Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wymiana rozrządu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#41 Santiago

Santiago

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  21 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0
  • Imię:Robert&Ola

Napisano 24 październik 2009 - 20:21

renia35, w Tychach na Kościelnej robiłaś ??? Jeśli tak to części ten servis Ci zamawiał czy sama załatwiałaś???
Widzę że w uczciwej cenie to zrobili ,bo propozycja ASO to zwyczajne patroszenie leszcza....
pozdr
Robert

#42 renia35

renia35

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 164
  • Dołączył:  27 gru 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Touring
  • Imię:Renata

Napisano 25 październik 2009 - 12:48

Na Kościelnej to zwykły warsztat, ale facet wie co robi zajmuję się amerykańcami już dobrych parę lat. Części kupiłam w usaolkusz. Jak chciałbyś to mechanik też zamówi, ma swoich dostawców. Z tym że są droższe bo dobrych firm. Wymienił rozrząd - komplet jego robocizna to 400 zł. Zresztą wszystkie naprawy tam robię. Myślę, że warto nie zdziera kasy, a zrobione porządnie jest. Pozdrawiam

#43 Santiago

Santiago

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  21 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0
  • Imię:Robert&Ola

Napisano 25 październik 2009 - 20:40

renia35, ...dzięki bardzo,mam juz pełną jasność co,gdzie, jak i za ile z tą wymianą rozrzadu.... :)
pozdrawiam
Robert

#44 Bezimienny Gość.NRG_*

Bezimienny Gość.NRG_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 październik 2009 - 23:02

renia35, mam do Ciebie pytanie. Chodzi mi o namiar na Twojego mechanika. Blisko mam do Tych, a czeka mnie właśnie wymiana rozrządu. Jeśli możesz, odpisz na forum lub na priv, gg 5862726

Mam już komplet z vvv.usa.istore.pl/sklep,2602,,,03,,pl-pln,545542,0.html oraz pompę wody. Czy oprócz tego coś jeszcze przy okazji wymieniałaś? Chciałbym by zrobione to było solidnie i konkretnie. Pytanie jeszcze czy gość ma długie terminy oraz ile zajmuje mu średnio taka wymiana. Sama wiesz jak ciężko rozstać się z pitkiem:))

pozdrawiam i czekam na odpis
NRG

#45 Jarzeb73

Jarzeb73

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  22 wrz 2009
  • Rok Produkcji:0

Napisano 28 październik 2009 - 12:37

Przedstawiam Wam cennik wymiany rozrządu jaki zaproponowano mi w ASO Kraków Witam,

Poniżej przesyłam koszt oryginalnych części i robocizny:

1. Pasek rozrządu - 446 zł
2. Rolka - 268 zł
3. Napinacz paska - 638 zł
4. Amortyzator napinacza - 784 zł
5. Pompa wody - 628 zł
6. Uszczelka pompy - 31 zł


Wymiana rozrządu kpl. - 439 zł lub
Wymiana rozrządu z pompą wody - 610 zł

zaproponowano mi rabat 50% na robociznę jako nowemu klientowi. Nie skorzystałam z ich usług.Moja wymiana zamknęła się w kwocie 1100zł z częściami.


witam - ceny robocizny super tanie - w Poznaniu obdzwoniłem z 10 zakładów i (w 5 się podjęli) i wszędzie było za sam rozrząd minimum 1.000Pln. Więc zdecydowałem się na ASo (Michała) bo tam też chcieli niecałe 1.100 z fakturą

za kompletny rozrząd (niby oryginał - z allegro) zapłaciłem jakieś 800pln ale niestety pompa nie pasowała i musiałem zakupić w serwisie za 500Pln (za nie pasującą zapłaciłem 150pln).
Dodatkowo napinacz osprzętu znowu 500pln,
pasek osprzetu i pasek alternatora po 100Pln
płyn do chłodnicy !!! 150Pln!!!! (mega zdzierstwo)
dodatkowo za uszczelniacze i jakieś "coś" i wyszło w ASO 2.600Pln

razem jakieś 3.500
dodatkowo jeszcze wymieniłem akumulator, świece,

taniej nie znalazłem a szukałem...;-((((

ps.
zastanawiają te ceny oryginałów w ASO Kraków - różnią się od tych co mi podawali (!) choć globalnie wychodzi to samo ;-)) A niby źródło części to samo...


Za 400 Pln za robociznę w Tychach to z Poznania się opłaca jechać.....

#46 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 październik 2009 - 20:58

Jarzeb73, Kwestia kto jaka metodą to robi i dlaczego, ale o tym już kiedyś pisałem Pozdrawiam.

#47 Jarzeb73

Jarzeb73

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  22 wrz 2009
  • Rok Produkcji:0

Napisano 29 październik 2009 - 13:27

rozumiem, ze mnie pocieszasz :-))
już prawie przebolałem...
najważniejsze, że chodzi "jak ta lala"

teraz tylko olej w skrzyni biegów - ale troszkę jeszcze poczekam

#48 Bezimienny Gość.Trykacz_*

Bezimienny Gość.Trykacz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 październik 2009 - 14:47

Czołem,
Tak się złożyło, że jestem właśnie po wymianie rozrządu w silniku 2.0. Za części: 2 rolki, napinacz, pasek i pompę wody zapłaciłem 550 zł po zniżkach a za wymianę 400 zł. Okazało się, że silnika wcale NIE TRZEBA wyjmować, więc podejrzewam, że serwis Chryslera i wszelkiej maści mechanicy po prostu nas naciągają. Jedynym problemem było odkręcenie koła pasowego, ale po kilku perswazjach udało się. Wymiana trwała niecałe 5 godzin i nie wymagała dużego kombinowania.
Jeszcze jedna ciekawostka: auto kupiłem ze Szwajcarii z przebiegiem 158 tys. z książką serwisową kończąca się na 146 tys., auto było serwisowane od nowości w tym samym serwisie. Wymiany rozrządu nie doszukałem się w kwitach, więc w necie znalazłem ten serwis i napisałem maila z prośbą. Po 2 godzinach dostałem odpowiedź, że wymiana rozrządu a także paska wielorowkowego i oleju była zaplanowana na 156 tys. i jest to PIERWSZA wymiana rozrządu w tym aucie! Klient wstawił auto w komis na miejscu i kupił je Polak od którego ja z kolei kupiłem PiTka :)
Z racji powyższego mogę chyba obalić mit o wymianie rozrządu (jak twierdzi większość mechaników) co 70-80 tys.

#49 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 29 październik 2009 - 15:54

Trykacz, 550 za części to jak za darmo jeśli chodzi o PT, mógłbyś dać namiary gdzie tak tanio można je dostać, ewentualnie jakiej firmy są te częsci
Pozdrawiam

#50 Bezimienny Gość.Trykacz_*

Bezimienny Gość.Trykacz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 październik 2009 - 16:26

Trykacz, 550 za części to jak za darmo jeśli chodzi o PT, mógłbyś dać namiary gdzie tak tanio można je dostać, ewentualnie jakiej firmy są te częsci
Pozdrawiam

Proszę bardzo: http://www.allegro.p... ... 00_01.html

Pompa wody firmy Dolz kupiona w hurtowni ze zniżkami kolegi :)

#51 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 29 październik 2009 - 17:02

Trykacz, ale czy aby tam nie jest sama rolka napinacza tylko? czy jest to komplet wraz z napinaczem hydraulicznym bo taki chyba posiadamy? (nie mechaniczny) coś jak tu http://www.allegro.p... ... 95_05.html

#52 Bezimienny Gość.Trykacz_*

Bezimienny Gość.Trykacz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 październik 2009 - 17:20

Trykacz, ale czy aby tam nie jest sama rolka napinacza tylko? czy jest to komplet wraz z napinaczem hydraulicznym bo taki chyba posiadamy? (nie mechaniczny) coś jak tu http://www.allegro.p... ... 95_05.html


Zestaw, o którym pisałem jest bez napinacza, ponieważ jedyną rzeczą, która może się w nim popsuć jest łożysko a to u mnie było jak najbardziej sprawne i stąd decyzja, aby nie wymieniać napinacza.

#53 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 29 październik 2009 - 17:34

No tak ale nie znamy dnia ani godziny kiedy to łożysko może wyzionąć ducha hmm

#54 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 październik 2009 - 17:48

Przeważnie żywot łożyska powinien kończyć się w okolicy żywotu paska, dobrze jest wymienić jedno i drugie razem, Ale ja w poprzednim aucie wymieniłem tylko pasek, zrobiłem potem 50tkm, i sprzedałem auto. Nic nie świadczyło o zużyciu łożyska.
Tak jest z wszystkimi innymi częściami, łożyska w kołach wymieniamy przecież dopiero jak się rozsypują, a nie profilaktycznie, a maja one również spore przebiegi.

#55 nadja

nadja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 112
  • Dołączył:  12 sty 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:dwa.zero

Napisano 29 październik 2009 - 19:58

adames, ale jak tu sie sypnie to tylko na msze dać...
rozrząd to nie koło

#56 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 październik 2009 - 13:25

nadja,
Masz rację, jeśli się rozleci rozrząd to koszty będą znaczne. łożysko napinacza nie rozlatuje się jednak od razu, najpierw nas "powiadamia" o swoim końcu żywota. Najpierw zaczyna szumieć i gwizdać.
Tak dla zastanowienia się, to w dieslu nie wymieniamy łańcucha rozrządu, i nie wymieniamy napinacza ani pompy wody. Wymienia się ją dopiero jak puści uszczelnienie. :cwaniak

#57 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 październik 2009 - 20:28

adames, Trochę bardzo inna konstrukcja pompy wody - bardzo wytrzymała w porównaniu z marnym ułozyskowaniem pompy w benzynie. Są rozrządy niewymienne - głównie łańcuchowe, choć nie zawsze i nie tylko. Pozdrawiam

#58 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 październik 2009 - 20:58

maxym72,
Chodziło mi bardziej o zasadę niż o konstrukcję, i miałem na myśli również inne marki samochodów. :cwaniak

#59 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 grudzień 2009 - 08:01

Właśnie moj Pitek wrócił z urlopu po wymianie rozrządu (komplet z pompą firmy Gates). Do wymiany była też górna łapa silnika z poduszką (guma sie zużyła). Pełny koszt 1100 PLN. Wymiana bez wyciągania silnika. Zdjeto nadkole, reflektor i zderzak plus osłony.
Zauważyłem, że czułym punktem są poduszki silnika. Już dwie wymieniłem, mimo stosunkowo małego przebiegu...okolo 123 000 km

#60 Bezimienny Gość.bombka_*

Bezimienny Gość.bombka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 styczeń 2010 - 13:02

ja u siebie tez wymienilem rozrzad przebieg 84 tys. lala juz
pompa wody i uszczelniacz na wale wiec wymienilem wszystko
cen czesci nie pisze bo to kazdy zna wymiane robil
moj kolega ktory ma serwis samochodow japonskich
nie wyciagal silnika nie sciagal blotnika wystarczy rozpiac
przewody klimy i dojscie jest dobre





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych