Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana uszczelki pod głowicą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 12:48

Witam :witam Mam taki mały kłopot. Chcem się zabrać za wymianę uszczelki pod głowicą, wydaje mi sie ze samo rozebranie i zdjęcie tej uszczelki nie będzie wieeelkim problemem. problem może powstać przy składaniu zpowrotem wszystkiego do kupy :lol jest pare pytań; 1. Z jaką siłą dociągać śruby głowicy i w jakiej kolejności? 2.jak ustawić potem rozrząd? 3. Czy i jak ustawiać zawory? I jeszcze pare innych pytań kture pewnie sie nasuną później :lol Jak ktokolwiek może jakoś podzielić się swoją wiedza w tym temacie byłbym bardzo wdzięczny :piwo z góry dzięki.

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 14:57

olo1980,
Powiem Ci szczerze, jeśli tego nigdy nie robiłeś, to daj lepiej zarobić komuś , kto się na tym zna. Ewentualna pomyłka z ustawieniem rozrządu może być bardziej kosztowna , niż zapłata za prace mechanika.
Ponadto mechanik sprawdzi głowicę, sprawdzi szczelność zaworów i powinien splanować głowicę.
Skoro chcesz uszczelkę wymienić, to nie robisz tego dla kaprysu, tylko dlatego, że coś się dzieje. Jeśli tak , to sama wymiana uszczelki , bez sprawdzenia głowicy, jest złym pomysłem.
Chyba że się mylę :cwaniak

#3 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 15:18

kolego olo radze ekserymentowac na mniej zaanwasowanym pojezdzie ,,, chociaz...takie moje zdanie zwlaszcza jesli tego nigdy nie robiles ja nie odradzam tylko radze sie zastanowic
adames pisze dobrze i sie nie myli

#4 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:02

dzięki za rade ale już się tym kiedyś zajmowałem z tym że to były ople :lol a w pt jest jednak silnik merca i stad moje pytania bo niebardzo wiem gdzie znaleśc odpowiednie informacje :lol mysle że sobie z tym poradze :diabelek dlatego najpierw zbieram info a potem robota jak sie uda to podziele sie przebiegiem prac :fota

[ Dodano: 2010-06-23, 17:06 ]
Hahahaha a o maluchach i dużych fiatach nie wspomne :dance tam jednak to było wszystko mniej skomplikowane :lol

#5 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:08

olo zle widze albo zle piszesz: -silnik merca to 2.2 crd ale mimo wszystko jest bardzo malo miejsca duzo klamotow t rzeba demontowac............a ty podobno masz 2,0 benzynke.......czy tak?
sluchaj innych a i tak zrobisz po swojemu

#6 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:18

tak 2.0 benzynka ale tez jest mercedesa z tego co mi wiadomo chyba że jestem w błędzie(nie ma ludzi nieomylnych :lol ) wiem że jest mało miejsca ale z tym sobie poradze bo jestem w stanie podnieść albo opuścić silnik. Najchętniej bym go oddał do warsztatu ale niestety finanse mi nie pozwalają, a po pracy mam troche czasu to się tym chcem zająć sam.

#7 tomek252

tomek252

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 200
  • Dołączył:  14 lip 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Limited
  • Imię:Tomek

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:23

Jak dobrze myl to 2.0 jest z neona, a co do reszty to zgadzam si z koleg adames

#8 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:32

Dzieki za odzew ale jak narazie to tylko jestem zniechęcany do wydaje mi się ciekawej aczkolwiek trudnej pracy. tomek252, mozesz mieć racje z tym że 2.0 jest od neona. dzieki może znajde coś jak to zrobić w neonie. Fajnie by było jak by ktoś podał jakieś konkretne informacje. Z góry wszystkim dziękuje.

#9 kurteczka_on

kurteczka_on

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 495
  • Dołączył:  05 sie 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0

Napisano 23 czerwiec 2010 - 16:51

Z tego co kiedyś wyczytałem. 2.0 benzyna to jest silnik Mitsubishi.

#10 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 17:02

O prosze ale numer :lol to w takim układzie mam kolejne pytanie nr.4.Kto zrobił silnik 2.0 DOHC 16V 104kW montowany w wersji europejskiej chrysler Pt Cruiser? hmm

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 18:13

olo1980,
Jeśli tak jak piszesz , już to robiłeś przy innych silnikach, to powinieneś znać zasady dokręcania głowicy, one nie zmieniają się. Zawsze chodzi o równomierne dokręcenie głowicy i odpowiednie "wyprasowanie" uszczelki, czyli dokręcamy głowicę zawsze od środka , na zewnątrz.
Napisz z jakiego powodu chcesz wymienić uszczelkę i czy masz dojście do kogoś, kto będzie mógł sprawdzić głowicę.
Ktoś niedawno zamieścił link , w którym były wszystkie techniczne sprawy, między innymi momenty dokręcenia wszystkich śrub, ale na razie nie udało mi się tego odszukać.

#12 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 18:39

Czyli tak jak myślałem od środka dawno tego nie robiłem więc warto sobie przypomnieć pewne rzeczy dlatego :-) chodzi mi jeszcze jakim momentem dociągać? a głowice to jeszcze nie szukałem nikogo. Uszczelkę wymieniam bo mi spaliny idą do płynu chłodzącego. najpierw myślałem ze to znowu korek ciśnieniowy bo wyrzucało płyn do zbiorniczka ale jednak nie (wymieniony na nowy) potem nawet pro forma wymieniłem termostat ale nic to nie dało. Robi mi się takie ciśnienie w układzie że nawet mi się pół roczna chłodnica rozszczelniła. Jeszcze wymieniam od razu pompę wody bo nie wymieniałem przy wymianie rozrządu. Pasek też czeka już do wymiany . I tak już będzie rozbebeszony :torba . Myślę że zacznę się grzebać w przyszłym tygodniu. dlatego na razie zbieram wszystkie możliwe informacje żeby babola nie zrobić. :lol dzięki. :piwo

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 19:03

olo1980,
Nie mam dokładnych danych , ale w silniku benzynowym śruby głowicy dokręcamy z siłą od 8,5 do 10,0 kGm. Ważne, żeby wszystkie śruby były dokręcone z jednakową siłą.
Dokręcamy oczywiście kluczem dynamometrycznym i na dwa - trzy razy , stopniowo zwiększając siłę dokręcania.
Z tego co ja pamiętam to dokręcamy od śrub środkowych i albo na krzyż, albo na "ślimaka" ( po okręgu) zależy według jakiej szkoły się wcześniej tego uczyliśmy.
Ma to na celu odpowiednie dokręcenie uszczelki, dokręcając od środka, uszczelka jest ściskana i ma którędy " uciec" na zewnątrz, gdybyśmy ją dokręcali od zewnątrz do środka, , to uszczelka nie mogłaby się odpowiednio rozprężyć .
Jeśli będziesz miał głowicę na wierzchu, a podejrzewasz , że spaliny się przedostawały do układu chłodzenia, to koniecznie daj specjaliście ta głowicę do sprawdzenia.
Czyli tak jak wcześniej pisałem , sprawdzić szczelność zaworów, można przy okazji wymienić uszczelniacze zaworów.
Dokładnie posprawdzać komorę spalania, czy nie jest przypadkiem głowica pęknięta.
Oraz koniecznie ją splanować.

#14 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 czerwiec 2010 - 19:49

Olo19080 jak widzę jesteś ze Szczecina, a w Szczecinie urzęduje nasz klubowy Mayster Maxym72 w razie potrzeby masz blisko pomoc:)

#15 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 20:33

Dzieki za przypomnienie i rady adames, rady są cenne :piwo paradyz, wiem juz pare razy korzystałem z usług naszego maystra ale niestety w domu bywam ostatnio bardzo rzadko i nie bardzo mam kiedy do Maxa podjechać. Tak po cichu to licze że maxym się jakos wypowie w tym temacie bo facet ma naprawde ogromna wiedze :piwo pozdro max adames, w pracy się śmiejemy że jest to klucz turbodymometryczny :lol jeszcze raz dzięki.

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 21:36

Jak najbardziej odradzam próbę wymiany uszczelki bez firmowych blokad , a jest ich kilka do poprawnie wykonanej usługi , załączam Ci zdjęcia z parametrami sił dokręcania śrub , kolejnością i potrzebnym blokadami.Jak wymieniałeś już uszczelkę pod głowica to orientujesz się :
- głowica do planowania
- zawory i gniazda do czyszczenia i dotarcia
- uszczelniacze na zaworach do wymiany
- ew.uszczelniacze na wałkach rozrządu

i przy okazji zawsze wymieniam
- pasek rozrządu
- rolki napinające (zależnie od stanu technicznego lub przebiegu silnika )

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
http://img411.images...00623055.th.jpg
http://img714.images...00623056.th.jpg
http://img717.images...00623057.th.jpg

#17 Krisu

Krisu

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 9
  • Dołączył:  21 mar 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,2 crd

Napisano 23 czerwiec 2010 - 21:44

dokręcamy w czterech krokach:
1. wszystkie śruby na 34 Nm
2. śruby 1-6 na 68Nm a śruby 7-10 na 49 Nm
3. powtarzamy krok nr 2
4. wszystkie śruby dokręcamy o 90 stopni
Śruby 1-6 to te w środku głowicy zaś 7-10 to te zewnętrzne
dokręcamy po ślimaku od środka
Wałki rozrządu dokęć M6 na 12 Nm a M8 na 28Nm i też od środka na zew.
a rozrząd to znak na kole wyd. na godz 3 zaś na ssącym na 9 muszą się zgrać do siebie a na kole wału korb. jest znak musi się pokryć ze znakiem na silniku delikatnie będzie po 12
najgorzej jest z rozrządem mało miejsca dalej to już idzie
sprawdź szczelność głowicy i zaworów splanuj i najlepiej wymienić uszczelniacze zaworów żeby na próżno nie robić powodzenia :pociesza

#18 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 21:58

andreeas7, wielkie dzięki mysle że to mi pomoże.

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2010 - 22:03

Jak by co to mam całą specyfikacje serwisową do 1,6 2,0 2,4 l w razie co podeśle poszczególne wątki. Całość prawie 2000 stron.
  • midelharnis lubi to

#20 olo1980

olo1980

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 222
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0
  • Imię:Daniel

Napisano 23 czerwiec 2010 - 22:05

Krisu, tobie również dzieki

[ Dodano: 2010-06-23, 23:06 ]
andreeas7, o bardzo fajnie nie omieszkam skorzystać z pomocy a na pewno się przyda :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych