Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Ile czynnika do klimy ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.shell_*

Bezimienny Gość.shell_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 kwiecień 2009 - 18:44

Dziękuję Maxym72. Czuję się zobowiązany. Pzdr

#22 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwiecień 2009 - 19:58

shell, Na zdrówko. :piwo

#23 Bezimienny Gość.M@Ti_*

Bezimienny Gość.M@Ti_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 kwiecień 2009 - 12:26

wielkie THX maxym72 - dzisiaj jadę wymieniać

#24 Bezimienny Gość.shell_*

Bezimienny Gość.shell_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 kwiecień 2009 - 10:37

Hej Maxym72. Za Twoim wskazaniem uzupełniłem czynnik lecz dalej kompresor wraz z wentylatorem się włącza i wyłącza w cyklach około10sekundowych. Czy wymiana presostatu może pomóc? i na jaki bo w katalogach nie mogę znaleźć do PT. Czy szukać w Mercedesowskich. Silnik 2,2 Crd. Masz może jakiegoś pomysła albo może symbol tego czujnika? Dziękuję z góry i pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-04-09, 11:38 ]
Aha i czy przy wymianie presostatu zejdzie ponownie czynnik?

#25 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 09 kwiecień 2009 - 19:53

shell, - a czy ty musiales uzupelniac czynnik ??? i dziwie sie ze panowie ktorzy napelniali ci czynnik nie powiedzieli ci co sie dzieje!!

#26 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2009 - 00:06

Hej Maxym72. Za Twoim wskazaniem uzupełniłem czynnik lecz dalej kompresor wraz z wentylatorem się włącza i wyłącza w cyklach około10sekundowych.


z doswiadczen innej marki zasugeruje ze moze to byc kwestia regulacji sprzegła elektromagnetycznego w kompresorze.

#27 Bezimienny Gość.Sebol_*

Bezimienny Gość.Sebol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2009 - 07:08

Kurcze a nie jest to normalne, kiedy np auto stoi ?? bo ja tez coś takiego mam, ale wydaje mi się, że jest ok

#28 Bezimienny Gość.shell_*

Bezimienny Gość.shell_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2009 - 12:47

Hej Jasmina. Istotnie przy wymianie czynnika okazało się, że brakuje go 25% lecz i to nie pomogło. Więc to chyba ten nieszczęsny presostat. Szukam tylko źródła gdzie można by go kupić za jakieś rozsądne pieniądze bo w serwisie krzyczą 500. Pzdr

#29 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 10 kwiecień 2009 - 18:44

shell, - przepraszam ale nie rozumiem to co sie teraz dzieje - nie dziala ta klimatyzacja czy jak - nie chlodzi ci - nie zalącza sie sprezarka.

#30 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2009 - 20:11

shell, Kolego bez paniki, Cykl 10 sekundowy to może nie tragedia, jeśli na dworze masz temperaturę w granicach 10 c. a wentylator w kabinie ustawiony na pierwszy bieg. Tak jak pisałem i jak pisał jasmina to co dzieje się w układzie klimatyzacji widać na zegarach i to pan napełniacz powinien ocenić, co się dzieje. Przy tak niskiej temperaturzena zewnątrz przechłodzenie parownika jest na tyle szybkie, że cykle stają się krótkie. Może przypchany filtr kabinowy i nie ma co odebrać zimna? Pozdrawiam i radzę w celu osiągnięcia spokoju wewnętrznego poszukać kogoś, kto powie, czy jest ok. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-04-10, 21:48 ]
shell, Ważne, że wentylator chłodnicy włącza się wraz ze sprężarką klimatyzacji. Zobacz jak będzie przy upalnych dniach i nie panikuj. Zakup presostatu zostaw w spokoju. Pozdrawiam.

#31 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 10 kwiecień 2009 - 21:22

Dlatego wlasnie sie zapytałem co sie dzieje bo wedlug mnie na dzien dziesiejszy jest wszystko ok.
Pan od Klimatyzacji ktory napelniał czy dopelnial powinien sprawdzic wszystko - wystarczy ze auto jest rozgrzane czyli wentylator chlodnicy sie wlącza i kliamtyzacja takze bedzie sie wtedy troszke inacze zachowywać.
Spokojnie proponuje jezdzic i nie panikować.

#32 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2009 - 21:39

jasmina, Tak a propo czy reflektujesz na dane diagnostyczne dla twojego układu? Ciśnienia, temperatury, możliwe defekty? Daj znać na prv lub mail, mój masz. Pozdrawiam, ty przynajmniej będziesz wiedział, co z tym robić. Pozdrawiam

#33 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 10 kwiecień 2009 - 21:55

A masz to w formie elektronicznej - napisz cos wiecej na emaila do mnie ok.

[ Dodano: 2009-04-10, 22:57 ]
Bo w sumie by sie przydały wlasnie ekperymentuje z moim PiTkiem

#34 Bezimienny Gość.shell_*

Bezimienny Gość.shell_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 kwiecień 2009 - 09:19

Dziękuję za pomoc i Wesołych Świąt. Napiszę jak będzie cieplej i zobaczę co wtedy się dzieje. Pzdr

#35 Bezimienny Gość.M@Ti_*

Bezimienny Gość.M@Ti_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 kwiecień 2009 - 18:42

Byłem w stacji i napełniłem układ. Pan nabijacz klimy w swojej mądrej książce sprawdził że do mojego PITKA wchodzi 700 gram - wyssał z niego 530 gram. Na tą chwile chłodzi GIT. Poprzednio przy dużym upale w trasie z czasem wydajność chłodzenia spadała, może dlatego że było za mało czynnika hmm

#36 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 13 kwiecień 2009 - 19:59

Takie informacje zazwyczaj piszą na wzmocnieniu czolowym w aucie pod maską lub na samej masce lub w niektorych na kielichu amortyzatora - no chyba ze auto bylo bite to nie ma - W moim Pitku jest na maske - dziwie sie ze pan sprawdzał ile gazu wchodzi.
Dodam ze w kazdym z naszychpitkow wchodzi inna ilosc.

#37 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 20 lipiec 2009 - 21:57

jasmina to ile wchodzi czynnika do naszych (2,4)? Maskę mam chyba nieoryginalną, a na niej stoi, ze 510 g. W pamięci maszyny diabelnej do modelu PT Cruiser sugestia była na 700 g !!!!????? U mnie na manometrach wychodzi za mała różnica ciśnień .... po zwiększeniu obrotów jest trochę lepiej, ale wciąż za mała ... jadę jutro do naprawiaczy klimy, bo napełniacze tylko to potrafili :(. Przynajmniej nie silą się na mądrości, tylko powiedzieli, że coś jest nie tak i dali namiar na naprawiaczy :)

#38 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 20 lipiec 2009 - 22:42

bm639, - ja to maszyne mądrą omijam z daleka - bo zazwyczaj ci co ją obslugują jeszcze wczoraj sprzedawali pietruche na rynku - mialem wczoraj wlasnie taki przypadek i poprawialem po kims klime- prawidlowo to w naszych powinno wejsc 720g +/- 10%
ale sprawdze jutro dla pewnosci i ci przesle wszystko na priv - ja mam w swoim troszke ekstremalnie zrobione wiec mno sie nie sugeruj nie wiem ile tam weszlo bo swojo klime robilem na szybko i na "oko" bardziej zalezalo mi na temperaturach - ale jak chcesz to podlocze manometry jutro wypuszcze gaz i napuszcze prawidlowo i ci sprawdze jakie powinny byc prawidlowe cisnienia przy prawidlowej ilosci gazu. hmm

#39 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 21 lipiec 2009 - 08:47

jasmina, Nie pamiętam dokładnie co mi tłumaczyli, ale ciśnienie po stronie niskiego ma spadać do "2" a u mnie spada do "6" tylko ... mam nadzieję, że nie pokręciłem :)

Napełnione mam teraz na 700 g i niestety na małych obrotach (postój, wolna jazda) słabo chłodzi :(. Dopiero przy 100 km/h czuć chłodek, ale to nie jest to :chory Czeka mnie wizyta u "dohtorów" od klimy.

[ Dodano: 2009-07-24, 18:54 ]
No to się co nieco wyjaśniło :| Mam sprężarkę do wymiany, uszkodzony był jakiś zawór (dokładnie to iglica ... ) niby to od jazdy z włączoną klimą "ze złymi ciśnieniami" ... podobno za dużo ostatnio dobito mi gazu ?! okazało się niby, że ma być 510 a było coś koło 900 !!!??? Wycena na gotowo = 1,5 k PLN 8| "Komfort kosztuje" ... usłyszałem ... no i w sumie racja :lala

#40 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 25 lipiec 2009 - 18:38

bm639, - jesli klima nie dziala na wolnych obrotach gdy stoisz to jest raczej uszkodzony wentylator na pierwszym biegu - i ciesnienia wtedy napewno bedo wariowaly bo sprezarka sie gotuje i czesto umie nawet gaz wywalic zaworem bezpieczenstwa. U mnie tak sie stało - ze wszystko mi wypierdzialo na skrzyzowaniu.

Proponuje po napelnieniu sprawdzic wentylator - wymienic i bedzie wszystko chlodzic pieknie





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych