Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja= szarpanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 14:44

Przyszły upały i trzeba korzystać z klimy. Po włączeniu klimatyzacji na wolnych obrotach nieraz czuć szarpnięcie silnikiem (jest to wkurzające). Wentylator po włączeniu klimatyzacji działa. Klima nabity i odgrzybiona. A może tak ma być?

#2 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 15:18

janiu1994, U mnie tylko bardzo delikatnie słychać jak zostaje obciążony silnik.
Nawet kiedy sprawdzam -nieraz włączam światło we wnętrzu gdyż widać mrugnięcie.
Jednakże szarpnięcia - nie odczuwałem nigdy.

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 15:31

nieraz czuć szarpnięcie silnikiem

subiektywne odczucie!? jak napisał resiurc ''czuć'' załączenie sprężarki, ten typ tak ma.

#4 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2014 - 17:19

Potwierdzam, u mnie również co jakiś czas szarpnięcie jest. Podobno to normalne...

#5 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 17:22

Z tego wynika że to jest po prostu fabryczna niedoróbka ;(

#6 uczucie84

uczucie84

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 348
  • Dołączył:  10 maj 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4
  • Imię:Grześ
  • Skąd::Bielsk Podlaski
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 czerwiec 2014 - 17:28

Też tak miałem na gazie ale jakoś ostatnio wymieniłem listwe gazu swieczki i przewody i szarpnięć brak nawet jak długo stoję w korku nie wiem czym to spowodowane. Może niektóe tak mają.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 17:30

Gadacie o innych silnikach. Ropochlej to nie to samo co Zapalniczka. Pozdrawiam

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 17:50

A tak naprawdę na to, czy szarpnięcie jest mocniejsze, czy słabsze i jak często występuje wpływa tyle czynników, że lepiej nie mówić. Począwszy od stanu poduszek silnika, stanu wtryskiwaczy (diesel), stanu świec i przewodów wys napięcia (gasoline) po stan samego układu klimatyzacji - czystości zewnętrznej układu chłodnic, ilości czynnika, ilości oleju (układy zazwyczaj są przeolejone, bo każdy magik na wszelki wypadek dodaje trochę oleju, a nie tyle dokładnie, co spuścił) szczeliny sprzęgła sprężarki, stanu kryzy rozprężnej, działania presostatu a na stanie napinacza paska osprzętu skończywszy. Generalnie drgnięcie jest zawsze - czy prawidłowe czy nie to może ocenić ktoś, kto jeździł nowym fabrycznie pitolem. Poprawienie problemu przez internet wydaje się mi raczej niemożliwe. Sterownik silnika kompensuje dawkę paliwa, aby zrównoważyć obciążenie silnika podczas załączenia sprzęgła klimatyzatora, ale nigdy nie jest to na tip top. Słyszalna zawsze jest zmiana obciążenia. W im goreszym stanie układ klimatyzacji, tym większe szarpnięcia. Jeśli silnik jest padlina to też nie wyrobi - wszystko dla takiej padliny dzieje się za szybko. To tak w skrócie i poglądowo - generalnie należy przyjąć, że jeśli chłodzi i wentylator chłodnicy pracuje, a skraplacz nie jest zabity muchami na amen, oraz filtr przeciwpyłkowy nie przypomina zimowego wełnianego szarego szalika - to nic więcej nie jesteście w stanie zrobić i należy się do tego przywiązać. Pozdrawiam

#9 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2899
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 18:53

janiu1994, niestety walczylem z tym dluuugo i nic nie wskoralem. Zyj z tym albo sprzedaj... Niedoroba jest to straszna. :mayhem

#10 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2014 - 20:21

To będzie trzeba się z tym faktem pogodzić, po prostu chciałem się upewnić czy to jest problem występujący u mnie, czy ten typ tak ma. Czym dużej śmigam tym autem tym lepiej wiem czemu amerykańskie auta są dużoooo tańsze od europejskich, ale mimo tych wszystkich wad i tak go kocham :dance
Jestem ciekaw czy u młodszego brata też to występuję, muszę poczekać na wypowiedz poliftowców

[ Dodano: 2014-06-05, 21:21 ]
Generalnie jak byłem u majstra od klimy jak mierzył temperaturę przy nawiewie do zeszła parę razy 1,6 stopnia, a przeważnie trzymała 2,5 stopnia.

#11 Bezimienny Gość.hunter_*

Bezimienny Gość.hunter_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2014 - 12:42

Mam pitka 2003 w gazie i też mnie denerwowały te szarpnięcia silnika przy włączonej klimie przy niskich obrotach. Dzięki powyższym wypowiedziom wiem już że tak musi być i nie ma co z tym walczyć. Dzięki za rady.

#12 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2014 - 13:57

hunter, mi po przeglądzie klimy, nabiciu i oczyszczeniu, a nie ozonowaniu szarpania ustały. Sporadycznie jakieś minimalne szarpnięcie wyczuje, ale nie sa to takie jakie były

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2014 - 16:15

janiu1994,

Nie porównuj CRD do benzynki inny moment obrotowy i u nas tak sie tego nie odczuwa

#14 Bezimienny Gość.hunter_*

Bezimienny Gość.hunter_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2014 - 18:04

Ale może faktycznie kiedy nabiję klimę będzie lepiej. Mam to auto równo od roku i nie nabijałem klimy i nie wiem jak dużo czynnika pozostało.

#15 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2014 - 18:20

hunter, kiedyś zapytałem kolege jasmina szpeca od klimy..Jacek jak często nabija się klime? odp. a jak często nabijasz lodówke odp. nigdy.
Jak nie spier :cenzura to zostawić i tego się trzymam już ponad 4 lata :cwaniak

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2014 - 18:26

Tak Darku powtarzaj te mądrości ? Tak samo jak informacja o zaworze rozpreznym w Pt - a tym czasem jest dysza dlawiaca w przewodzie

#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2014 - 18:33

Tak samo jak informacja o zaworze rozpreznym w Pt - a tym czasem jest dysza dlawiaca w przewodzie

...jaki zawór hmm Andrzej co ty mnie straszysz :lol

#18 Bezimienny Gość.hunter_*

Bezimienny Gość.hunter_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 lipiec 2014 - 14:12

No właśnie sluna w każdym problemie z autem trzeba wyciągnąć średnią przedstawianych propozycji w połączeniu z własnym doświadczeniem. Nie zawsze metoda sprawdzona w jednym aucie będzie skuteczna w drugim.

#19 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 20 lipiec 2014 - 21:57

Jestem ciekaw czy u młodszego brata też to występuję, muszę poczekać na wypowiedz poliftowców

[ Dodano: 2014-06-05, 21:21 ]
Generalnie jak byłem u majstra od klimy jak mierzył temperaturę przy nawiewie do zeszła parę razy 1,6 stopnia, a przeważnie trzymała 2,5 stopnia.


U mnie też szarpie i to dosyć wyraźnie w obie strony, tj. przy włączaniu i wyłączaniu ;)

#20 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 lipiec 2014 - 22:32

hunter, Andrzej wcześniej napisał, ze w CRD jest to mniej odczuwalne, ale jednak! Nie wiem jak to w PB nie miałem okazji sprawdzić (napięte terminy) :lol Napełniaj napisz czy pomogło hmm pytaj chłopaków z tym motorem.
Wiesz CRD to taki wół roboczy :on





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych