Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

czyszczenie kolektora ssącego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#21 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:56

Nie miałem uszczelki więc całą operację z EGR skruciłem do wyczyszczenia od strony rurki ale efekt jest taki jak oczekiwałem.po czyszczeniu w niedzielę zrobiłem trasę przeszło 1000km i samochód na autostradzie szedł jak burza i średnio spalił 6,7l na 100km a miejscami było 160/h.

#22 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:57

Jasne, ale mimo wszystko foty całej operacji mile widziane! no ale zaczekamy :piwo puki co PT idzie, a że puści bąka :lol

#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 21:19

janusz,
I chwali ci sie Chłopie za własny wkład i wykonana robotę - nie wszyscy odwarzą sie samodzielnie na te pracę. :kciuki

#24 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 21:45

Andreas najbardziej zależało mi na wyczyszczeniu kolektora ssącego bo jak go zdemontowałem to nie mogłem uwierzyć że morze być tak zabrudzony .A egr można odkręcić od głowicy jak zapatrze sie w stosowną uszczelkę.

#25 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2011 - 21:49

janusz,
Ja czyściłem niedawno EGR, o dziwo był czysty i zakładałem go ponownie na starą uszczelkę.
Kolektor ssący mam w planie sprawdzić za jakiś czas.

#26 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 09:45

Ok, tylko gdzie kupic uszczelki? np. ,,Olkusz'' ma takowe do silnika 2.0 lub 2.4!

#27 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 12:21

Darek
Serwis, tylko tam to kupisz :kawka

#28 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 14:19

Adam, poniał :lol

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 14:51

sluna,
Darku nie są drogie ale nieraz nie ma na miejscu i trzeba czekac za sciągnieciem z centralnego serwisu - ja tak trafiłem : 3 tyg .czekania :kciuki a samochód rozebrany i składałem na silikon techniczny.

#30 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 19:47

Ja podobnie jak Andreeas7 zamontowałem EGR na silikon wysokotemperaturowymi ale tylko dlatego że niekompetentny sprzedawca w serwisie w Poznaniu sprzedał mi początkowo tylko 2 uszczelki /te płaskie/, twierdząc , że to komplet.Czytając Adreeasa poszedłem powtórnie prosząc jeszcze o oring do uszczelnienia płynu chłodzącego.Facet robił miny,ale sprowadził mi oring.Gdy wszystko rozmontowałem na działce w lesie /35kmdo Poznania bez komunikacji/okazało sie że oring jest do uszczelnienia rurki spalin
wchodzącej do dolnej rury coolera.
Oring zaworu EGR ma średnice 28-20,grubość nieznana/nie wydłubywałem/,oryginał jest z jasnej gumy.
UWAGA:popełniłem błąd ktory mógł / może /mnie kosztować.Czyszcząc kanały w głowicy nie usunąłem /wydmuchałem/nagaru który wpadł na dół.Prawdopodobnie było to przyczyną,że silnik nie chciał się uruchomić po tej robocie.Panika-stres-Andreeas ratuj.Po którymś przekręceniu zaskoczył i na razie chodzi -nawet lepiej niż przed operacją.

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 20:13

MiGi42,
Oring jest na uszczelnieniu kanału płynu chłodzącego miedzy blokiem silnika , a zaworem EGR i z drugiej strony zaworu RGR idzie poprzez łącznik gumowy na podgrzewacz (trzy grzałki elektryczne).Masz racje oringi typ. czarne się nie nadają - można podłożyć zielone z inst. klimatyzacji i te się sprawdzają.

#32 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2011 - 21:50

Ot i meandry kolektorów ssących - całe szczęście, że to nagar - dał sobie radę, trudniej by było z nasadką nr 17. Dlategojedna rada - każda nowo powstała dziura natychmiast ma być zaślepiona szmatą lub ligniną - duży wiecheć wystający widocznie, tak aby nie zapomnieć wyjąć przy montażu. Pozdrawiam

#33 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 22 lipiec 2011 - 12:49

Witam jest to mój drugi post na tak zacnym forum i z góry dziękuję za przyjęcie do grupy użytkowników tej marki a dokładnie PT.
Interesuje mnie temat czyszczenia kolektora i zaworu EGR ,problem w tym gdzie kupić uszczelki ,serwis mam daleko wiec może dostanę namiar gdzie wyślą mi komplet kurierem,może znacie takie serwisy?.Następne pytanie czy ,będą pasować od Vito 2.2CDI bo serwis mam 30km od domu.
Pozdrawiam Robert

#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 13:08

KasiaRob,
Od vito nie pasuje inny EGR i kolektor ssący .zamówisz wysyłkowo w każdym serwisie chryslera :
Masz namiary na warszawski ja zamawiam od nich nigdy nie miałem problemów :
http://dealerzy.maxi... ... _168A.html

#35 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 22 lipiec 2011 - 13:31

Andreeas7 dziękuję za namiar już jestem po rozmowie tylko ceny mają chyba b.wysokie za jedną uszczelkę 23zł lekko drogo :) do EGR nie mają na miejscu cena 9 zł tylko nie mam pojęcia ile uszczelnień tam potrzeba.
Dzięki za podpowiedz Robert

#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 14:13

KasiaRob,
23zł za uszczelke to pryszcz w stosunku do innych napraw przy CRD - regeneracja wtrysków u Ciebie to juz pieniazki w przedziale 2500-4000zł a to normalna sprawa przy przebiegu powyzej 100tys km , to samo tyczy sie sprzegła czy wysprzeglika które siadaja nagminie przy PT - nie ma co płakac , płacic i naprawic porzadnie to ma słuzyc a nie stac na parkingu.

EGR 2-uszczelki + 1 oring koszt 32zł za wszystko w serwisie

#37 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 14:32

Andrzej Ty to potrafisz pocieszyć :lol tylko się :alko

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 14:58

sluna,
Darku nic osobistego do Kasi i Roberta ale CRD zobowiązuje do realiów , nie chce ich dołowac ale niech mają swiadomość kosztów przy ewentualnej naprawie :piwo

#39 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 22 lipiec 2011 - 15:20

Wcześniej jeździłem Land Roverem Discovery wiec mnie już nic nie zaskoczy w cenach części i nic nie zdołuje :)

#40 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 17:06

Wcześniej jeździłem Land Roverem Discovery wiec mnie już nic nie zaskoczy w cenach części i nic nie zdołuje

...trzymam Cie za słowo :lol generalnie wszystko się psuje nic na to nie poradzimy poprostu dbac, a pajezdzi dłuzej :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych