Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Problemz uruchomieniem silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#21 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 grudzień 2014 - 22:18

A może najpierw udać się na komputer skoro ten błąd ma wpływ na odpalanie auta ?
ale jak jest ciepło to pali , jak zimno to tylko z plaka , tak to cały czas by chyba palił źle jak by ten błąd był za to odpowiedzialny hmm

#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 grudzień 2014 - 22:26

Mario - przypominam sobie już tego PT z linku faktycznie u niego wtryski wszystkie do roboty bo przelewały strasznie , czy naprawiał wątpię , co do błędu wystarczy że odłączysz akumulator na 30 minut i wykasujesz ten błąd - ale może ci się radio zakodować , jak nie masz kodu to tego nie rób , jesli wtryski były robione będą czyste po wierzchu przy regeneracji zawsze są czyszczone chemią - jak będziesz mógł zrób mi zdjęcie wtrysków w dobrym świetle po zdjęciu osłony z silnika i ci powiem czy coś było robione .

#23 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 grudzień 2014 - 11:50

ale może ci się radio zakodować ,

znasz moje radio :diabelek ono jest bez kodu
Okej jutro zrobię foto :szacun i będę próbował zapytać Marcina czy coś robił w tym temacie , ale czy ja wiem hmm post jest z sierpnia a Pitka mam od października.

[ Dodano: 2014-12-05, 11:50 ]
Skłaniam się ku regeneracji wtryskiwaczy ale czy jeśli była by to ich wina to nie powinien kopcić na niebiesko czy czarno ? a jest normalnie nie kopci hmm z poprzednim właścicielem też nie mogę się skontaktować czy coś przy nich robił . Dziś znowu musiałem odpalić z plaka :sciana

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2014 - 15:17

Darek taka usterke jak u Ciebie diagnozuje sie rano po odstaniu na testerze - sprawdzając ciśnienie na szynie paliwa podczas kręcenia : powinno być w PT ok 280-300 bar , wowczas nie ma problemu z rozruchem .Bez tego badania nic nie ustalisz.Na te ciśnienie ma znaczenie :
- pompa wysokiego cisnienia
- zawór proporcionalny na szynie paliwa (regulator cisnienia )
-wtryskiwacze
jeden z tych trzech elementów jest uszkodzony , teraz musisz wykluczyć własciwy

Pompę bym dał jako ostatnią , gdzyż byłby problem i po odpaleniu (choć może jest rozszczelniona i schodzi z niej paliwo )
Zawór proporcionalny typowu regulator jak kran odkreca i zakreca kurek - pracuje pod b.duzym ciśnieniem podatny na zacięcia i wytarcia
Wtryski - maja tak duzy przelew że ciśnienie minimalne do otwarcia wtrysków nie jest wytworzone - najbardziej racjonalne i prawdopodobne

#25 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 grudzień 2014 - 16:56

Darek taka usterke jak u Ciebie diagnozuje sie rano po odstaniu na testerze

Jaki ten tester ? jak się nazywa ? poszukam takiego mechanika co ma taki sprzęt i niech mi sprawdzi tak jak napisałeś we wcześniejszym poście te trzy rzeczy .
Dzisiaj byłem u innego to tak bez oglądania na dzień dobry powiedział że coś z elektroniką i czujnik położenia wału hmm bo on tak miał ale w innym aucie. Powiedziałem :dobranoc i że się zastanowię.
Proszę o konkretną nazwę czy nazwy tej machiny do sprawdzania

#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2014 - 17:04

Mario,
Nie ma konkretnej nazwy ? poza serwisowym DRBIII , ja sprawdzam przedlifta Gutmanem Mega macs 50 , polifta Autelem i Autocomem .Ale KTS Boscha też robi , musisz podjechac do warsztatu i wstepnie musza sie podpiąć i sprawdzic czy będą w stanie mieć dostęp do podanych parametrów szyny wtryskowej i wtedy się umów na sprawdzenie .

#27 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2014 - 18:43

Na razie pali dobrze więc czekam teraz na mrozek żeby sprawdzić na testerze co go boli jak jest mróz. Dostałem informację od poprzedniego właściciela że sprawdzał wtryskiwacze i były w normie hmm może wtedy były w normie ? a teraz ? hmm któż to wie. Jeżeli np. tester pokarze że jest słabe ciśnienie , to czy jest możliwość po zdemontowaniu regulatora ciśnienia czy pompy jakoś sprawdzenia ich czy są sprawne ? żeby niepotrzebnie kupować nowe ? Wtedy jeśli nic by nie wyszło zostały by na koniec wtryskiwacze. :(

#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2014 - 19:23

Nie ma takiej opcji - regulator sprawdzasz tylko na komputerze po odpaleniu silnika lub metoda podstawienia drugiego sprawnego

Jesli Twój PT jest kupiony z linku co podałeś , to na jego próbie :

Dołączona grafika


tylko jeden wtrysk był sprawny do zostawienia a 3 lały a jeden bardzo

#29 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2014 - 19:36

Tak to był mój PT od Marcina, coś mi się wydaje, że to jednak będą wtryskiwacze. :sciana
Jeżeli okaże się że to wtryski to żeby kieszeni nie zrujnować można najpierw zregenerować dwie sztuki ? i czy poprawi się odpalanie w mrozek od dwóch?

#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:21

Mario,

Masz do porównania test tych samych wtrysków w mercedesie , test trwał 3 minuty , menzurki 100ml

Dołączona grafika

na poprzednim zdjęciu miałeś test w ciągu 1 minuty i te same menzurki na pojemność.

na moim zdjeciu 3 wtryski przelewają , a jeden 3 jest dętka na 100% do naprawy

#31 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 194
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:50

Witam
mam pytanie do andreeas7, nie znam się na tym, więc proszę wyjaśnij mi, na której z tych prób wynik jest lepszy, czy na tej z ponumerowanymi menzurkami(1,2,3,4) zdjęcie pierwsze, czy na tej drugiej.
Kiedy jest lepiej, czy wtedy kiedy paliwa w menzurkach jest więcej, czy wtedy kiedy jest mniej?
Wiem tylko, że ilość paliwa we wszystkich powinna być taka sama

#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:52

Jak najmniej w munzurkach i po równo

#33 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 194
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:55

dziękuję andreeas7, zakres mojej wiedzy dzięki Tobie znów się powiększył

#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 12:46

Marku ogólnie jest przyjęte jeśli różnica w menzurkach jest miedzy wtryskami do 1 cm to jeszcze będą pracować - ale dawka max jest zawsze określona na przelewie dla danego wtryskiwacza.

#35 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 grudzień 2014 - 13:47

Pomijając wtryskiwacze wypatrzyłem pod maską ciekawostkę że jeden przewód jest nieszczelny i po przyciśnięciu palcami sączy się z niego paliwo. Jest to przewód , który wychodzi z filtra paliwa , po prawej stronie stojąc przodem do maski .
Przecież tam powinno być jakieś ciśnienie a skoro jest nieszczelny ?
Czy to też może mieć wpływ na odpalanie w mrozek ?

#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 13:49

Tak nic nie może się być nieszczelne w dieslu , ciśnienie jest na filtrze po przekręceniu stacyjki ok 1 bara i takie idzie z filtra do pompy wysokiego ciśnienia .

Tak nieszczelność ma znaczenie na odpalanie w każdych warunkach i nie będzie miała wpływu , że raptem nie odpala na zimnym - nie tu jest główny problem.

#37 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 grudzień 2014 - 18:29

Tak nieszczelność ma znaczenie na odpalanie w każdych warunkach i nie będzie miała wpływu , że raptem nie odpala na zimnym - nie tu jest główny problem.

Okej rozumiem .
Czy dam radę sam wymienić ten przewód, można jakąś poradę prosić ? czy dla amatora mechanika to nie robota ?

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 18:40

Jeśli to ten co jest na zatrzaskach ? co idzie do pompy wysokociśnieniowej - to go zastąp zwykłym przewodem gumowym do paliwa i skręć na opaski i będzie dobrze .Oryginał na serwisie drogi : przerabiał to Mayhem i został przy gumowym , tez miał tam wyciek .

#39 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 504
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 grudzień 2014 - 20:18

Stojąc przodem do filtra paliwa to z prawej strony są dwa przewody jeden idzie pod pokrywę silnika a drugi głębiej w dół silnika - to właśnie on . Czy tam w dole z góry da radę go opaską przykręcić czy trzeba na kanał ?

#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13885
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2014 - 21:50

Dołączona grafika

Górna czy dolna strzałka ?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych