Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Smród z nawiewu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 dawid w

dawid w

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  06 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2000 M
  • Imię:Dawid

Napisano 18 sierpień 2013 - 20:14

Kto mi powie dlaczego w moim pitku wydobywa się smród z nawiewu ale dopiero przy wyłączonej klimie hmm I Przednia szyba wtedy zachodzi mi lekko taką tłustą parą która przy próbie wytarcia rozmazuje się nawet gdy klima nie chodzi wogule ale nawiew jest puszczony zimny z dworu jadąc np. wczesnym rankiem do pracy...

[ Dodano: 2013-08-18, 21:20 ]
Nawiew rano mam w pozycji srodkowej pomiędzy szyba-nogi tak ze klima na 100% wyłączona

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2013 - 20:29

dawid w,
szyba/nogi - to opcja że klima jest właczona automatycznie ustaw poktretło temperatury na srodek i zobacz czy odparuje

#3 dawid w

dawid w

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  06 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2000 M
  • Imię:Dawid

Napisano 18 sierpień 2013 - 20:38

Nie nie andreas. Dwie kropki przed szybą. Nie pamiętam co tam jest wcześniej a nie będe biegł teraz do auta i sprawdzał. W każdym bądź razie kompresor i wentylatory wtedy nie chodzą. Klima na 100% wyłączona i używam wtedy tylko powietrza z zewnątrz.

[ Dodano: 2013-08-18, 21:41 ]
To jest jakaś tłusta para że ciężko ją zetrzeć

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2013 - 21:03

dawid w,
na szybę oraz szybe /nogi klimatyzacja zawsze jest włączona z wyjatkiem aut gdzie była przerobiona regulacja .Jesli masz tłusta plamę na szybie to jest uwalony wymiennik ciepła chłodniczka i płyn idzie z powietrzem na szybę - charakterystyczny słodki posmak w powietrzu , tłuste i cięzko to zczyścić

#5 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 sierpień 2013 - 18:22

tłuste i cięzko to zczyścić

i świeci w UV :d

#6 Bezimienny Gość.fabio_*

Bezimienny Gość.fabio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 sierpień 2013 - 22:21

To jest książkowy przykład zagrzybionej klimy . Nie warto moim zdaniem odgrzybiać samodzielnie z pomocą produktów wstrzykiwanych w kratki nadmuchów . Należy dostać się przede wszystkim do parownika i tam dobrze spryskać .

#7 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 sierpień 2013 - 09:58

To jest książkowy przykład zagrzybionej klimy . Nie warto moim zdaniem odgrzybiać samodzielnie z pomocą produktów wstrzykiwanych w kratki nadmuchów . Należy dostać się przede wszystkim do parownika i tam dobrze spryskać .


Ja tylko dodam, ze 99% 'specjalistow" od klimy nie umie tego dobrze zrobic i kazdy robi tak, jak mu sie najlepiej WYDAJE.

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 sierpień 2013 - 16:30

A wystarczy zastosować się do rad doktora od klimy czyli naszego Jacka-placka Jasminy, odpowiednio wcześniej wyłączać klimę, a nie będzie problemów z zagrzybioną klimą

#9 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2013 - 15:29

adames, przestan bredzic o tym wczesniejszym wylaczaniu klimy, bo to guzik daje :)
W niektorych autach klima bedzie smierdziec, w innych nie - zalezy od budowy. U mojego ojca w xantii nigdy nie smierdzialo z nawiewu, a i nigdy nie odgrzybial i nie wylaczal przed skonczeniem jazdy zeby cos tam osuszac.
A swoja droga jasmina na klimach zna sie tylko conieco, bo wiele razy bredzil jak potluczony :mayhem

Czytajac te niektore porady "babci" to nie wiadomo czy sie smiac czy plakac :diabelek

#10 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2013 - 15:40

Marcin co Ty tak ostatnio nastawiony na ...beee hmm
Wszystkie metody są dobre jak działają! u siebie nic nie pryskałem, i nie cudowałem, nawet po odkręceniu podszybia stwierdziłem pajenczyne...no ale jak pajączkowi dobrze było hmm :lol

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2013 - 18:23

MayheM, Co do wyłączxania klimy Jasmina ma rację. A ile lat miała ta Xantia teścia? I jaki przebieg? Czy miała filtr przeciwpyłkowy regularnie wymieniany? Czy czasami zdarzało się jej utracic czynnik przez parownik? P:roblem jest złozony i skomplikowany. To co napisał Jasmina jest mądre i słuszne. Nie zaradzi to natomiast smrodowi fermentującego oleju i czynnika wyciekającego z parownika do wnętrza samochodu przy 13 latach używania tego samego parownika


P.S. Ten tłusty osad to od przecieku płynu chłodzącego z nagrzewnicy - nie obserwujesz ubytków płynu? Prawdopodobnike leci do wnętrza i paruje na szybę pozdrawiam - poobserwuj, rozbiórka wnetrza zdaje sie byc nieunikniona.

#12 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 18:41

maxym72, xantia ojca ma ok. 13 lat. Nigdy nie byl uzupelniany czynnik, bo nigdy nie ubywal. Na klimie jezdzi w kratke, czasem ciagle, czasem tylko do odparowania szyb. Nigdy nie czuc bylo z nawiewu zadnego smrodu ani zapachu. Filtra PP nie ma w ogole w tym modelu.

Za to kiedys ojciec mial Opla Astre (1 albo 2 nie pamietam), salonowa, i po roku eksploatacji juz pojawil sie smrod i nie pomagalo odgrzybianie itp, bo po kilku dniach powracal.

Niektorzy znajomi tez mi mowia, ze nigdy nie spotkali sie ze smrodem z klimy, a maja auta kilku - kilkunasto letnie, a inni narzekaja, ze co pol roku musza "ogdrzybiac".

A i mowie o smrodzie typowego grzyba, a nie chemikaliow, bo w tym 2 przypadku to oczywiste, ze cos tam wycieka...

A metode jasminy sprawdzalem u siebie przez chyba 2 tygodnie na pozbycie sie grzybicy: wlaczalem klime na 10 min i wylaczalem na 10, na zmiane podczas kazdej trasy. Niestety wystarczylo 1 dzien pojezdzic bez klimy, a nastepnego dnia walilo z nawiewu grzybami po wlaczeniu klimy. Wrecz bylo tak, ze jak konczylem jazde na zwyklym nawiewie, to nastepnego dnia po wlaczeniu klimy smierdzialo, a gdy wylaczalem silnik na wlaczonej klimie, to nastepnego dnia nigdy nie smierdzialo.
A dopiero trzykrotne uzycie roznych preparatow i ozonowanie (ktore samo w sobie tez nic nie dalo oprocz smrodu ozonem kilka dni) zapach mi jakos zniknal i od roku sie nie ujawnia.

#13 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 18:50

Ja tam nie stosuję żadnego odczekiwania a jak tylko jadę to klima chodzi cały czas latem bo ciepło a jesienią i zimą mam włączony nawiew na szybę i też działa. Odgrzybiam raz w roku na wiosnę i spoko

#14 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 18:59

leopaw, Leszek, przy rocznym przebiegu 1000km to nawet grzyb umiera sam, z glodu :lol

#15 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 19:09

Leszek, przy rocznym przebiegu 1000km to nawet grzyb umiera sam, z glodu

:lol :lol :lol spadłem z fotela :lol :lol :lol

#16 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 20:21

MayheM, Było po prostu wyczyścic podszybie. :lol

#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 21:23

maxym72, ..zrobiłem sobie tak ....bo se zreszra Andrzej zna temat :cwaniak

#18 dawid w

dawid w

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  06 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2000 M
  • Imię:Dawid

Napisano 06 wrzesień 2013 - 22:06

MayheM, Co do wyłączxania klimy Jasmina ma rację. A ile lat miała ta Xantia teścia? I jaki przebieg? Czy miała filtr przeciwpyłkowy regularnie wymieniany? Czy czasami zdarzało się jej utracic czynnik przez parownik? P:roblem jest złozony i skomplikowany. To co napisał Jasmina jest mądre i słuszne. Nie zaradzi to natomiast smrodowi fermentującego oleju i czynnika wyciekającego z parownika do wnętrza samochodu przy 13 latach używania tego samego parownika


P.S. Ten tłusty osad to od przecieku płynu chłodzącego z nagrzewnicy - nie obserwujesz ubytków płynu? Prawdopodobnike leci do wnętrza i paruje na szybę pozdrawiam - poobserwuj, rozbiórka wnetrza zdaje sie byc nieunikniona.



Zgadza się maxym. Raz w miesiącu muszę dolać 0.5 litra płynu :| Więc nagrzewnica do wymiany :chory

[ Dodano: 2013-09-06, 23:11 ]
Wsypie narazie ten proszek do uszczelniania. Przy tak niewielkim ubytku płynu to powinno zdać egzamin a na wiosnę wymienię nagrzewnicę i płyn. Teraz nie mam na razie czasu ani kasy :chory

#19 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13775
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2013 - 22:29

dawid nie rob tego/ nie syp proszka niszczy z biegiem czasu simeringi, beda wieksze koszta z czasem... :miecio
srodki powoduja to ze osie walkow potem trzeba szlifowac ale to ubytki takie ze nowe zalozone potem simeringi puszczaja, ja przerabialem proszki ale po naprawach jak sobie we wlasnym zakresie naprawy tzn szlifowanie czopow, walkow nie mozesz sobie zrobic samemu, a nie mozesz to daj se spokojnosci.. :miecio

#20 dawid w

dawid w

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 116
  • Dołączył:  06 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2000 M
  • Imię:Dawid

Napisano 07 wrzesień 2013 - 10:31

dawid nie rob tego/ nie syp proszka niszczy z biegiem czasu simeringi, beda wieksze koszta z czasem... :miecio
srodki powoduja to ze osie walkow potem trzeba szlifowac ale to ubytki takie ze nowe zalozone potem simeringi puszczaja, ja przerabialem proszki ale po naprawach jak sobie we wlasnym zakresie naprawy tzn szlifowanie czopow, walkow nie mozesz sobie zrobic samemu, a nie mozesz to daj se spokojnosci.. :miecio


Znaczy się na takie coś jest narażony tylko uszczelniacz pompy płynu chłodzącego bo tylko on ma z tym proszkiem wtedy kontakt. A ja miecio itak w najbliższym czasie muszę wymienić rozrząd wraz z pompą :)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych