Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Elektryka - problemy i pytania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2013 - 19:03

Witam. Pitka kupiłem w kwietniu tego roku i jak narazie jestem zadowolony mimo kilku problemów. Zacznę od najważniejszych problemów:
1. Po kupnie pierwszy problem objawiał się tym, że podczas jazdy nagle zegary spadały do 0, piknięcie, zaświecenie się kontrolki hamulca ręcznego, czasami jeszcze ABS. Stan taki potrafił się utrzymywać nawet 10minut. Problem pojawiał się niezależnie od rodzaju nawierzchni (z nierównościami czy też bez). Trasa którą jeżdżę ma 20km z czego ok 5km jest to droga utwardzona. Zawsze w momencie zmiany nawierzchni na utwardzoną wszystko wracało do normy. Po powrocie świeciłą się do wyłączenia silnika ta czerwona kropka, chyba od immobilisera. Gasząć silnik w momencie występowania problemu, nie można odpalić go ponownie. Przyglądając się pod maską co może powodować problem, zauważyłem ubytki płynu wspomagania. Uzupełniłem, na jakieś 2tyg spokój. Potem znowu, sprawdzam płyn - jest mało - dolewam - jest spokój. Uznałem, że jest to jakoś ze sobą powiązane. I w tym momencie problem wystąpił krótko po uzupełnieniu płynu, więc teza została obalona. Przeglądając forum natrafiłem na jakiś temat, w którym wspomniane było o tych przewodoach pod akumulatorem, że mogą gnić czy coś takiego. Zerknąłem, były mocno zabrudzone, więc je przeczyściłem a następnie umocowałem wyżej tak by te kostki się nie brudziły. To zrobiłem pod koniec sierpnia, od tego czasu do dziś ten problem wystąpił tylko raz na dosłownie sekundę. Ktoś się spotakł z czymś podobnym? Błędy które pojawiły się po tym problemie - 1281,1687
2. Jak narazie następny problem wystąpił tylko 2 razy w ciągu ostatnich 3 mięsięcy. Mianowicie jadę nocą przez las, włączone długie światła i w pewnym momencie robi się ciemno. Gasną światła. Zaczynają naprzemian gasnąć, zapalać się, itd. W kabinie słyszę tylko jak przekaźnik pracuje. Przełączam na mijania, jest ok. Co się może dziać?
Teraz pytania:
1. W które przewody muszę się wpiąć z włącznikiem by dorobić włącznik halogenów przednich?
2. Czy mając Pitka z oświetleniem pod lusterkiem, jak dokupię sobie lampkę z wskaźnikiem temperatury w podsufituwce da się to podłączyć?
3. Czy do fabrycznej centralki zamka można dorobić sygnalizacę kierunkowskami?
4. Czy dokupując oryginalny pilot zamka da się go zaprogramować do działania z centralką w aucie?
Na tą chwilę to wszystko co pamiętam. Jak coś mi się przypomni to dopiszę ;)

#2 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2013 - 19:43

nie chce cie martwic, ale to "stykologia" i nie dostaniesz jasnej i klarownej odpowiedzi na twoje pytania, ...
pkt 4 tylko w serwisie
pkt 3 a po co?
pkt 2 sie da
pkt 1 przelacznik zespolony do naprawy, nic nie kombinuj

#3 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2013 - 19:49

4. Orientuje się ktoś co do ceny takiego zabiegu?
3. Brakuje mi troche tego potwierdzenia świetlnego ;)
2. Jeśli udało by mi się dostać taką lamkę razem z wiązką to gdzie musiałbym się z nią wpiąć? A może wiązka nie byłaby potrzebna?
1. Mój przełącznik zespolony nie posiada włącznika halogenów przednich. Musiałem wymienić zderzak, a z nowym dostałem też halogeny więc chciałbym je uruchomić ;)

#4 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2013 - 19:52

Ad.3.
Kliwer, ale taka sygnalizacja istnieje. Można ją zaprogramować, jesty w instrukcji PiTola. Jak nie masz możesz ja pobrać z forum.

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2013 - 19:56

Jak nie miałeś fabrycznych halogenów - to wszytko do ciągnięcia kabli nie będzie do kabiny - wiec tylko twoja decyzja pod co i gdzie podłączysz (oryginalnie są pod bezpiecznik nr 1 w kabinie prądowy i drugi bezpiecznik na wyjściu z przełącznika 15 A pod maską nr.18
PT ma fabrycznie z centralnego zamka inf.kierunkami o zamknięciu i otwarciu auta .

Lampki nie podłączysz w prosty sposób jest sterowana cyfrowo i wymaga termometru przy chłodnicy i podłaczenia z komputerem silnika po J1850

#6 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2013 - 20:01

Szczerze mówiąc nie wiem co mój PT miał fabrycznie a co nie. Przewody do halogenów przy lampach były. W intrukcji nie widzę informacji jak taką opcję aktywować. Mój niestety nie sygnalizuje. Jak go kupiłem to miał zamontowany alarm, możliwe że ktoś coś namieszał :( Termometr przy chłodnicy dokupiłem i podłączyłem pod wtyczkę przy chłodnicy. Czy można w takim razie podpiąć się pod ten czujnik innym termometrem?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2013 - 20:10

czujnik jest strojony pod układ i nie dobiera się go tak od sobie bo będą bzdury pokazywane .
skąd pochodzi auto :usa czy eu ?

musisz sie dostac do przełacznika pod kierownice i zobaczyć w kostce czy jest przewód na pinie 14 (halogeny przód ) i bedzie wiadomo co do instalacji czy jest w aucie .

#8 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 listopad 2013 - 20:15

Auto pochodzi z eu. Czujnik zakupiłem przy okazji zakupu zderzaka od angilka, rocznik i silnik ten sam.

#9 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13759
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2013 - 22:09

1. Mój przełącznik zespolony nie posiada włącznika halogenów przednich. Musiałem wymienić zderzak, a z nowym dostałem też halogeny więc chciałbym je uruchomić ;)

jak nie jak tak! posiada
andrzej ci minute temu napisal co gdzie... :lala

#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopad 2013 - 22:29

miecio, miecio - nie stresuj - może miec przełącznik bez przednich halogenów. W końcu nie wszystkie miały.

#11 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 12:06

Przewód w 13 pinie obecny.
Lampka bagażnika zapala się razem z oświetleniem wnętrza czy tylko gdy podniesie się klapę?

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2013 - 12:16

Kliwer,
Czyli 14 brak to znaczy że nie masz instalacji od halogenów do kabiny , musisz dociągnąć te co masz wyprowadzone do lamp kończą się przy bezpiecznikach w skrzynce przy kielichu pod maską ? - reszta przewodów do ciągnięcia .
Prądowy do halogenów weź z pinu 13 tak jest fabrycznie podłączone .

#13 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 12:45

W 14 też jest.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2013 - 12:50

Kużwa czy z Was wszytko trzeba wyciągać - to mnie czy Wam zależy na rzetelnej odpowiedzi i udzieleniu poprawnej wskazówki :cwaniak

zblokuj 14 i 13 i halogeny powinny sie zapalic z przodu oraz lampka zielona na liczniku - jesli sie nie zapalą zobacz czy jest pod maska przy kielichu bezpiecznik z oznaczeniamu Fog Bux i zamontuj tam 15A

#15 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 13:22

Sorki, przez noc pomieszały mi się piny :torba Po zwarciu obu pinów światła działają ;D Dzięki andreeas7! Musze tylko wyszyścić wtyczki przy żarówkach bo nie zawsze łączą. Btw, ma kotś może na zbyciu tą wtyczkę przy przełączniku zespolonym? Moja jest w opłakanym stanie, niektóre piny są luźne. Kto wie czy to nie jest winowajaca moich problemów.

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2013 - 13:35

Kliwer,
Sama wtyczka kosztuje 250zł dostepna na serwisie na zamówienie - to bolączka w tym aucie , może raz trafiłem cała w autach które naprawiałem .
Kup przełącznik do wersji eu i będziesz miał wszytko bez przeróbek.
Musisz miec taki :
Dołączona grafika

#17 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 13:41

To sporo. Zobacze czy uda mi się uzyskać taką od kogoś z Allegro co sprzedaje PT na części ^^ Jeśli nie to poczekam i kupię faktycznie cały przełącznik. Czy zakładać od razu przekaźnik, zapobiegawczo?

Pytanie odnośnie tempomatu:
Mam wajche przy kierownicy jednak nie mam nic pod maską. Czy jeżeli tempomat jest aktywny w komputerze to mimo wszystko powinna mi się zaświecić kontrolka CRUISE po wciśnięciu ON czy też niekoniecznie?

#18 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 13:41

Szczerze mówiąc nie wiem co mój PT miał fabrycznie a co nie. Przewody do halogenów przy lampach były. W intrukcji nie widzę informacji jak taką opcję aktywować. Mój niestety nie sygnalizuje. Jak go kupiłem to miał zamontowany alarm, możliwe że ktoś coś namieszał :( Termometr przy chłodnicy dokupiłem i podłączyłem pod wtyczkę przy chłodnicy. Czy można w takim razie podpiąć się pod ten czujnik innym termometrem?

A skąd masz instrukcję? Ja znalazłem. Spróbuj tak:
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#19 Bezimienny Gość.Kliwer_*

Bezimienny Gość.Kliwer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 listopad 2013 - 13:45

Tą sygnalizację dzwiękową mam aktywną ;) Chciałem dodatkowo sygnalizację kierunkami jak to jest w większości aut. Czy sterownik zamka ma gdzieś linie sterowania by można było mu podać sygnał zamknij/otwórz z innej centralki?

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2013 - 13:50

Kliwer,
sygnalizacja kierunkami jest tylko z fabrycznego pilota i dokładany sterownik tego nie obsłuży ale możesz podłączyć inf. z dokładanego alarmu pod kierunki i to się da zrobić potrzebne 4 diody separujące 6 A





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych