Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

wymiana oleju silnikowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15191
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2015 - 14:32

[ Dodano: 2015-01-11, 14:32 ]

a to nie jest tak że jak już silniczek troszkę ma przejechane i nie jest już pierwszej świeżości to dobrze byłoby zmienić olej na troszkę gęstszy ? mój ma 232000 . hmm


I co ci to da - utrudniasz smarowanie i poprawną pracę kasatorów hydraulicznych na zaworach , większe opory przy odpalaniu na zimnym silniku

Mario,
Jak nic sie nie dzieje z silnikiem to nigdy się nie zmienia nie zależnie od przebiegu oleju zalecanego przez producenta :kawka

#22 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2015 - 15:58

No i teraz mam dylemat , hmm zastosować się do Twoich zaleceń Andrzeju czy do poprzedniego właściciela , :glupek

#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15191
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2015 - 16:06

Nie znając historii auta nic bym nie zmieniał
  • Bogdanek lubi to

#24 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 styczeń 2015 - 16:45

No i oto mi chodziło :brawo Dzięki.

#25 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 styczeń 2015 - 22:12

Witam Andrzeju ! Mam pytanie ! jaki olej jest najlepszy do 2.0 silnika? Z gazem zaznaczam!



#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15191
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 styczeń 2015 - 22:42

Nie ma konkretnych preferencji ? Według uznania aby spełniał normy - ja zalewam shella

#27 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5209
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 styczeń 2015 - 22:48

Ja od kilku lat jezdze na valvoline. Może trudniej dostać ale dobry.



#28 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3313
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 T Cabrio
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 styczeń 2015 - 22:51

a ja poszedłem za radą jednego z naszych doktorków i we wszystkich autkach zalewam Total'em :D



#29 rysmech

rysmech

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 364
  • Dołączył:  06 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Tczew
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marzec 2015 - 22:15

Też się dołączę do tematu. Wczoraj wymieniałem olej w swoim silniku Shell Helix Ultra 5w/40 oraz wkład filtra oleju filtron OE 677 i miałem potężny problem z odkręceniem obudowy filtra oleju. Posiadam klucze wszelkiego typu od opaskowych po nasadowe i dopiero łańcuchowym dałem radę odkręcić. I teraz pytanie czy taki problem u was też występuje?.



#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15191
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marzec 2015 - 22:49

zdarza sie jak ktoś przeciagnie przy dokrecaniu tam jest tylko 25Nm

#31 rysmech

rysmech

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 364
  • Dołączył:  06 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Tczew
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marzec 2015 - 11:45

Masz rację Andrzej, nie ma potrzeby mocno dokręcać jeżeli jest pierścień uszczelniający tupu O-ring. Ale nie każdy o tym wie.



#32 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3313
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 T Cabrio
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 marzec 2015 - 14:51

Generalna zasada dokręcenia filtra jest: tak mocno, ile może męska, (a czasem nawet damska) niezaopatrzona w jakiekolwiek narzędzie ręka w stanie dokręcić.

#33 Rodzysia

Rodzysia

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  23 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Hana
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 05 maj 2016 - 18:11

Cześć,

U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą mechanik zalał 10W40 - mówił, że ze względu na lekko przytarty wałek rozrządu. Auto ma na liczniku 157 000km ( ile w rzeczywistości? Kto to wie) kupiony w styczniu więc nie wiem jakim olejem był wcześniej zalewany. Obecnie ani kopci, ani pije olej, dobrze odpala. Czy mam zamieniać na zalecany syntetyk 5W30?Czy jak się zmienia z półsyntetyku na syntetyk to trzeba jakieś płukanie zrobić? Na tym półsyntetyku przejechałam jakieś 4 tys km.



#34 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 maj 2016 - 12:00

Cześć,

U mnie po wymianie uszczelki pod głowicą mechanik zalał 10W40 - mówił, że ze względu na lekko przytarty wałek rozrządu. Auto ma na liczniku 157 000km ( ile w rzeczywistości? Kto to wie) kupiony w styczniu więc nie wiem jakim olejem był wcześniej zalewany. Obecnie ani kopci, ani pije olej, dobrze odpala. Czy mam zamieniać na zalecany syntetyk 5W30?Czy jak się zmienia z półsyntetyku na syntetyk to trzeba jakieś płukanie zrobić? Na tym półsyntetyku przejechałam jakieś 4 tys km.

Ja mam wlany Liqui Moly MoS2 (z dwusiarczkiem molibdenu) 10W40 i wszytko gra.

W zimie zero problemów, pali "na dotyk"

Przebieg >230 tys, wiec nie chce zmieniać na pełny syntetyk.



#35 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9148
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maj 2016 - 12:05

Przebieg >230 tys, wiec nie chce zmieniać na pełny syntetyk.

Mój ma nieco większy przebieg i jeździ na wcześniej polecanym przez mechaników Totalu 5W30 i też bez żadnych problemów łącznie z tym że od wymiany do wymiany czyli co 15tyś km nie potrzebuję dolewać oleju. :kawka


  • Bogdanek lubi to

#36 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 maj 2016 - 12:09

Mój ma nieco większy przebieg i jeździ na wcześniej polecanym przez mechaników Totalu 5W30 i też bez żadnych problemów łącznie z tym że od wymiany do wymiany czyli co 15tyś km nie potrzebuję dolewać oleju. :kawka

Temat przemyślany i przedyskutowany z Andrzejkiem, zostaje przy 10W40 z dwusiarczkiem

Co do brania oleju, na razie, czyli od roku, ani grama.


Użytkownik petrus edytował ten post 09 maj 2016 - 12:10


#37 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9148
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maj 2016 - 12:12

Nie miałem zamiaru krytykować, ale skoro od początku jeżdżę na syntetyku, to nie widzę powodu skoro nic się nie dzieje na zmianę na półsyntetyk. Natomiast co do zmiany marki, to rozważam zmianę na Liqui Moly :cwaniak



#38 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 maj 2016 - 12:31

Nie miałem zamiaru krytykować, ale skoro od początku jeżdżę na syntetyku, to nie widzę powodu skoro nic się nie dzieje na zmianę na półsyntetyk. Natomiast co do zmiany marki, to rozważam zmianę na Liqui Moly :cwaniak

Nie odebrałem tego jako krytykę :)

W Twoim przypadku ma to sens, natomiast ja nie wiedziałem co było wlane.

Mechanik po kupnie wlał mi Castrol 10W40 Magnatec ale po radach Andrzeja nt oleju Liqui Moly z MoS2, szybko zmieniłem wlasnie na Liqui.

Jak spuścili Castrol, na filtrze było masę świństwa. Nie używałem płukanki, tylko wlałem Liqui, przejechałem ok 1000 km i jeszcze raz wymieniłem. Tym razem filtr był czysty. Tylko mechanik się dziwił czemu ten olej (świeży) jest czarny, w zasadzie grafitowy. Domyślam się, ze MoS2 nadaje mu taki kolor.



#39 Teli

Teli

    Kolegunio

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 159
  • Dołączył:  12 lut 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Mazury
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maj 2016 - 14:47

Tylko mechanik się dziwił czemu ten olej (świeży) jest czarny, w zasadzie grafitowy. Domyślam się, ze MoS2 nadaje mu taki kolor.

Z reguły diesle tak mają Łukasz. Nawet jak przejedziesz kilkaset kilometrów robi się najpierw grafitowy potem czarny.

Miałem kilka diesli i zawsze był ciemny jak jasna cholera :mniam



#40 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 maj 2016 - 15:06

Z reguły diesle tak mają Łukasz. Nawet jak przejedziesz kilkaset kilometrów robi się najpierw grafitowy potem czarny.

Miałem kilka diesli i zawsze był ciemny jak jasna cholera :mniam

Tomku, napisałem "świeży" - miałem na myśli - prosto z butelki, a nie przepracowany







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych