Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dolot powietrza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 07 lipiec 2012 - 16:33

Kochani, mam prośbę.
ma ktoś z Was zdjęcie zderzaka ale od strony wewnętrznej?
szukałem na allegro ale zdjęcia są tylko fronu. Mam taki:
http://img04.allegro...5/46/2424354672

Pytam bo zastanawiam się czy w tym otworze obok halogenu da się zamontować dolot powietrza do filtra i ewentualnie jak go przymocować...

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2012 - 17:47

go-2-web,
nie ma takiej opcji w tym miejscu , zreszta dolot musi byc wysoko aby nie zbierał błota i wody z drogi :kawka

#3 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2012 - 17:53

zreszta dolot musi byc wysoko aby nie zbierał błota i wody z drogi :kawka

dokładnie.

#4 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 07 lipiec 2012 - 18:58

to moze znacie jakies lepsze miejsce?

#5 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:00

A co złego jest w dolocie w nadkolu?

#6 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:15

Psyborg, złego nic, ale nie ma bezpośrednio powietrza z dworu. To ktoro dolatuje w nadkolu jest gozej zasysane i cieplejsze od silnika.

go-2-web, myslalem myslalem ale nic nie wymyslilem...Moznaby gdzieś w grillu zrobić ale kurde chłodnica przeszkadza... hmm A jak nie to zrob tak jak w jeepach jest wypuszczone słupkiem przednim :torba

#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:17

to moze znacie jakies lepsze miejsce?


na dachu

#8 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:36

A co złego jest w dolocie w nadkolu?

zamowilem filtr k&n'a i jak medyk mowil, chce dac lepsza mieszanke powietrza bo z komory zasysa cieple
dach i jeepowy parent odpada :patyk

#9 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:53

Wloty obok przeciwmgielnych też nie zostały zaprojektowane na chybił trafił - jak się dokładnie przyjrzeć, to kierują strugę powietrza na hamulce, więc ich zakrywanie itp. wykorzystywanie trochę mija się z celem. Jak chcecie poprawić jakoś zasysanego powietrza w beznyniakach, to zainwestujcie w sportowy dolot (Cold Air Intake - CAI) firmy K&N lub podobnych dedykowanych i wtedy na pewno odczujecie różnicę (testowane na własnej skórze)...choć jest jedna zasada podczas tuningu: modyfikowany podzespół musi być sprawny - w tym przypadku silnik! Sama wkładka filtra tutaj cudów nie zdziała, ale to i tak bardzo sensowne rozwiązanie w porównaniu do zwykłego.
Snorkle - filtry w słupkach w terenówkach tez nie są po to by bezpośrednio poprawić jakość zasysanego powietrza, tylko po to by na zaciągać przypadkiem tego całego błota, kurzu oraz wody podczas jazdy terenowej, brodzenia itp.

#10 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 07 lipiec 2012 - 20:04

zainwestujcie w sportowy dolot

już byłem o krok od zakupienia tego na amazon.com - cena 200 USD, jednak jak wrzuciłem już do koszyka, przeszedłem proces rejestracji i doszło do płacenia kartą to nie wyglądało to już tak wesoło - doliczyli transport 80 USD i cło kolejne 70 więc stwierdziłem że nie ma sensu pchać w to tyle kasy. A do stożkowego tym bardziej potrzebujesz dobrego dolotu bo ta ścianka co jest w zestawie nie wiele wniesie...
Temat wciąż aktualny :(

#11 knott

knott

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1195
  • Dołączył:  29 paź 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 16V LPG
  • Imię:Sławek

Napisano 08 lipiec 2012 - 08:41

ja się trochę próbuję bawić dolotem odnośnie osiągów w cc i to co mogę powiedzieć to sam stożek wiele nie da - zimne powietrze też nie - to metoda prób i błędów jeśli ma się ograniczony budżet....

póki co nam najlepiej sprawdza się dolot z tipo 1.4 - w pitim się jeszcze nie bawiłem ale spróbuję i dam znaka :diabelek

#12 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 08 lipiec 2012 - 09:34

Mi to trochę przypomina podpatrzoną kiedyś dyskusję audiofilów, święcie przekonanych, że słyszą różnicę w dźwięku między kablem miedzianym a światłowodem...

Gęstość powietrza (a zatem zawartość tlenu, bo tylko o to nam chodzi) zależy bezpośrednio od ciśnienia, wilgotności i temperatury. A zatem inna będzie gęstość powietrza w Krakowie, a inna w Szczecinie. Inna będzie gęstość w upalny, gorący i wilgotny dzień, a inna w suchy zimowy. I tak dalej...
Tak więc zależnie od dnia, miejsca i okoliczności, ten marginalny ułamek, który chcecie uchwycić będzie się zmieniał, powodując że jego wykorzystanie będzie zwykłą autosugestią.

Najwięcej korzyści zapewni czysty filtr. Zastosowanie filtra innej konstrukcji może pozwoli wyszarpać te 3%, ale ich odczuwalność będzie zależeć głównie od nastawienia i chęci kierującego entuzjasty. ;)

Prawdziwą ironią jest efekt placebo. :cwaniak

#13 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2012 - 10:45

Mam założoną wkładkę K&N w oryginalną obudowę filtra i jest duża różnica w pracy silnika. Polecam :kawka

#14 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 lipiec 2012 - 15:13

to moze znacie jakies lepsze miejsce?


na dachu

Kordylku to nie jest głupia myśl ale podsunę Ci jeszcze lepszą :obiad , a mianowicie pod fotelem kierowcy :dance

#15 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 08 lipiec 2012 - 15:46

(...)Kordylku to nie jest głupia myśl ale podsunę Ci jeszcze lepszą :obiad , a mianowicie pod fotelem kierowcy :dance


Chcesz dodatkowo wzbogacać mieszankę? :p

#16 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 08 lipiec 2012 - 19:03

Mi to trochę przypomina podpatrzoną kiedyś dyskusję audiofilów, święcie przekonanych, że słyszą różnicę w dźwięku między kablem miedzianym a światłowodem...

Testowałem dedykowany CAI na silniku HEMI, efekt był i jest wymierny jak powątpiewasz... Zużycie paliwa nie wzrosło, a czy spadło to nie wiem, bo auto ma też inne modyfikacje. Sam stożek może i nie pomoże, ale w moim przypadku mowa była o dedykowanym, przewidzianym pod konkretny model, wstępnie testowany na hamowni, choć zauważ, że TOMHAL7 ma samą wkładkę filtra i już na tym odczuł różnicę, jak zaznaczył. To prawda z tym powietrzem, że jest różne i jak chłodniej, to lepsze osiągi, ale tutaj chodzi o samą jego gospodarkę do silnika, opory przy filtracji itp. - jeśli ktoś nie chce, to niech nie robi.
Dolotu nie trzeba ściągać zza Oceanu - sieć InterCars jest póki co jedynym oficjalnym dystrybutorem na PL - inni w kraju biorą od nich albo sami z USA ściągają. Jeśli nie ma w PL, to za maks. 2 tygodnie Wam powinni załatwić. Europejski magazyn K&N jest bodaj w Holandii albo Anglii - już nie pamiętam.

Po wymianie dolotu polecam tez zainwestować w wydajniejsze świece (NGK lub Champion w wersjach ulepszonych, u nas oficjalnie nawet nie istniejących w katalogach producentów, dlatego szukajcie na amerykańskich stronach) oraz kable zapłonowe (np. MSD Ignition). Same te zmiany powinny zaowocować ożywieniem silnika, jego reakcją, a efektem ubocznym powinna być nieco lepsza ekonomia.

#17 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 lipiec 2012 - 20:36

jak już tak to jeszcze zestaw dynatek i PT będzie latał, podam mały przykład, stary dniepr: standard to 6v! U mnie 12v generator z malucha, na cewce od malucha jest słaba iskra, założyłem cewkę Dyna Coil, i jaki efekt? raz że iskra 2 razy mocniejsza, dwa silnik brał od samego "dołu" obroty max 3500 na maluchowskiej a na dyna 4000, może i mało ale mimo że gaźniki słabej jakości to silnik szedł jak by był od japoni wiem że nie na temat ale tylko podałem przykład

#18 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 09 lipiec 2012 - 05:49

Mi to trochę przypomina podpatrzoną kiedyś dyskusję audiofilów, święcie przekonanych, że słyszą różnicę w dźwięku między kablem miedzianym a światłowodem...

Testowałem dedykowany CAI na silniku HEMI, efekt był i jest wymierny jak powątpiewasz...

CIACH!! (tnijmy cytaty!)


Ależ oczywiście, że zestawy tuningowe dedykowane do konkretnych modeli pojazdów przynoszą też wymierne efekty - toć to żadna nowość. ;)

Moja wypowiedź odnosi się do tematu wątku, czyli zmiany umiejscowienia dolotu umożliwiającej zasysanie zimniejszego powietrza. :kawka

#19 go-2-web

go-2-web

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 195
  • Dołączył:  07 lis 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Agata & Artur

Napisano 09 lipiec 2012 - 06:58

No część, temat poszedł w dziwne tory... ale mniejsza o to. Dopowiem tylko że nie chodzi tu o tuning, rasowanie silnika czy wyciskanie dodatkowych KM, chce jedynie zoptymalizować pracę silnika...
dzięki wszystkim za merytoryczne wypowiedzi i chęć pomocy, przez weekend przyglądnąłem się dokładniej standardowemu dopływowi, komora jest tak ciasna że nie wiele da się tam wymyślić...
zatem wykorzystam standardowy dopływ i oddziele go od reszty żeby zasysał jak najmniej z komory...
temat można zamknąć :kawka

#20 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 16 czerwiec 2013 - 12:29

Zamontuj sobie w wylocie klimatyzacji to będziesz miał czyste i zimne powietrze które chciałeś :-)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych