Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


świece kable i sonda lambda 2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Johnny_*

Bezimienny Gość.Johnny_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 sierpień 2010 - 13:58

Witam bardzo serdecznie!

Silnik zaniemógł a wczorajsza diagnostyka w serwisie wykazała spaloną sondę lambdę w katalizatorze przez przebicie na kablach. Ponieważ na wtorek mam zaplanowany wyjazd a kasy jak zwykle nigdy za wiele, mam pytanie: czy mogę jeździć na spalonej sondzie (tej w katalizatorze?) Miałem zamiar wymienić tylko kable i świece na czas wyjazdu ale nie wiem czy ma to sens. Jakie świece powinienem zastosować do Pt cruisera w benzynie 2,4 ?

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź!

#2 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 23 sierpień 2010 - 07:37

świece i przewody jak zawsze do dostania na allegro.
zadzwon do nich - http://www.e-ngk.pl/
mysle ze poradza.

#3 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 sierpień 2010 - 07:43

Świece oryginały były tu niedawno w promocji chyba po jakieś 12 PLN za sztukę. Dzwoń i pytaj:

http://www.evaria.pl/

#4 Bezimienny Gość.magik_*

Bezimienny Gość.magik_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2010 - 07:42

Przewody w serwisie kosztują 178 pln, wiem bo sam szukałem i zamontowałem w końcu kable firmy BREMI( koszt 175 pln, jest to firma która robi kable na pierwszy montaż do M-B i BMW, lepsze są tylko firmy BERU, ale kosztują kosmos).
Świece NGK to koszt 10-12 pln/1 szt.
Sam śmigam na takim zestawie i jest super.

Sonda lambda jest do dostania w sklepach z częściami do Pitków.Namiary znajdziesz na stronie klubowej:

Forum Chrysler PT Cruiser Strona Główna » PT Cruiser » Technicznie » Części zamienne - namiary

#5 Bezimienny Gość.Johnny_*

Bezimienny Gość.Johnny_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:33

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Właśnie jadę po części :) Mam nadzieję ,że wszystko będzie już grało i PT odzyska dawną moc :) Pozdrawiam serdecznie!

#6 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 24 sierpień 2010 - 15:04

napisz koniecznie jakie efekty, jacy producenci i gdzie kupowales. takie informacje bardzo lubimy zbierac na forum bo sa zwyczajnie przydatne :)

#7 Bezimienny Gość.Johnny_*

Bezimienny Gość.Johnny_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2010 - 16:32

Na razie mam problem bo wymiana świec i kabli nie jest wcale taka prosta. Chyba nie obejdzie się bez warsztatu :| Czy ktoś wymieniał już może świece w PT 2,4 benzyniaku? :)

#8 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2010 - 17:03

Na razie mam problem bo wymiana świec i kabli nie jest wcale taka prosta. Chyba nie obejdzie się bez warsztatu :| Czy ktoś wymieniał już może świece w PT 2,4 benzyniaku? :)


a w czym masz trudnosc? Kolektor trzeba zdjąc, to wiadomo. Ale potem to juz bez problemów

#9 Bezimienny Gość.adam48_*

Bezimienny Gość.adam48_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 sierpień 2010 - 21:20

trzeba po prostu scągnąć wszystko co nad i dojscie bedzie eleganckie. problem moze byc jesli świece nie były kilka lat wykręcane. te świece sa zbudowane z dwóch częsci, zdarza się że gwint świecy zostanie w głowicy, wtedy trzeba mieć troche lepszy sprzęt.

#10 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 24 sierpień 2010 - 23:37

w ogole warto miec dobry sprzet... odkrecanie kolektora jakims zwyklym kluczem nasadkowym to mordega. dobra zmijka albo jakies sprytne elektronarzedzie. do tego zeby wykrecic swiece tez trzeba miec specjalny klucz... dobry kosztuje tyle co polowa wymiany w warsztacie. ja chcialem przyoszczedzic i mialem niezla przygode zreszta o tym tu pisalem - klucz byl dwuczesciowy i koncowka utkwila mi gleboko na swiecy - co sie nameczylem zeby ja wyjac to moje. a jezeli chodzi o wymiane to tak w ogole jest opis jak to zrobic w dziale poradnikow :)

http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=330

#11 Bezimienny Gość.Johnny_*

Bezimienny Gość.Johnny_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 sierpień 2010 - 00:18

Właśnie znalazłem ten poradnik jakkąś godzinkę temu :d Nie ma co się pieścić tyko klucz do ręki i odkręcać kolektor. A jeszcze mam pytanie, jakie świece dobrać do silnika 2,4? Znalazłem gdzieś tu na forum że świece ngk LZTR4A-11 są w porządku do silnika 2,4... Pozdrawiam :)

#12 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 25 sierpień 2010 - 06:30

ja jedze na tych swiecach - polecam. jezeli chodzi o nie i silnik 2.4 to wg strony NGK pasuja (co prawdap odalem rok 2001, mozesz sobie sprawdzic dla 2004).

http://www.ngksparkp... ... neid=10334

tutaj potwierdzenie ze do 2.0 i 2.4 sa te same swiece http://www.ptcompany...aintenance2.htm

pozdr

#13 Bezimienny Gość.Johnny_*

Bezimienny Gość.Johnny_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 wrzesień 2010 - 18:34

Więc tak, świece firmy NGK - jak radzi kolega wyżej , przewody jakieś polskie, ale radzą sobie bardzo dobrze, natomiast sonda (210 zł z kostką-wtyczką) niby nie oryginał ale robiony na wzór oryginału - bez problemu chodzi wszystko :). Sklep : czescidoamerykanow.pl (Gdynia orłowo) Ale znowu błędy : błędny system oczyszczania spalin i zbyt wysoka temperatura akumulatora ;/ Czy ktoś miał podobny problem?

#14 Bezimienny Gość.ygrek70_*

Bezimienny Gość.ygrek70_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 wrzesień 2010 - 18:56

Tak jak już ktoś wcześniej powiedział najlepiej wykorzystać klucz gięty ( ja tak wymieniłem ostatnio) i nie trzeba zdejmować kolektora. Często po jego odkręceniu trzeba kombinować z uszczelką , bo jak coś nie zagra to będą latać obroty przez lewe powietrze.
Co do świec to założyłem platynki , a przewody z lepszym rdzeniem (wszystko made in usa). Koszt 60 + 130 , wymiana 0 zl.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych