktycznie zawsze. Smarowałem wszystkie zamki, mocowania kanapy itd. Ostatnio nawet jeździłem z kumplem z tyłu na kanapie żeby zidentyfikować źródło zła:). Ciężko było stwierdzić czy to z tyłu czy z przodu, ale wszystko wskazuje na to że może to być pod podłogą. Nie zaglądałem jeszcze pod podwozie na kanale ale podejrzewam jakieś mocowanie tłumika (rury - i na logikę po nagrzaniu mogłoby coś takiego się dziac..)
Macie podobne doświadczenia, co sugerujecie?
pozdrawiam
Rob, Wawa 2.0 touring, automat
piski
Started By
Bezimienny Gość.RobertG_*
, 18 cze 2010 20:24
3 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.RobertG_*
Napisano 18 czerwiec 2010 - 20:24
#2
Napisano 18 czerwiec 2010 - 21:56
hm, zawsze takie dziadostwo jest najtrudniej zlokalizowac Mi kiedys w escorcie cos stukalo i po pol roku odkrylem, ze to linka recznego walila o tlumik.
Mialem tez i inny stuk zawsze jak zdejmowalem noge z gazu hamujac silnikiem - cos nawalalo pod podloga. Nikt nigdy tego nie zdiagnozowal, dopoki escort nie zostal rozbity.
Jesli piszczy po nagrzaniu, to szukaj przyczyny w okolicy elementow, ktore sie nagrzewaja - tj. tlumik np.
Proponuje po rozgrzaniu auta w trasie wjechac na kanal i nim pobujac / pouginac.
Mialem tez i inny stuk zawsze jak zdejmowalem noge z gazu hamujac silnikiem - cos nawalalo pod podloga. Nikt nigdy tego nie zdiagnozowal, dopoki escort nie zostal rozbity.
Jesli piszczy po nagrzaniu, to szukaj przyczyny w okolicy elementow, ktore sie nagrzewaja - tj. tlumik np.
Proponuje po rozgrzaniu auta w trasie wjechac na kanal i nim pobujac / pouginac.
#3 Bezimienny Gość.RobertG_*
Napisano 20 czerwiec 2010 - 14:14
Dzięki za cenne uwagi
Wczoraj byłem w warsztacie w tej sprawie..okazało się (na 99%) bo pisków do tej pory nie ma (ale jeszcze poczekam bo potrafią pojawić się po dłuższym nagrzaniu samochodu). Prawdopodobnie przyczyną był brak gumowej podkładki mocowania tylnego drążka od wahacza. Metal tarł o metal (opinia serwisanta)...zobaczymy
pozdrawiam
Robert
Wczoraj byłem w warsztacie w tej sprawie..okazało się (na 99%) bo pisków do tej pory nie ma (ale jeszcze poczekam bo potrafią pojawić się po dłuższym nagrzaniu samochodu). Prawdopodobnie przyczyną był brak gumowej podkładki mocowania tylnego drążka od wahacza. Metal tarł o metal (opinia serwisanta)...zobaczymy
pozdrawiam
Robert
#4
Napisano 20 czerwiec 2010 - 20:57
RobertG, oby to bylo to
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Piski w czasie jazdy |
Techniczny podstawowy | latan |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych