Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


skrzynia biegów automatyczna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#21 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 02 marzec 2009 - 10:20

Orginalnyorginalny zamiennikami się nie zajmujemy chyba że byłeś w naszym oddziale w Łodzi :kawka

#22 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 marzec 2009 - 18:38

vette78 powiedz jeszcze czy ten dextron naprawde się nie nadaje do automatów chryslera. Bo mi przy wymianie zalali właśnie ten olej.

#23 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 02 marzec 2009 - 20:49

ale dextron jaki??? bo my jak wiadomo zalewamy ATF+4

#24 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 marzec 2009 - 22:04

vette78 dextron ATF+4

#25 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marzec 2009 - 00:09

challenger2008, w oryginale jest tylko pasta uszczelniająca a tą korkową uszczelkę miski z podróby to od razu wypierdol do kosza. to badziew jakich mało. kup oryginalny silikon moparowski rtv - nie spienia oleju w skrzyni biegów. olej to nie dextron (nazwa producenta) tylko mopar atf +4 dostępny tylko u autoryzowanych przedstawicieli chrysler-jeep-dodge. Vette 78 pozdrowienia od kolegi z serwisu zachodniopomorskiego.

#26 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 03 marzec 2009 - 10:50

challenger2008, w oryginale jest tylko pasta uszczelniająca a tą korkową uszczelkę miski z podróby to od razu wypierdol do kosza. to badziew jakich mało. kup oryginalny silikon moparowski rtv - nie spienia oleju w skrzyni biegów. olej to nie dextron (nazwa producenta) tylko mopar atf +4 dostępny tylko u autoryzowanych przedstawicieli chrysler-jeep-dodge.


Prawdę mówi prawdę :piwo
Również pozdrawiam

#27 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 marzec 2009 - 17:01

Uszczelka nie jest korkowa tylko z najprawdziwszej gumy!!!!

#28 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 03 marzec 2009 - 21:22

Zależy od producenta tych zamienników bo rózne robią :kawka

#29 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 marzec 2009 - 22:41

Mam filter i uszczelkę firmy robiącej filtry do samochodów startujących w serii wyścigów NASCAR. chyba wix lub wux

#30 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 03 marzec 2009 - 22:51

Wix... i oni robią do wszystkiego :kawka

#31 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marzec 2009 - 08:11

challenger2008, wix czy srix guma czy korek radzę dobrze uszczelkę wypierdol do głębokiego kosza. uwierz doświadczeniu. pozdrawiam

#32 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 marzec 2009 - 08:49

Muszę u siebie sprawdzić co mi serwis założył. Miałem drobne wycieki z uszczelek elektrozaworów. Wymieniono je, jak i oleum i filtr. hmm ciekaw jestem czy mam silikon czy uszczelke. Wymianę robiłem w jedynym na Podkarpaciu chyba serwisie automatów. Facet od lat sie tym zajmuje i stoim przed warsztatem okolo 40 aut nówek, starych. Cieżko sie tam dostać. Wiem, ze zalał Moparem bo :"tak trzeba w Chryslerze". Koszt 450 PLN.

#33 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 marzec 2009 - 14:45

paradyz zapłaciłeś normalne pieniądze. Ja też dałem 450 zł za wymianę. Jak wymieniono mi olej i miskę przykleili na silikon to zawsze gdzieś się pociła. A teraz z uszczelką jest suchutko. A dziś wkładają mi funkiel nówkę sterownik do automatu. Regenerowane w PT nie sprawdzają się. Włożyli mi aż 3 i każdy padał. Chłopaki z serwisów autoryzowanych nie kłóćmy się czy lepsza jest uszczelka czy pasta. Napiszcie ile kosztuje u was taki sterownik.Ja wycelowałem za mój 1800pln.

#34 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marzec 2009 - 22:13

paradyz, Pod bloczkiem elektrozaworów jest uszczelka, a my mówimy o uszczelce miski olejowej skrzyni biegów. Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-04, 22:14 ]
challenger, zaczekaj pół roku to zobaczysz dlaczego nie uszczelka. Pozdrawiam

#35 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 marzec 2009 - 22:26

maxym72 czemu nie uszczelka??? Wszystkie firmy wkładają uszczelkę fabrycznie i jest ok. A w PT będzie lipa. Coś mi tu kręcicie towarzyszu.

#36 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marzec 2009 - 08:25

challenger2008, Szkoda śliny, jeśli masz okazję zobaczyć nową nigdy nieotwieraną skrzynię chryslera tyo stwierdzisz, że faktycznie nie ma tam nigdzie uszczelek ani gumowych ani korkowych tylko silikonowe i jakoś nie ciekną. Zawsze zakładam tylko i wyłącznie oryginalny silikon mopara i mi nigdy nie cieknie, powierzchnie muszą być oczyszczone i odtłuszczone, silikon nałożony równomiernym wałkiem i lekko podeschnięty, moment dokręcenia miski na 19 nm. Dla niedowiarka fragment oryginalnej instrukcji chryslera (serwisowa po angielsku, ale pewnie pokumasz). Nigdy nie zalewam, jak coś piszę, to znaczy że wiem . Pozdrawiam

FLUID
STANDARD PROCEDURE
STANDARD PROCEDURE - FLUID AND FILTER
SERVICE
NOTE: Refer to the maintenance schedules in
LUBRICATION and MAINTENANCE, or the vehicle
owner’s manual, for the recommended maintenance
(fluid/filter change) intervals for this transaxle.
NOTE: Only fluids of the type labeled MoparT ATF+4
(Automatic Transmission Fluid) should be used. A
filter change should be made at the time of the
transmission oil change. The magnet (on the inside
of the oil pan) should also be cleaned with a clean,
dry cloth.
NOTE: If the transaxle is disassembled for any reason,
the fluid and filter should be changed.
FLUID/FILTER SERVICE (RECOMMENDED)
(1) Raise vehicle on a hoist. Refer to LUBRICATION
and MAINTENANCE for proper procedures.
Place a drain container with a large opening, under
transaxle oil pan.
(2) Loosen pan bolts and tap the pan at one corner
to break it loose allowing fluid to drain, then remove
the oil pan.
(3) Install a new filter and o-ring on bottom of the
valve body (Fig. 189).
(4) Clean the oil pan and magnet. Reinstall pan
using new Mopar Silicone Adhesive sealant. Tighten
oil pan bolts to 19 N·m (165 in. lbs.).
(5) Pour four quarts of Mopart ATF+4 (Automatic
Transmission Fluid) through the dipstick opening.
(6) Start engine and allow to idle for at least one
minute. Then, with parking and service brakes
applied, move selector lever momentarily to each
position, ending in the park or neutral position.

#37 vette78

vette78

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 280
  • Dołączył:  04 lis 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0

Napisano 05 marzec 2009 - 11:01

Napiszcie ile kosztuje u was taki sterownik.Ja wycelowałem za mój 1800pln.


Ale dałes 1800 za komputer skrzyni biegów czy elektrozawory??

#38 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 marzec 2009 - 14:09

Za tzw.fortepian. Ale okazuje się ze problem tkwi gdzie indziej. Chyba padł główny komputer skrzyni albo gdzieś jest upalona wiązka. Jak wiesz gdzie jest umieszczony komputer skrzyni to napisz. Thanks

#39 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 marzec 2009 - 00:02

challenger2008, Jedź do jakiegoś serwisu, gdzie sprawdzą wiązkę sterownika skrzyni i nie męcz się tracąc czas. Trzeba mieć trochę schematu a jak ktoś będzie miał jeszcze do tego tester to upora się z problemem w 12 godzin gwarantuję. Pozdrawiam i zapraszam do Szczecina jak w Lodzi takiego nie ma, ale wiem, ze jest.

[ Dodano: 2009-03-06, 00:10 ]
challenger2008, Moduł montowany jest na lewej podłużnicy pod nadkolem. Zdejmij lewe przednie koło, przednią część nadkola, ta puszka na podłużnicy z wtyczką na śrubkę to transmision control modul, czyli TCM, czyli sterownik szkrzyni biegów

#40 Bezimienny Gość.challenger2008_*

Bezimienny Gość.challenger2008_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 marzec 2009 - 00:42

Dzięki maxym72 mam nadzieję że to będzie wiązka bo auto miało kiedyś dzwona z lewej strony i może tam wchodzi woda.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych