Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


torque struts adjustment - pozycjonowanie silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwiec 2011 - 14:44

Z pół roku temu wymieniliśmy z kumplem dolną łąpę. Wówczas sprawę pozycjonowania olaliśmy, bo nie wiedzieliśmy jak czytać schemtay zamieszczone w serwisówce. Pozwólcie że zacytuje całą procedure (jeśli ktoś nie rozumie po angielsku, a chciałby pomóc, chętnie przetłumacze):

TORQUE STRUT ADJUSTMENT
The upper and lower torque struts need to be
adjusted together to assure proper engine mount load
balance and engine positioning. Whenever a torque
strut bolt(s) is loosened, the following procedure must
be performed.
(1) Remove pencil strut, if not previously performed
(Fig. 33).
(2) Loosen the upper and lower torque strut
attaching bolt at the suspension crossmember and
shock tower bracket.
(3) The engine position may now be adjusted by
positioning a suitable floor jack on the forward edge
of the transmission bell housing (Fig. 34).

NOTE: The floor jack must be positioned as shown
in (Fig. 34) to prevent minimal upward lifting of the
engine.

(4) Carefully apply upward force, allowing the
upper engine to rotate rearward until the distance
between the center of the rearmost attaching bolt on
the engine mount bracket (point “A”) and the center
of the hole on the shock tower bracket (point “B”) is
119 mm (4.70 in.) (Fig. 35).
CAUTION: The engine must be held in position with
jack until both the upper and lower torque strut
bolts are tightened.

(5) With the engine held at the proper position,
tighten both the upper and lower torque strut bolts
to 118 N·m (87 ft. lbs.) (Fig. 31).
(6) Remove the floor jack.
(7) Install pencil strut and tighten nuts to 58 N·m
(43 ft. lbs.) (Fig. 33).

Tutaj linki do rysunków:
Figure 33
Figure 34
Figure 35

Jeszcze rysunek 33 rozumiem co gdzie jest, ale 2 pozostałe czeski film, nie wiem w ogóle jaka to część samochodu.

Rysunek 34, nie wiem jakie to jest koło lewe czy prawe, gdzie jest przód samochodu, ja nie widzę tam żadnej osłony paska klinowego.
Rysunek 35 jeszcze większy dla mnie kosmos, nie wiem gdzie znajduje się to miejsce i te punkty służące do pomiaru prawidłowości położenia silnika.

Jeśli kto mógłby pokazać mi gdzie są te miejsca, jakoś to łopatologicznie objaśnić.
Jutro albo dziś wieczorem doślę obrazki ze zdjęciami podwozia dla ułatwienia.

Guma na łapie przerwała się po kliku tygodniach, teraz jedna połowa całkiem przerwana, niedługo zacznie silnik mieć delirke i wydawać dźwięki jak diesel.

#2 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 08:06

Tez wymieniali mi dolna lape silnika,bo byla peknieta,ale o pozycjonowaniu nic nieslyszalem,a na co to ma wplyw,albo jakie sa objawy jezeli sie tego niezrobi?

#3 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2011 - 11:43

Olaf, w moim przypadku to przedwczesne zużycie gumy w łapie.
Instrukcja mówi: "The upper and lower torque struts need to be
adjusted together to assure proper engine mount load
balance and engine positioning."

Czyli, ustawienie dolnej i górnej łapy powinno być razem "zestrojone", aby zapewnić właściwe wyważenie i wypozycjonowanie silnika.
Na chłopski rozum, inżynierowie poczynili pewne założenia odnoście pracy silnika. Jeżeli silnik jest nieprawidłowo przymocowany, wtedy jego drgania nie są prawidłowo tłumione...
Co do serwisów, ja z nich tylko korzystam do wymiany opon, ale to się niedługo zmieni jak kumpel dostanie kase na zakład oponiarski...nie ufam serwisom

#4 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:03

normalnie jak lapy sa zalozone i prykrecone to powinno wszystko pasowac no ale w pt moze byc inaczej,co do kultury pracy silnika to z tego co wiem silniki 2,4L maja walki wyrownarzajace ktore sa napedzane lancuchem i tam tez sie powinno cos wymieniac ale co dokladnie i co jaki czas to niewiem,moze nasz maxym albo andreaas na ten temat cos napisza

#5 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:08

Olaf,
Ja nie wiem jak jest w wersji turbo, bo w wersji mojej jest tak że jak poluzujesz te 2 śruby to możesz przesuwać silnik po trajektorii łuku. I właśnie dlatego serwisówka opisuje tą procedurę.

Ale niech mi ktoś powie gdzie są te :cenzura punkty, miedzy którymi mam złapać 119 milimetrów hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 15:56

Olgierdo, Daj mi trochę czasu, bo teraz nie moge pisać, to wszystko opiszę. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-03, 15:26 ]
Olgierdo, No to wygląda to tak - wszystko jest tak jak napisali po angielsku - luzujesz oba ramiona - górne i dolne. Następnie postawiasz podnośnik pod przód silnika w miejscu spojenia skrzyni i silnika (okolice rozrusznik) i delikatnie podnosisz (obracasz) silnik. Następnie bierzesz miarkę i patrzysz na górne ramię od góry (maska otwarta) - to co na rysunku ma kształt ćwierćkoła to jest tylne mocowanie górnego ramienia wychyłowego i w nim są otworki dokładnie jak na rysunku. Po uzyskaniu wymiaru (podnosisz lub opuszczasz podnośnik samochodowy) dokręcasz śruby ramion wychyłowych z odpowiednim momentem. Skręcasz wszystko do kupy i heya. Jakby była potrzeba zdjęć to wyślę zdjęcie górnego ramienia wychyłowego z pokazanym punktem pomiaru - będzie trochę inne niż u Ciebie, bo dzisiaj w serwisie był tylko 1,6. Ale idea ta sama. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-03, 15:30 ]
Olgierdo, Dolne ramię ma być zluzowane na śrubie przy belce pod silnikiem, a górne przy mocowaniu z kropką pomiarową (ćwierćksiężyc). Jeszcze raz pozdrawiam i życzę miłego dnia.

[ Dodano: 2011-06-04, 00:38 ]
No i jak - brak odzewu - zrozumiale, czy zdjęcia słać? hmm

[ Dodano: 2011-06-04, 00:58 ]
A to nie będę czekał - zdjęcie masz tutaj - i bez wników, wszystko jasne. Pozdrawiam. https://picasaweb.go... ... 4005591506

[ Dodano: 2011-06-04, 01:04 ]
sorki - zdjęcie tutaj - był zalokowany. https://picasaweb.go... ... 4005591506

#7 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2011 - 13:31

:brawo
Dzięki Maxym :dance
Nieodzywałem się, bo dłubałem pod maską ;P

Jak tylko skołuje nową łapę, to biorę się za pozycjonowanie!
BTW, myślę że można przykleić temat.

[ Dodano: 2011-07-31, 16:45 ]
Odgrzeję topika,

Max, łapy jeszcze nie zamówiłem nowej...uznałem że jeszcze dojadę tą która jest (na razie zresztą mam na głowie ten katalizator), ale zmierzyłem odległość tą która jest i o dziwo milimetr różnicy od zalecanej (przypadkowo oczywiście). Czy tą odległość trzeba ustawiać suwmiarką, czy jest tolerancja..np. do 1 milimetra?





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych