Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klosz reflektora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 luty 2011 - 15:38

Aby dopełnic jeszcze wszysko formalnie co do oznaczeń reflektorów :
Rodzaj reflektora Do czego służy? C - mijania, R - drogowy, CR - mijania i drogowy, C/R - mijania lub drogowy, RL - do jazdy dziennej, B - przeciwmgielny. Litera H przed oznaczeniem, np. HR oznacza, że reflektor jest przystosowany do żarówek halogenowych, a D (np. DC) - do lamp ksenonowych. Strzałki na szkle - Strzałka w prawo: reflektor do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku brytyjskiego) - Brak strzałki: reflektor do ruchu prawostronnego - Strzałka z lewym i prawym grotem: reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki - nadaje się i do Anglii, i do Polski. Homologacja Litera E z liczbą w kółku oznacza homologację europejską, liczba obok E oznacza kraj wydania homologacji (np. 1 - Niemcy, 13 - Luksemburg, 20 - Polska). Siła światła Jeżeli reflektor może spełniać funkcję światła drogowego, jego siłę oznacza się liczbą, np. 12,5, 20, 30, itp. Siła lamp świecących jednocześnie to maksymalnie 75. Atest Liczba pod kółkiem lub obok niego to oznaczenie atestu. Dwie pierwsze cyfry (np. 02) to regulamin, wg którego badano reflektor, a kolejne cyfry - np. 0278 - to nr atestu.
  • Radek lubi to

#22 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 luty 2011 - 00:28

No oznaczenia znam bo przeglądałem tysiące razy, a jeżeli jest u mnie na kolszu HC I HR i mam też wybite na kloszu DC to co w takim wypadku ?

#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2011 - 09:47

nomos,
Podstawowe oznaczenia masz przy strzałkach , fakt Pt ma na kloszu wybite DC ale z oznczeniem mocy swiatła 17,5 a ta norma nie miesci sie w zakresie ksenonu tylko halogenu i tu jest problem , druga sprawa na kloszu musi byc wówczas wybita zarówka ksenonowa do zwykłych lamp FF(Free-Form ) D2R a do soczewek D2S. Tak wiec nasze PT lampy tego nie spełniaja , dochodzi jeszcze dodatkowy problem z zamocowaniem zarników w wersji europejskiej - jest przejsciówka i całkowicie zmienione gniazdo i tu nie pasuje nic dostepne na rynku z zarników - trzeba dorabiać specjalne mocowania i próbowac może H7 uda sie umocować.

#24 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 luty 2011 - 10:43

Czyli dupa blada DC jest sobie bo jest ;-) no to trzeba będzie zdemontować Hidy

#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2011 - 10:57

A co sobie tam załozyłeś HB3a nie włozysz , H7 tez to co ?

#26 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 luty 2011 - 21:49

Żarniki H7 wsadziłem i pasują

#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2011 - 22:06

nomos,
H7 montowane jest w reflektor przez redukcje - a w redukcje nie ma mowy o włożeniu palnika , chyba że ją zniszczysz i wytniesz w niej otwór 25mm aby wyprowadzic cokół i przewody od żarnika.

#28 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 luty 2011 - 06:56

No jak ci mówie że żarniki H7 wsadziłem :-) takie kupowałem nawet na allegro ;-) zrobie foto i ci pokaze oczywiście żeby się trzymały trzeba zastosować specjalne trzymanie żarnika

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 luty 2011 - 07:19

nomos,
OK - chodziło mi tylko o mocowanie dodatkowe , w normalnych gniazdach H7 jestv mocowane spręzynkami dociskowymi i nie ma żadnego problemu ale w PT są reduktory pod H7 , jak dorabiałes mocowania to sprawa zamknieta .

#30 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 luty 2011 - 07:30

Tak bo bez mocowań se nie trzymało w zestawach są takie gumy które się wciska w otwór żarówki ale jedna taka guma niestety ale nie daje porządanego efektu

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 luty 2011 - 08:20

Sebastiante gumki w komplecie to tylko uszczelniacze do zewnetrznej pokrywy reflektora zamykającej zarówkę , normalnie w kazdym reflektorze wyposarzonym w H7 jest taka osłona , w niej nawiercasz otwór 25 mm i jest idealnie uszczelnione po montazu żarnika. A Pt zyje swoim życiem , ma specjalna redukcje o nie znormalizowanym wymiarze (inni producencji nie stosuja czegoś takiego z małymi wyjątkami) i uszczelnienie jest na zewnętrzym oryngu redukcji do założenia H7 i praktycznie jesli nie ma oryginalnej redukcji to reflektor jest nie szczelny i może parować , ja kiedyś sie przymierzałem ale nigdzie nie mogłem znależć zapasowych reduktorów aby te fabryczne przerobić i odpusciłem - prawdopodobnie będą dostepne na serwisie ale uwierz będzie głupia cena - podobne rozwiazanie montazowe jest w astrach (inna budowa i wymiary redukcji ale zasada wkładania żarówki taka sama) i te redukcie zamawiałem kilka razy do astry po 58 zł za szt z serwisu bo sie wypalają na stykach .

#32 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 luty 2011 - 09:15

No możliwe możliwe że tak jest jak piszesz ja na początku zamontowałem to tak że wcisnołem w dziurę od żarówki tą gumę ale żarówka nie była stabilna więc wcisnołem jeszcze jedną było okej nie telepało nic a nic klosze też nie parowały.

Ale zgadza się że jest ta redukcja plastikowa z oringiem ;-) to da się zauważyć jak się wymienia żarówki

#33 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 14 wrzesień 2011 - 17:30

klosz lewy strzałki w jednym kierunku (w lewą strone patrzac z pozycji kierowcy w aucie)
klosz prawy strzałki przeciwstawnie

Anglik na refletorze ma odwrotne oznaczenia .

te strzałki to chyba tylko w europejskich lampach, bo w US mam strzałki przeciwstawne w lewej lampie hmm ... w angielskiej prawej dwie strzałki są skierowane na pobocze prawe, a jedna w lewo (przeciwstawne strzałki są do siebie skierowane tyłem, a w US w lewe o ile pamietam skierowane są do siebie grotami) ... z tyłu na lampie angielskiej jest RH zamiast LH - no chyba, że się mylę, więc proszę mnie poprawić :swir

sam się poprawię ... w prawej lampie US też jest z tyłu RH ... strzałki w prawym US sa takie jak opisałem niby dla anglika, czyli <-- <-- --> patrząc z przodu lampy ... nie kumam tego

JAK JEST DOKŁADNIE OZNACZONA PRAWA LAMPA Z ANGLIKA ???? Jakie ma oznaczenie E? też E4?
Ewentualnie jakie dokładnie są oznaczenia na kontynentalnej wersji lampy (nie GB i nie US)?

#34 Bezimienny Gość.Snowdogs_*

Bezimienny Gość.Snowdogs_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 lipiec 2018 - 19:23

Lampy w PT cruiser jak i w innych rozklejamy zanurzając we wrzątku tak aby nagrzać odpowiednio szkło (plastik) . Woda nie robi im żadnej krzywdy rozgrzewa jedynie spoinę. Po otworzeniu należy oczyścić ze starej spoiny też zanurzając ją we wrzatku delikatnie . Ponowne składanie można zastosować np sikaflex klej uszczelniacz dekarski sprawdza się super. A z ciekawostek powiem że Lampy EU różnią się od GB tym że GB nie mają załamka na odbłyśniku i jest on widoczny gdy się patrzy na lampę.i nie trzeba oznaczeń i innych cudów . Sposób na zastosowanie lamp z GB gdy twoje EU są już strasznie zużyte . Rozkleić lampę GB i EU i przełożyć odbłyśnik skleić i cieszyć się lampą w dobrym lub zadowalający stanie obudowy lam są identyczne . Niezbyt wymagająca operacja . Lampy GB można zakupić znacznie taniej w dobrym stanie i jest ich znacznie więcej na rynku. To tak odświeżając temat lamp bo jest z nimi sporo kłopotu . Dodam tylko że e jeśli problemem jest ich zmatowienie . To można je poddać renowacji zakończonej powłoką lakieru bezbarwnego do lamp i na kilka lat są znowu ok . Robione i działa .Pozdrawiam wszystkich.

Użytkownik Snowdogs edytował ten post 11 lipiec 2018 - 19:23


#35 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 lipiec 2018 - 20:21

Tomek, temat przerabiany na forum. Technologie rozklejania również... Tak na szybko:

https://ptclub.pl/in...ry&fromsearch=1

https://ptclub.pl/in...ry&fromsearch=1

https://ptclub.pl/in...2?hl=reflektory

https://ptclub.pl/in...ory#entry301585

...ale dzięki za chęć pomocy innym :)



#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lipiec 2018 - 21:32

Można tez kilka linków "spierdolonych " reflektorów po samodzielnych naprawach ?


  • Szymek_T lubi to

#37 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13775
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpień 2018 - 18:23

no tom se zdupcyl bo za chinskiego boga fi 25 nie wchodzi na fi 20 swieci pozytywnie ale przejsciowki se w odbyt wsadzic nic nie pasi trzeba w reke tarflen plut tokarka plus wlasny rozum i dopiero dziala ale roboty w www ze tak powiem w ciul,... :miecio







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych