Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym MAP sensor


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 wrzesień 2014 - 12:12

Oczywiście na wstępie proszę o wyrozumiałość w razie popełnianych błędów .
Walczę z moim PiTkiem.
Objawy falowanie obrotów na biegu jałowym czy też jak to się tam nazywa prawidłowo.
Brak błędów metodą kluczykową. Był jeden ale to 1684 więc już zniknął.
Naczytałem się o przepustnicy i innych przypadkach, ale też przy jakimś temacie przeczytałem radę Andreasa "podjedź do jakiegoś kumatego elektryka, podłączy pod komputer posprawdza co i jak w parametrach".

Byłem dzisiaj u jednego z lepszych w Rzeszowie Pana Mściwujewskiego.

Po sprawdzeniu większości parametrów znalazł kilka dziwnych wskazań nieznacznie odbiegających od ideałów i jedno wskazanie bardzo dziwne według niego na wyłączonym silniku MAP sensor pokazuje ciśnienie o 100 mBAR niższe od rzeczywistego.
Według niego reszta tych odbiegających wskazań może wynikać z tego przekłamania początkowego.
Diagnoza czujnik do wymiany, ale poradził mi abym znalazł takie samo auto i przyjechał do Niego to sprawdzimy wskazania w drugim aucie i ewentualnie podmienili na chwilę do mojego za zgodą właściciela.
Darmowa diagnostyka dla chętnego.
Ktoś chętny?

[ Dodano: 2014-09-12, 13:12 ]
aha jeszcze pytanie czy można jakoś czyścić ten MAP sensor?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 wrzesień 2014 - 13:54

Czyszczenie nic Ci nie da ale możesz go oczywiście przemyć benzyną ekstrakcyjną profilaktycznie . :kawka

#3 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 wrzesień 2014 - 14:06

Czyszczenie nic Ci nie da ale możesz go oczywiście przemyć benzyną ekstrakcyjną profilaktycznie . :kawka

Czyli generalnie nowy czujnik jeśli takie pokazuje ciśnienie?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 wrzesień 2014 - 14:11

Nie koniecznie , podstawienie drugiego to dobry pomysł i dopiero decyzja .Jak nic się nie zmieni to bedzisz bobrowal w instalacji i sprawdzał przejścia do sterownika bo tez może tu być problem lub w samym sterowniki silnika :kawka

#5 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 wrzesień 2014 - 09:38

Czyszczenie nic Ci nie da ale możesz go oczywiście przemyć benzyną ekstrakcyjną profilaktycznie . :kawka

przeczyscilem benzyna ekstrakcyjna i sprezonym powietrzem i jest duza poprawa, nie jest idealnie ale duzo lepiej, widze ze to dobry kierunek

[ Dodano: 2014-09-16, 10:38 ]
Po odłączeniu kostki celem przeczyszczenia MAP sensora znowu pojawia mi się błąd P1684. nie był odłączany akumulator. Czy tak ma być?

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 09:40

Nie - masz uszkodzony akumulator , albo gdzieś nie łączy instalacja od akumulatora (masa lub prądowe - do sprawdzenia )

#7 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 wrzesień 2014 - 09:43

Nie - masz uszkodzony akumulator , albo gdzieś nie łączy instalacja od akumulatora (masa lub prądowe - do sprawdzenia )

akumulator wykluczam bo ma miesiąc Centra Futura

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 09:47

Nigdy nie wykluczam nowego akumulatora , może być uszkodzony i siadać pod obciążeniem zwłaszcza że to tylko Centra :cwaniak , trzeba sprawdzać wszystko : połaczenia masy do nadwozia , silnika .Prądowy do alternatora , rozrusznika i złącza przy bezpiecznikach.

#9 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 wrzesień 2014 - 14:05

Nigdy nie wykluczam nowego akumulatora , może być uszkodzony i siadać pod obciążeniem zwłaszcza że to tylko Centra :cwaniak , trzeba sprawdzać wszystko : połaczenia masy do nadwozia , silnika .Prądowy do alternatora , rozrusznika i złącza przy bezpiecznikach.

Będę szukał. A jeszcze jedno pytanie jaka jest prawidłowa temperatura akumulatora po rozgrzaniu. Wydaje mi się że ... ale mogę źle pamiętać wskazywało 58 stopni. Nie za dużo? i nie wskazuje to na masę?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 14:13

A czym zmierzyłeś temperaturę akumulatora ? :cwaniak , dopuszczalna temperatura elektrolitu 50-55 stopni i przy niej następuje ostre gazowanie .

#11 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 wrzesień 2014 - 14:20

A czym zmierzyłeś temperaturę akumulatora ? :cwaniak

Może coś pomieszałem ale wydaje mi się że elektronik u którego byłem pokazywał mi w programie diagnostycznym (Bosch) temperturę akumulatora.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 14:56

To jeszcze dla swojego spokoju sprawdź gdzie masz wpięty czujnik ? , w dieslu jest wkładany miedzy cele akumulatora aby był prawidłowy pomiar - benzyna ma w chyba w podstawie akumulatora , w komorze silnika łatwo o przekłamanie od temperatury silnika pod maska .
Jeśli faktycznie miałbyś tak wysoka temperaturę to akumulator będzie miał ograniczony do minimum prąd ładowania przez sterownik silnika dla zabezpieczenia akumulatora .

#13 Bezimienny Gość.mirrorez_*

Bezimienny Gość.mirrorez_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 wrzesień 2014 - 08:35

To jeszcze dla swojego spokoju sprawdź gdzie masz wpięty czujnik ? , w dieslu jest wkładany miedzy cele akumulatora aby był prawidłowy pomiar - benzyna ma w chyba w podstawie akumulatora , w komorze silnika łatwo o przekłamanie od temperatury silnika pod maska .
Jeśli faktycznie miałbyś tak wysoka temperaturę to akumulator będzie miał ograniczony do minimum prąd ładowania przez sterownik silnika dla zabezpieczenia akumulatora .


Sprawdzałem dzisiaj miernikiem elektrycznym napięcie akumulatora. Na wyłączonym silniku 3 godziny po zakończeniu jazdy wskazanie 13.72 Dzisiaj rano po włączeniu silnika 13.83 do 13.89.
Czyli prawidłowo?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych